جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

عینک هوشمند فیسبوک و ری‌-بن (Ray-Ban Stories)

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
عینک هوشمند فیسبوک و ری‌-بن (Ray-Ban Stories)

یکی از تازه ترین اتفاقات اخیر که در حوزه ی صنعت کامپیوتر و تکنولوژی رخ داده است، ورود فیسبوک و شرکت عینک سازی معروف ری بن، به این عرصه ها می باشد! ری بن استوریز (به انگلیسی: Ray Ban Stories)، که یک عینک خاص و هوشمند است، قابلیت های باور نکردنی بسیار زیادی دارد که امروز قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم.

می توان گفت عینک ری بن استوریز، یک عینک هوشمند است که محصول مشترک دو شرکت فیسبوک و ری بن می باشد؛ این عینک مجهز به دو دوربین 5 مگاپیکسلی می باشد که هر دوی این دوربین ها در قسمت بالایی تعبیه شده ند. یک اسپیکر و یک میکروفون نیز بر روی قسمت های خاصی از این عینک جادویی قرار گرفته است.

مشخصات عینک Ray-Ban Stories

عینک ری بن استوریز، یک عینک شارژی است؛ کاربران این عینک می توانند با یک بار شارژ کردن کامل باتری این وسیله، از دوربین 5 مگاپیکسلی آن بهره ببرند. همچنین حافظه ی این عینک قادر است تا 500 تصویر و همچنین 30 ویدیو با مدت زمان حداکثر 30 ثانیه درون خود ذخیره کند. وجود سه میکروفون نیز در قسمت های مختلف این عینک باعث می شوند تا صدای بدون نویز و نسبتا با کیفیتی در ویدیو های ضبط شده توسط این دیوایس وجود داشته باشد.

همراه با این عینک، یک شارژر به همراه یک کیف و یک دستمال پاک کننده ی عینک نیز وجود دارد. با هر بار شارژ کردن این عینک می توانید حداکثر 3 روز از آن استفاده کند و بعد مجددا آن را به شارژ بزنید؛ کابل شارژر این عینک، از نوع USB-TYPE C می باشد.

عینک هوشمند فیسبوک و ری‌-بن (Ray-Ban Stories)

مزایای استفاده از عینک Ray-Ban Stories

معاون آزمایشگاه های واقعیت افزوده فیسبوک یعنی اندرو باسورث در رابطه با ویژگی هایی که این عینک خاص دارد بیان کرده است که عینک ری بن استوریز، به مردم کمک می کند تا بتوانند به معنای کلمه در لحظه زندگی کنند و به برقراری ارتباط با اطرافیان خود بپردازند. چیزی که واضح است این می باشد که متاسفانه این عینک نمی تواند تماس های صوتی و یا حتی دسترسی به دستیار هوشمند داشته باشد. انتظار می رود در آینده و با ارائه شدن انواع پیشرفته تر و جدید تر از این عینک، این ویژگی ها و امکانات نیز به آن ها اضافه شود.

عینک Ray Ban Stories، از سه سبک عینک های ریبن به نام های Round ،Wayfarer و Meteor الهام گرفته است؛ شما می توانید این عینک را با لنزهای مختلفی سفارش دهید؛ یکی از این لنز ها لنز شفافی است که برای افرادی که اصلا از عینک استفاده نمی کنند مناسب می باشد.

اگر بخواهیم به ویژگی ها و مزایای کلی این عینک هوشمند نیز اشاره کنیم، می توانیم به مواردی مانند تصویر حالت شب، عکاسی محاسباتی، حالت HDR، تثبیت ‌کننده‌ ویدیو حین فیلم ‌برداری و همچنین الگوریتم کاهش نویز اشاره کنیم. جالب است بدانید که هر ویدیو و یا تصویری که با این گجت پوشیدنی اقدام به ثبت آن می کنید، می تواند به صورت مستقیم در اپلیکیشن Facebook  View  ذخیره شود؛ در مرحله بعدی شما می توانید آن ها با دوستانتان در شبکه ‌های اجتماعی گوناگون مانند اینستاگرام، فیسبوک مسنجر، توییتر،‌ تیک‌ تاک، اسنپ ‌چت و… به اشتراک بگذارید.

البته باید در نظر نیز داشته باشید که در حال حاضر نمی توان از این عینک، انتظارات زیادی مانند مجهز بودن به فناوری AR و... داشت؛ این موضوع به این دلیل است که شیشه های این وسیله، قابلیت پشتیبانی از فناوری واقعیت افزوده یا AR را ندارند و از این شیشه ها تنها می توان برای ضبط فیلم و گرفتن عکس استفاده نمود.

عینک هوشمند فیسبوک و ری‌-بن (Ray-Ban Stories)

قیمت Ray-Ban Stories

این عینک متاسفانه هنوز به ایران وارد نشده است و تنها در بازار هایی مانند بازار آمریکا، استرالیا، کانادا، ایرلند، ایتالیا و انگلستان وجود دارد. این عینک هوشمند حدود 299 دلار قیمت دارد. همان طور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، با ورود این عینک به ایران و پرداخت حق گمرک، عوارض و دیگر هزینه ها، انتظار می رود عینک ری بن استوریز، چیزی حدود 10 الی 12 میلیون تومان قیمت داشته باشد.

شما می توانید هنگامی که این عینک در فروشگاه های ایران نیز موجود شد، اقدام به خرید آن کنید و از آن برای ثبت تصاویر و فیلم های کوتاهی در مسافرت های خود استفاده کنید؛ از همین رو شما می توانید از این عینک در "تور مشهد با قطار" استفاده و بهره ببرید. با خرید عینک هوشمند ری بن استوریز می توانید در این سفرتان به شهر مشهد، به راحتی اقدام به عکاسی و برقراری ارتباط کنید و دیگر ترسی از دزدیده شدن، گم شدن و یا تمام شدن شارژ گوشی خود در هر لحظه نداشته باشید.

به نظر می‌ رسد عینک ری بن استوریز و همچنین عینک های دیگری که در آینده با این امکانات و ویژگی ها تولید می شوند، بتوانند انقلابی را صنعت عکاسی به وجود بیاورند.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید