جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هرآنچه که قبل از سفارش طراحی لوگو پزشکی و سالن زیبایی باید بدانید

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
هرآنچه که قبل از سفارش طراحی لوگو پزشکی و سالن زیبایی باید بدانید

یکی از مهمترین مراحل قبل از شروع هر کسب‌و‌کاری انتخاب نامی مناسب برای آن است که علاوه بر معرفی، بتواند کسب‌وکار شما را در ذهن‌ها تداعی کند. اما یک اسم به تنهایی نمی‌تواند این نقش‌ها را به خوبی ایفا کند. بلکه باید در کنار آن لوگویی که بطور کامل معرف و نشان‌دهنده کار شما باشد نیز وجود داشته باشد.

در حقیقت لوگوی کسب‌ و‌ کار شما، هویت تجاری شماست. وظیفه اصلی یک لوگو خوب این است که بتواند هدف اصلی کار شما را در یک نگاه به بیننده القا کند.

طراحی لوگوی استاندارد و خاص که بتواند تمامی ویژگی‌های لوگوی خوب را داشته باشد، کار آسانی نیست و باید خالق لوگو دانش، اطلاعات و تجربه کافی در زمینه طراحی لوگو و اطلاعاتی درباره انواع کسب‌و‌کارها داشته باشد.

اما در طراحی لوگو استاندارد و حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی باید رعایت شود تا بتوان آن را به عنوان نشان تجاری کسب‌وکارمان استفاده کنیم؟

نکات و ویژگی‌های مهم در طراحی لوگو پزشکی

پزشکی شغلیست که مردم معمولا در زمان‌های بیماری و با روحیه بد به آن مراجعه می‌کنند؛ بنابراین در وهله اول طراحی لوگو آن باید به نوعی باشد که مراجعین هنگام مشاهده آن حس امنیت و آرامش را دریافت کنند.

انتخاب نماد و تصویر

رشته‌ی پزشکی زیر مجموعه‌های بسیار زیادی دارد؛ بنابراین اولین سوالی که قبل از شروع به طراحی لوگو باید پاسخ داده شود این است که آیا لوگو مربوط به یک مجموعه پزشکی است یا برای یک پزشک خاص طراحی می‌شود.

اگر لوگو برای پزشک خاصی طراحی می‌شود باید در طراحی لوگو با توجه به تخصص و کار دقیق او یک نماد که معرف حوزه پزشکی‌اش است، انتخاب شود. به عنوان مثال معمولا برای پزشکان عمومی نماد گوشی پزشکی و برای جراحان یکی از ابزارها را با توجه به تخصص جراحیشان انتخاب می‌کنند.

اما برای یک سازمان پزشکی که شامل چند زیرمجموعه است، باید از نمادهایی استفاده شود که گویای این موضوع باشد. مثلا نماد یک ساختمان که علامت بعلاوه روی آن باشد که به عنوان نماد بیمارستان استفاده می‌شود یا مثلا نماد دندان روی ساختمان می‌تواند نشان‌دهنده یک ساختمان تخصصی دندان‌پزشکی باشد.

انتخاب رنگ لوگو پزشکی

همان‌طور که می‌دانید رنگ‌ها نقش مهمی در انتقال احساسات به عهده دارند به همین جهت انتخاب رنگی مناسب برای لوگو پزشکی نیز بسیار مهم است. دقیقا به دلیل اهمیت رنگ‌هاست که لباس‌های جراحان در اتاق عمل به رنگ سبز انتخاب می‌شود. چراکه این رنگ حس اعتماد و آرامش را به بیمار منتقل کرده و باعث کاهش استرس وی می‌شود.

به همین جهت معمولا برای طراحی لوگوهای پزشکی نیز از رنگ‌هایی مانند سبز، آبی، سفید که می‌توانند منتقل کننده حس اطمینان، آرامش، سلامتی و پاکی باشند انتخاب می‌شوند.

متن لوگو

برخی از افراد با توجه به سلیقه، ترجیح می‌دهند که در لوگوی آن‌ها حرف یا حروفی که مرتبط با کارشان است استفاده شود. این حروف می‌توانند لاتین یا فارسی باشند و در هر دو صورت با بکارگیری کمی سلیقه و خلاقیت از سمت طراح می‌توانند بسیار خاص و جذاب شوند.

با توجه به اینکه انتخاب نمادهای معروف در زمینه پزشکی می‌تواند تکراری باشد، انتخاب حروف برای لوگو، با توجه به نام پزشک یا مکان پزشکی می‌تواند لوگوی مربوطه را بسیار متفاوت‌تر کند.

نکات و ویژگی‌های مهم در طراحی لوگو سالن زیبایی

هدف اصلی افراد از مراجعه به سالن‌های زیبایی زنانه و مردانه، زیبایی و آراستگی است. پس اصلی‌ترین حسی که از تماشای لوگو تداعی می‌شود، باید همین حس باشد.

انتخاب نماد و تصویر

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در انتخاب یک نماد مناسب برای سالن زیبایی باید در نظر داشت این است که آیا این سالن در یک زمینه خاص فعالیت می‌کند یا در مجموعه‌ای از زمینه‌ها. اگر فعالیت آن در زمینه‌ای خاص باشد باید نماد انتخابی ما اشاره دقیقی با آن فعالیت داشته باشد. مثلا نماد موهایی صاف می‌تواند نشان از یک سالن زیبایی با تخصص کراتینه مو باشد.

اما اگر فعالیت در زمینه‌های مختلف باشد باید از نماد یا نمادهایی که به مجموعه آن‌ها اشاره کند استفاده شود.

انتخاب رنگ

رنگ‌ها همواره نقشی مهم در القای احساسات ایفا می‌کنند. به همین جهت انتخاب رنگی مناسب برای لوگو سالن زیبایی بسیار مهم است. برای این منظور می‌توان از رنگ‌های زیادی استفاده کرد که بتواند هدفی که صاحب سالن دارد را القا کند.

بطور مثال رنگ سبز می‌تواند نشانی از سالنی با خدمات ارگانیک و سلامتی باشد. رنگ طلایی نیز می‌تواند نشانی از آرایش و درخشندگی باشد.

متن لوگو سالن آرایشی

نوشتن نام یا استفاده از حروف نام سالن شما در لوگو می‌تواند تاثیر زیادی در برندسازی شما داشته باشد. چراکه همه سالن شما را به این نام خواهند شناخت و با دیدن آن حروف، نام شما در ذهن آن‌ها تداعی خواهد شد.

اینکه از حروف لاتین استفاده کنید یا فارسی کاملا سلیقه‌ای است. هر دو نوع آن‌ها در صورت استفاده زیبا و ماهرانه می‌توانند بسیار جذاب و خاص باشند.

در حالت کلی، برخلاف تصور عموم مردم طراحی لوگو کاری نیست که تمامی افرادی که توانایی استفاده از ابزارهای طراحی را دارند، بتوانند این کار را انجام دهند. طراحی لوگو نیاز به دانش و تخصص مخصوص به خود دارد تا بتواند به نتیجه دلخواه برسد و برند شما را به بهترین شکل معرفی کرده و در ذهن‌ها ماندگار کند.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید