جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

سفر به فضا با بلیت ۱۸ سال پیش

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
سفر به فضا با بلیت ۱۸ سال پیش

ایسنا نوشت: شرکت فضایی ورجین گلکتیک پرواز بعدی توریستی خود را در روز هشتم سپتامبر(۱۷ شهریور) انجام خواهد داد. هنوز هویت سرنشینان این پرواز موسوم به «گلکتیک ۰۳»(Galactic ۰۳) اعلام نشده است.

پرواز فضایی بعدی ویرجین گلکتیک کمتر از دو هفته دیگر است. این شرکت فضایی روز گذشته اعلام کرد که هشتم سپتامبر را برای پرتاب ماموریت گلکتیک ۰۳ که سومین پرواز فضایی تجاری و هشتمین ماموریت فضایی آن به شمار می‌آید، در نظر گرفته است.

گلکتیک ۰۳ سه مشتری که پول این پرواز را پرداخت کرده‌اند به فضای زیر مداری می‌برد. این پرتاب از نیومکزیکو پرتاب می‌شود. ویرجین گلکتیک هنوز هویت مسافران را فاش نکرده است، اما می‌دانیم که آنها برای مدت طولانی بلیت این سفر را داشته‌اند.

ویرجین گلکتیک امروز در بیانیه‌ای نوشت: سه سرنشین گلکتیک ۰۳ اولین نفرات از گروه فضانوردان «بنیانگذار» ویرجین گلکتیک هستند. اولین مشتریانی که آینده‌نگری و تهیه زودهنگام بلیت توسط آنها به تحقق رویای پروازهای فضایی تجاری منظم کمک کرد.

سرنشینان گلکتیک ۰۳ بلیت‌های خود را اوایل سال ۲۰۰۵ خریداری کردند و از آن زمان تاکنون، بخشی فعال از جامعه‌ی پر جنب و جوش فضانوردان آینده‌ی این شرکت بوده‌اند.

به گفته‌ی این شرکت، این سه نفر چهاردهمین، پانزدهمین و شانزدهمین فضانوردان ویرجین گلکتیک خواهند بود. آنها با «کالین بنت»(Colin Bennett)، یکی از مربیان فضانوردی این شرکت فضایی خصوصی پرواز خواهند کرد.

مسافران این سفر سوار بر فضاپیمای وی‌اس‌اس یونیتی(VSS Unity)، که توسط نیکولا پسیل(Nicola Pecile) و مایکل ماسوچی(Michael Masucci) هدایت می‌شود، به فضای زیر مداری می‌روند. این وسیله‌ی نقلیه از زیر بال‌های هواپیمای حامل ویرجین گلکتیک به نام وی‌ام‌اس ایو(VMS Eve)، به هوا می‌رود و در آن جا از ارتفاع حدود ۱۵ هزار متری رها می‌شود.

سپس یونیتی موتور موشکی خود را روشن می‌کند و راه خود را به فضای زیر مداری ادامه می‌دهد. مسافران می‌توانند چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه کنند و قبل از بازگشت به زمین، کره‌ی زمین را در مقابل پس زمینه‌ سیاه فضا تماشا کنند.

جدیدترین پرواز تجاری این شرکت، گلکتیک ۰۲ بود که در روز ۱۰ اوت انجام شد و برای اولین بار یک قهرمان سابق المپیک و یک مادر و دختر را به فضا رساند. به گفته‌ی ویرجین گلکتیک، این دختر جوان یک دانشجوی ۱۸ ساله است که جوان‌ترین فردی است که تا به حال به فضا رسیده است.

ویرجین گلکتیک در حال حاضر بلیت‌های خود را به قیمت ۴۵۰ هزار دلار می‌فروشد، اما با توجه به اینکه سه مشتری گلکتیک ۰۳ «فضانوردان بنیانگذار» هستند، احتمالا این هزینه‌ی زیاد را پرداخت نکرده‌اند. قیمت صندلی در طول سال‌ها چندین بار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید