جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

سایز صفحه‌ی نمایش گوشی و دلایل اختلاف سلیقه در آن

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
سایز صفحه‌ی نمایش گوشی و دلایل اختلاف سلیقه در آن

عملکردهایی که گوشی‌های هوشمند در اختیار ما می‌گذارند، فراتر از پاسخ به تماس‌ها و ارسال پیغام است. حالا تلفن‌های هوشمند تبدیل به ابزار کار، کنسول بازی و تلویزیون‌های کوچک شخصی شده‌اند. همه‌ی این عملکردها تنها با لمس صفحه‌ی نمایش با سر انگشتان‌مان میسر می‌شود. بنابراین بی‌ دلیل نیست که اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش برای خریداران جزء فاکتورهای اصلی قرار گرفته باشد. در این مقاله در مورد اندازه‌های مختلف صفحه‌ی نمایش صحبت خواهیم کرد و البته نگاهی خواهیم انداخت بر ترجیحات شخصی خریداران.

گوشی‌هایی با صفحه‌ی نمایش 5 اینچ و کمتر

خیلی از افراد موقع خرید به دنبال بهترین گوشی های کوچک هستند. در دنیایی که رقابت بر سر صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر است شاید این موضوع برای‌مان عجیب به نظر برسد. بیایید نگاهی به مزایا و معایب این گوشی‌ها بیندازیم.

مزایای گوشی های کوچک

اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش 5 اینچ و کمتر برای استفاده‌ی روزمره مناسب‌تر هستند، این گوشی‌ها جمع و جورند و به راحتی در دست و جیب‌تان جای می‌گیرند. در نتیجه استفاده از آن‌ها انعطاف‌پذیر است.

در مقابل سهولت استفاده شما همچنان می‌توانید به راحتی فعالیت‌هایی نظیر فیلم دیدن، کتاب‌خواندن، بازی کردن، مرور اینترنت و پاسخ‌گویی به ایمیل‌هایتان را انجام دهید. در واقع بهترین گوشی های کوچک با رزولوشن بالا محدودیتی در عملکرد شما ایجاد نمی‌کنند.

ویژگی‌‌های بصری صفحه‌ی نمایش کوچک نیز جالب توجه‌اند. معمولا از نظر زیبایی و ارگونومی با حفظ فضاهای کاری عملکرد‌‌ها را به خوبی به اجرا در می‌آورند.

برندهای زیادی هستند که در کنار رقابت بر سر گوشی‌های هرچه بزرگ‌تر – بهتر، همیشه حواس‌شان به طرفداران گوشی‌های کوچک هست. گوشی‌ سامسونگ در اندازه‌ی مختلف، جواب‌گوی طیف وسیعی از سلایق‌ است. برندهای دیگر نیز بیش کم به این موضوع توجه دارند. آیفون هم نسخه‌های مینی خود را در کنار مدل‌های اصلی معرفی می‌کند.

محدودیت‌های صفحه‌ی نمایش‌‌های کوچک

در کنار سهولت استفاده، حمل آسان، کارکردهای متناسب در صفحه‌ نمایش‌های 5 اینچی و کوچک‌تر، محدودیت‌هایی هم وجود دارد. تجربه‌ی تماشای فیلم در صفحه‌ی کوچک‌ ممکن است برای همه خوشایند نباشد. حتی وقتی با رزولوشون بالایی سر و کار داریم.

مدل‌های کوچک معمولا تراکم پیکسلی پایین‌تری دارند. به همین دلیل تصاویر متحرک پس‌زمینه یا گرافیک بازی‌ها با ظرافت کمتری به نمایش در می‌آیند. البته اگر شما سراغ بهترین‌ گوشی‌های کوچک بروید، این دردسر را نخواهید داشت.

کار با صفحه‌ی کوچک موبایل به ظرافت انگشتان هم نیاز دارد. استفاده از مدل‌های کوچک موبایل برای مردان و کسانی که سر انگشتان بزرگتری دارند ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد.

سایز صفحه‌ی نمایش گوشی و دلایل اختلاف سلیقه در آن

گوشی‌هایی با صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچ

گوشی‌‌هایی با صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچی نه کوچک محسوب می‌شوند و نه بزرگ. این وضعیت بینابینی باعث محبوب بیشتر این سایز صفحه‌ی نمایش شده. نه آنقدر بزرگ هستند که تنها در کیف جا شوند و نه آنقدر کوچک هستند که انگشتان‌تان را به چالش بکشند.

تمام عملکردهای بصری گوشی در این مدل‌ها بهبود پیدا می‌کنند. برای تماشای فیلم، گشت‌زنی در اینترنت و بازی مناسب هستند.

صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچ به شما امکان می‌دهد نوشته‌های گوشی را راحت‌تر بخوانید. برای نوشتن پیام‌های متنی راحت‌تر انگشتان را روی صفحه بکشید و برنامه‌های باز را راحت‌تر مدیریت کنید. چون قرار نیست یک‌دستی تمام این‌کارها را انجام دهید یا مثلا به خاطر سنگینی زیاد خسته شوید.

کسانی که به دنبال بهترین گوشی های کوچک هستند، معمولا استفاده‌ی معمولی از موبایل‌شان می‌کنند. در حالی که اندازه‌ی 5.5 اینچی مناسب افرادی‌ست که ساعت‌های مشغول گوشی خود هستند. مثلا برنامه‌های مثل اکسل از مجموعه‌ی آفیس با وضوح خوبی نمایش داده می‌شود و برای انجام کارهای ظریف دست کاربر بازتر است.

برای خرید صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچی بهتر است سراغ گوشی شیائومی و اپل و سامسونگ بروید. این برندها تولیدات خوبی در این سایز دارند.

محدودیت‌ها صفحه‌ی نمایش‌‌های 5.5 اینچ

در مقابل گوشی‌های 5 اینچ‌ و کمتر، اندازه‌ی متوسط سهولت کمتری برای استفاده دارند. دست گرفتن و در جیب گذاشتن این گوشی‌ها به ویژه در روزهای ابتدایی خرید کمی سخت است.

سایز بزرگتر صفحه‌ی نمایش به دلیل استفاده از باتری بزرگتر، وزن گوشی را افزایش می‌دهد. در مقابل برای تامین نور صفحه، احتمالا مدت زمان بیشتری را باید صرف شارژ کردن گوشی خود کنید.
و البته نکته‌ی مهم؛ گوشی‌تان را دو دستی بچسبید. هرچقدر سایز صفحه‌ی نمایش افزایش پیدا کند، احتمال افتادن، ضربه خوردن و به سرقت رفتن آن بیشتر است.

گوشی‌هایی با صفحه‌ی نمایش 6 اینچ و بزرگتر

سال‌هاست که گوشی‌های بزرگ‌تر مد شده‌اند. گوشی‌هایی با سایز 6 اینچ و بیشتر حالا طرفداران خود را پیدا کرده. معمولا گیمرها و طرفداران جدی سینما به این مدل‌ها روی می‌آورند.

مزایای گوشی‌های بزرگ

با توجه به وضوح بالا و تراکم پیکسلی تقویت شده، تصاویر به صورت شگفت‌انگیزی واضح به نظر می‌رسند. مرور وب، استفاده از شبکه‌های اجتماعی تصویری مانند اینستاگرام و یوتوب به تجربه‌ی تازه‌ای تبدیل می‌شود.

طرفدارن کتاب‌های الکترونیکی اغلب گوشی‌های بزرگ را به کتابخوان یا تبلت‌ها ترجیح می‌دهند. چرا که به آن‌ها امکان انجام فعالیت‌های مختلف همزمان را می‌دهد.

تلفن‌های هوشمند با اندازه‌ی صفحه‌ی 6 اینچ و بیشتر مناسب افرادی خلاقی‌ست که به دنبال بوم بزرگ برای تحقق تخیل‌شان هستند. گرافیست‌های زیادی بخش‌هایی از طراحی‌های خود را به گوشی‌های بزرگشان می‌سپارند.

صفحه‌نمایش‌های بزرگ در میان تولیدکنندگان گوشی بیشترین زمینه‌ی رقابتی را فراهم کرده. گوشی سامسونگ با مدل‌های اولترا و مشخصا گوشی‌های نوت خود در کنار رقبایی مانند اپل، هوآوی، شیائومی و سونی جنب و جوش بالایی وارد بازار کرده‌اند.

سایز صفحه‌ی نمایش گوشی و دلایل اختلاف سلیقه در آن

محدودیت‌ها صفحه‌ی نمایش‌‌های بزرگ

مهم‌ترین محدودیت گوشی‌های بزرگ سختی حمل آن‌هاست، به ویژه برای کسانی که دست‌های ظریفی دارند. این گوشی‌ها در جیب جای نمی‌گیرند، دست‌هایتان را خسته می‌کنند. و احتمالا بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

سایز بزرگ‌تر صفحه‌ی نمایش، گوشی را سنگین می‌کند و زمان بیشتر برای شارژ باتری از کاربر می‌گیرد. 

جمع‌بندی

خرید بهترین گوشی های کوچک،‌ متوسط یا بزرگ بیش از هر چیزی به سلیقه‌ و نیاز کاربران وابسته است. با پیشرفت‌های تکنولوژی “بهتر” مفهوم خود را از دست داده. برندهای مختلف به دنبال تولید محصولاتی هستند که ارتقا قابل توجهی از مدل‌های قبلی خود داشته باشند و حالا این کاربران هستند که باید تصمیم بگیرند به چه نوع گوشی و برای چه کاری نیاز دارند. سپس بهترین‌ها را برای خود پیدا کنند.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید