جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

عینک هوشمند همراه با زیرنویس همزمان

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
عینک هوشمند همراه با زیرنویس همزمان

چند سالی از معرفی اولین عینک‌های هوشمند می‌گذرد، اما برخلاف دیگر گجت‌های پوشیدنی از جمله ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندها، عینک‌های هوشمند اما با استقبال عمومی مواجه نشدند و هنوز جای خود را در بازار ابزارهای هوشمند باز نکرده‌اند؛ اما حالا یک عینک مبتنی بر هوش مصنوعی در تلاش است، تا ترجمه همزمان زبان‌های مختلف را به‌صورت زیرنویس به مخاطب نمایش دهد.

این عینک هوشمند با نام XRAI Glass توسعه یافته و برای فعالیت خود به دستیار صوتی مخصوص تلفن همراه شما متصل می‌شود. تکنولوژی واقعیت افزوده (AR)، دیگر تکنولوژی به‌کاررفته در این عینک است که به کمک آن، متن‌های ترجمه‌شده را بر روی شیشه عینک به مخاطب نمایش می‌دهد. XRAI علاوه بر ترجمه همزمان، تمامی متون ترجمه‌شده را نیز در حافظه خود نگهداری می‌کند و کاربر هرزمان که نیاز داشته باشد، می‌تواند به مکالمات قبلی خود مراجعه و آنها را بازخوانی کند.

میچل فلدمن، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر بخش بازاریابی XRAI Glass، این عینک را به یک دستیار هوشمند تشبیه می‌کند و می‌گوید: «تصور کنید که الکسا به عینک شما اضافه شده است و یک دستیار هوشمند، همیشه و همه‌جا در مقابل چشمان شماست.»

دن اسکارف، دیگر بنیان‌گذار XRAI Glass، از این عینک استفاده کرده تا به پدربزرگ ۹۸ ساله خود که دچار ضعف شنوایی است کمک کند، تا بتواند دوباره به جمع خانواده اضافه شود و با دیگران ارتباط برقرار کند. پدربزرگ اسکارف بیشتر اوقات خود را در مقابل تلویزیون و درحال تماشای فیلم ‌و سریال‌های محبوب خود سپری می‌کند و مانند بسیاری دیگر از افراد ناشنوا، از زیرنویس برای فهم صحبت‌ها کمک می‌گیرد. اسکارف و فلدمن با خود فکر کردند که وقتی می‌توان زیرنویس را برای فیلم‌ها استفاده کرد، زندگی واقعی و روزمره انسان چرا دارای زیرنویس نباشد؟ این‌گونه بود که ایده خود را توسعه دادند و موفق شدند اولین نمونه ازXRAI Glass را تولید کنند.

هرچند که ایده اولیه این عینک برای کمک به افراد ناشنوا بود، اما هیچ‌گونه محدودیتی برای استفاده از آن توسط افراد عادی وجود ندارد و کسانی که ضعف شنوایی ندارند نیز می‌توانند برای ترجمه زبان‌های گوناگون از آن استفاده کنند. درحال‌حاضر، XRAI Glass از 9 زبان پشتیبانی می‌کند که در آینده تعداد زبان‌های پشتیبانی‌شده، افزایش پیدا می‌کند.

یکی از کسانی که از دوسالگی دچار ضعف شنوایی بوده است و به‌شدت تحت‌تأثیر XRAI قرار گرفته، جاستین آزموند، فرزند مریل آزموند، خواننده مشهور پاپ آمریکایی است. او پس از استفاده از این عینک می‌گوید: «واقعاً شگفت‌انگیز است که حتی بدون اینکه نیاز باشد به همسرم نگاه کنم، تمام صحبت‌های او در مقابل چشمان من قرار می‌گیرد.»

XRAI درحال‌حاضر با عینک واقعیت افزوده Nreal Air سازگار است، اما این تیم در تلاش است تا در آینده، XRAI با دیگر عینک‌های واقعیت افزوده نیز ترکیب شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید