جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

شرایط گرفتن ویزای مجارستان

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
شرایط گرفتن ویزای مجارستان

ما در این مطلب به بررسی مهاجرت به مجارستان و اخذ اقامت مجارستان و شرایط گرفتن ویزای مجارستان می‌پردازیم. کشور مجارستان جزء آن دسته از کشورهای اروپایی است که امروزه مهاجرت به آن در بین متقاضیان مهاجرت بسیار رایج شده است. چرا که این کشور برای متقاضیان مهاجرت دارای مزایای زیادی است از این رو امروزه بسیاری از متقاضیان مهاجرت این کشور را برای مقصد نهایی خود انتخاب می‌کنند.

شاید بتوان مهم ترین دلیل مهاجرت به این کشور را زندگی کم هزینه و مقرون به صرفه و همچنین وجود زندگی استاندارد و سطح بالا در این کشور دانست. همچنین این کشور دارای دانشگاه های معتبر زیادی در سطح بین المللی است و هزینه تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است لذا این کشور برای مهاجرین تحصیلی نیز بسیار مناسب است.

این دلایل سبب شدند که امروزه افراد زیادی در سرتاسر دنیا کشور مجارستان برای مقصد زندگی خود انتخاب کنند. اگر شما نیز مشتاق و علاقه مند مهاجرت به مجارستان هستید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط گرفتن ویزای این کشور با ما همراه باشید.

مهاجرت به مجارستان

کشور مجارستان یکی از زیباترین کشورهای اروپای مرکزی است که امروزه به دلیل ارزان بودن زندگی و تحصیل نسبت به سایر کشور های اروپایی و در کنار آن پیشرفته و موفق بودن مقصد مهاجرت بسیاری از متقاضیان مهاجرت خصوصا ایرانیان است. از آنجایی که این کشور عضو حوزه شیگن می‌باشد لذا گرفتن ویزا برای مهاجرت و اخذ اقامت مجارستان الزامی است.

شرایط اخذ ویزای مجارستان چگونه است

امروزه این کشور که به پاریس شرق معروف شده است از امکانات زیادی همچون دسترسی آسان به سایر کشورهای اروپایی، داشتن اقتصادی پر رونق و پویا و فرهنگی غنی برخوردار است که همین عوامل سبب شده است که این کشور یکی از کشورهای ایده آل برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت باشد. از آنجایی که این کشور از سال 2007 عضو پیمان شیگن شده لذا افرادی که قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارند در ابتدا باید برای گرفتن ویزای این کشور اقدام نمایند. برای مهاجرت و سفر به این کشور ویزاهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می‌پردازیم.

انواع ویزای کشور مجارستان

هر فرد می‌توان به دلایل مختلفی بخواهد که به این کشور سفر کند لذا هر شخص بسته به هدفی که برای سفر خود دارد باید اقدام به اخذ همان ویزا نماید. این سفر می تواند به دلایل کاری یا تفریحی باشد و یا برای تحصیل و دیدار با اقوام و آشنایان و یا حتی ازدواج باشد. ما در این قسمت به معرفی انواع ویزاهایی که این کشور برای مهاجران اختصاص داده می‌پردازیم. لازم به ذکر است که بدانید در واقع هر ویزا مدارک خاص خود را لازم دارد که ما در این مقاله یک شرح کلی از مدارک لازم برای مهاجرت به این کشور را بیان می کنیم. انواع ویزاها عبارتند از:

. ویزای تحصیلی

. ویزای کاری و تجاری

. ویزای توریستی

. ویزای ملاقات با خویشاوندان

. ویزای پزشکی

. ویزای ازدواج

. ویزای شرکت در کنفرانس ‌ها

. ویزای ورزشی

. انواع ویزاهای مجارستان

شرایط گرفتن ویزای مجارستان

شرایط گرفتن ویزای مجارستان و مراحل صدور ویزای این کشور

افرادی که خواهان سفر به این کشور هستند و مدت اقامتشان کمتر از 90 روز است باید ابتدا به وب سایت کارگزار سفارت این کشور مراجعه و اقدام به دریافت وقت ملاقات نمایند. سپس این افراد پس از دریافت زمان ملاقات باید در موعد مقرر و حضوری به این سفارت مراجعه و سایر مراحل اخذ ویزا که شامل ارائه مدارک و ثبت اطلاعات می‌شود را انجام دهند.
افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند و زمان اقامتشان بیشتر از 90 روز می باشد باید به قسمت کنسولی سفارت مراجعه نمایند.

شرایط گرفتن ویزای مجارستان و تعیین وقت سفارت

تعیین وقت سفارت یکی از شرایط و اقداماتی است که افراد علاقه مند مهاجرت به این کشور باید انجام دهند. لذا افرادی که قصد سفر کوتاه مدت به این کشور دارند برای اخذ ویزای کوتاه مدت و تعیین وقت ملاقات باید از طریق کارگزار سفارت اقدام به این کار نمایند. در صورتی که افرادی که قصد اقامت دائم و اخذ اقامت مجارستان را دارند برای گرفتن ویزای دائم و تعیین وقت ملاقات می‌توانند از طریق تماس تلفنی با سفارت نسبت به این عمل اقدام نمایند.

شرایط گرفتن ویزای مجارستان

لازم به ذکر است که بدانید زمان مورد نیاز برای صدور این ویزاها 21 روز کاری می باشد و حضور شخص متقاضی برای دریافت ویزا در سفارت الزامی است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای مجارستان

به طور کلی مدارکی که برای اخذ ویزای کشور مجارستان لازم است عبارتند از:

مراجعه به سایت و پر کردن فرم درخواست ویزا

ارائه اصل گذرنامه که دارای حداقل 6 ماه اعتبار است

کپی و اصل کارت شناسایی و شناسنامه همراه با ترجمه

ارائه عکس رنگی با پس زمینه سفید که دارای ابعاد ۴.۵*۳.۵ می باشد

ارائه نامه تمکن مالی و مدارکی در خصوص گردش مالی از حساب بانکی

ارائه پروانه کسب و یا کارت بازرگانی و یا گواهی ثبت شرکت برای متقاضیان دارای شغل ﺁزاد

گواهی اشتغال به کار برای متقاضیان کارمند

گواهی بازنشستگی برای متقاضیان بازنشسته

ارائه سند مالکیت و یا زمین

داشتن بیمه معتبر

مهاجرت به مجارستان

لازم به ذکر است که بدانید کلیه این مدارک باید دارای ترجمه رسمی باشند و همچنین حضور متقاضی برای مصاحبه و انگشت نگاری الزامی است.

دو رشته پرطرفدار در کشور مجارستان تحصیل دندانپزشکی مجارستان و تحصیل پزشکی در مجارستان است. تعداد محدودی موسسه مجاز اعزام دانشجو در کشور وجود دارند که برند Go2TR توانسته است با نزدیک به نیم میلیون دنبال کننده یکی از اصلی ترین موسسات اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید