جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

فضانوردان اولین ماموریت کاملا خصوصی ISS با موفقیت به زمان بازگشتند

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
فضانوردان اولین ماموریت کاملا خصوصی ISS با موفقیت به زمان بازگشتند

خدمه اولین ماموریت خصوصی به ایستگاه بین‌المللی فضایی با موفقیت به زمین بازگشتند. فضانوردان این ماموریت که با همکاری «اکسیوم اسپیس» و اسپیس ایکس انجام شد و Ax-1 نام داشت، در اواسط فروردین ماه به فضا پرتاب شده بودند و در مجموع 15 روز را در فضا سپری کردند.

چهار فضانورد خصوصی که ماه گذشته ماموریت خود را آغاز کرده بودند، روز گذشته، 5 اردیبهشت کار مهمی را به پایان رساندند و پس از انجام اولین ماموریت کاملا خصوصی در ایستگاه فضایی بین‌المللی، در اقیانوس اطلاس در سواحل جکسون‌ویل، فلوریدا به زمین بازگشتند. با این حال، ماموریت آن‌ها کمی بیشتر از مدت زمان برنامه‌ریزی شده به طول انجامید و آن‌ها با مشکلاتی مواجه شده بودند.

 فضانوردان اولین ماموریت کاملا خصوصی ISS با موفقیت به زمان بازگشتند

بیشتر بخوانید: دانشمندان: یک پاد-جهان موازی وجود دارد که در زمان به عقب می‌رود

تاخیر در بازگشت فضانوردان اکسیوم اسپیس

حضور فضانوردان ماموریت Ax-1 در ایستگاه فضایی قرار بود فقط 8 روز طول بکشد و آن‌ها قصد داشتند در مجموع 25 آزمایش علمی انجام دهند. با این حال، بازگشت آن‌ها به زمین به دلیل آب و هوای بسیار بد در فلوریدا و دیگر مناطق احتمالی سقوط کپسول آن‌ها، به تاخیر افتاد. در نتیجه، این خدمه نزدیک به یک هفته بیشتر از مدت زمان برنامه‌ریزی شده خود در فضا باقی ماندند و سرانجام، روز دوشنبه 25 آوریل (5 اردیبهشت) با استفاده از فضاپیما کرو دراگون اسپیس ایکس از ایستگاه فضایی جدا شدند.

اکسیوم اسپیس در ماموریت Ax-1 موفق شد تا برای اولین بار انسان‌ها را به فضا ارسال کند. این شرکت خصوصی حوزه هوافضا به عنوان هدف بلندمدت خود قصد دارد مجموعه‌ای از ایستگاه‌های فضایی بسازد که طبق گزارش‌ها، نخستین نمونه آن‌ها «ایستگاه اکسیوم» نام خواهد گرفت.

همچنین این ماموریت با همکاری اسپیس ایکس و با استفاده از موشک فالکون 9 انجام شد و اکسیوم اسپیس آن را نوعی ماموریت پیش مقدمه برای فرستادن فضانوردان بیشتری به ایستگاه‌های فضایی اکسیوم در آینده می‌داند.

خدمه این ماموریت شامل «لری کانر»، موسس شرکت سرمایه‌گذاری املاک The Connor Group؛ «مارک پتی»، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری MAVRIK؛ «ایتن استیب»، خلبان سابق نیروی هوایی و موسس شرکت سرمایه‌گذاری Vital Capital و «مایکل لوپز-الگریا»، فضانورد سابق ناسا و فضانورد ارشد کنونی اکسیوم بود که فرماندهی این سفر را برعهده دارد. سفری که برای هر بلیط آن طبق گزارش‌های قبلی، 55 میلیون دلار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید