جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

سامسونگ در رقابت با TSMC تولید تراشه های 3 نانومتری را آغاز می‌کند

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
سامسونگ در رقابت با TSMC تولید تراشه های 3 نانومتری را آغاز می‌کند

سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که به عنوان اولین تولیدکننده در جهان، تولید انبوه تراشه‌هایی با لیتوگرافی 3 نانومتری را آغاز کرده است. این در حالی است که TSMC در حال برنامه‌ریزی برای تولید نمونه‌های 2 نانومتری برای 2025 است.

به نقل از رویترز، سامسونگ در بیانیه خود توضیح می‌دهد که نسل اول تراشه‌های 3 نانومتری در حال توسعه این شرکت در مقایسه با تراشه‌های 5 نانومتری، می‌تواند مصرف انرژی را تا 45 درصد کاهش دهد و همچنین عملکرد تراشه را تا 23 درصد بهبود بخشد. به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود سامسونگ و شرکت‌های چینی جزو اولین مشتریان غول فناوری مستقر در کره جنوبی باشند.

 سامسونگ در رقابت با TSMC تولید تراشه های 3 نانومتری را آغاز می‌کند

رقابت سامسونگ با TSMC

شرکت تولید نیمه هادی تایوان یا همان TSMC در حال حاضر پیشرفته‌ترین سازنده تراشه در جهان است و حدود 54 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. تراشه‌های ساخته شده توسط غول تایوانی توسط شرکت‌هایی مانند اپل و کوالکام استفاده می‌شود.

طبق گزارش‌های قبلی، سامسونگ با اختلاف بسیار زیادی در جایگاه دوم قرار گرفته و 16.3 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. با این وجود، کره‌ای‌ها سال گذشته سرمایه‌گذاری 132 میلیارد دلاری خود را اعلام کردند تا به عنوان برترین سازنده تراشه جهان تا سال 2030 از TSMS پیشی بگیرند.

«کیونگ کیهیون»، مدیرعامل سامسونگ اوایل سال جاری گفته بود که کسب‌و‌کار ریخته‌گری آن به دنبال مشتریان جدیدی در چین خواهد بود، جایی که انتظار رشد بازار بسیار زیادی از آن می‌شود.

 سامسونگ در رقابت با TSMC تولید تراشه های 3 نانومتری را آغاز می‌کند

بیشتر بخوانید: مشخصات احتمالی نسل جدید چیپست پرچمدار کوالکام فاش شد

سامسونگ

در حالی که سامسونگ اولین شرکتی است که تولید تراشه‌های 3 نانومتری را آغاز می‌کند، TSMC در حال برنامه‌ریزی برای تولید نمونه‌های 2 نانومتری در سال 2025 است. به گفته تحلیلگران، هرچند سامسونگ بر بازار تراشه‌های حافظه تسلط دارد، اما حضور TSMC در بازار ریخته‌گری رقابت را برای کره‌ای‌ها دشوار کرده است.

طبق داده‌های ارائه شده توسط Mirae Asset Securities، نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) سامسونگ، که سرعت افزایش سرمایه‌گذاری شرکت را اندازه‌گیری می‌کند، بین سال‌های 2017 تا 2023، 7.9 درصد تخمین زده شده که این میزان برای TSMC به عنوان شرکت رقیب، 30.4 درصد است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید