جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

سوءاستفاده از اطلاعات کودکان برای اینستاگرام جریمه کلان تراشید

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
سوءاستفاده از اطلاعات کودکان برای اینستاگرام جریمه کلان تراشید

رگولاتور حریم خصوصی ایرلند پس از تحقیقات درباره شیوه کنترل داده های کودکان در اینستاگرام جریمه ای ۴.۵ میلیون یورویی(۴۰۲ میلیون دلار) برای این پلتفرم وضع کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، البته سخنگوی متا (شرکت مادر اینستاگرام) اعلام کرد شبکه اجتماعی خواهان تجدیدنظر در این جریمه است.

این تحقیقات که در ۲۰۲۰ میلادی آغاز شد روی کاربران کودک بین ۱۳ تا ۱۷ سالی متمرکز بود که اجازه فعالسازی حساب‌های کاربری تجاری را داشتند و به همین دلیل انتشار شماره موبایل یا آدرس ایمیل کاربران ساده‌تر بود.

سخنگوی کمیسیونر حفاظت از داده ایرلند(DPC)، رگولاتور ارشد شرکت متا پلتفورمز در این باره اعلام کرد: ما روز جمعه تصمیم نهایی در این باره را گرفتیم که شامل جریمه ای ۴۰۵ میلیون یورویی است.

البته جزئیات کامل تصمیم این رگولاتور اروپایی هفته آینده اعلام می‌شود.

اینستاگرام بیش از یک سال است که تنظیمات خود را به روز رسانی و ویژگی‌های جدیدی برای ایمن نگه داشتن نوجوانان و اطلاعات خصوصی شأن ارائه کرده است. به گفته سخنگوی متا، اینستاگرام با شیوه محاسبه جریمه مخالف و با دقت مشغول بررسی تصمیم رگولاتور ایرلندی است.

DPC مسئولیت قانونگذاری و نظارت بر فیس بوک، اپل ، گوگل و دیگر شرکت‌های فناوری را برعهده دارد زیرا مقر این شرکت‌ها در اتحادیه اروپا در ایرلند قرار دارد. این سازمان چند پرونده تحقیق درباره شرکت‌های متا از جمله فیس بوک و واتس را نیز باز کرده است.

واتس اپ سال گذشته برای ناتوانی در پیروی از قوانین داه اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۲۵ میلیون یورو جریمه شد.

رگولاتور ایرلندی پیش از این حکم مربوط به تحقیقات را در دسامبر ۲۰۲۱ میلادی تکمیل کرد و با دیگر رگولاتورهای اتحادیه اروپا به اشتراک گذاشت. این فرایند بخشی از سیستم اتحادیه جهت قانونمند کردن شرکت‌های بزرگ چند ملیتی است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید