جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

فضاپیمای هندی یک گام به ماه نزدیک تر شد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
فضاپیمای هندی یک گام به ماه نزدیک تر شد

فضاپیمای چاندرایان۳ هندوستان در مسیر به سمت ماه قرار دارد و چند بار موتور خود را روشن کرده تا مدار حرکتش را ارتقا دهد و به ماه نزدیک تر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، چاندارایان۳ در ۱۴ جولای به مدار زمین رفت و اکنون به آرامی مشغول ارتقای مدار خود دور زمین است تا آماده پرتاب به سمت ماه شود.

طبق بیانیه سازمان فضایی هند (ISRO) ماژول پیشرانش ماه این فضاپیما چهارمین مانور ارتقای مدار را روز پنج شنبه هفته گذشته انجام داد. موتورهای فضاپیما روشن شدند تا آن را به دورترین نقطه از مدار زمین برسانند.

ISRO در توئیتی نوشت: هندوستان با پیش راندن چاندارایان ۳ به سمت ماه روز جهانی ماه در ۲۰۲۳ میلادی را جشن می گیرد.

در نوبت بعدی موتورهای هواپیما در ۲۵ جولای بین ۸:۳۰ تا ۹:۳۰ صبح به وقت گرینویچ روشن می شوند. فرایند انتقال فضاپیما در مسیر به سمت ماه در ۳۱ جولای انجام می شود.

این مانور بخشی از روش کم مصرف چاندارایان ۳ برای سفر به ماه است تا در ۲۳ یا ۲۴ آگوست روی آن فرود بیاید. ماموریت مذکور دومین تلاش هندوستان برای فرود روی ماه است. در سال ۲۰۱۹ میلادی چاندرایان ۲ روی ماه سقوط کرد.

اگر فرود چاندرایان۳ موفقیت آمیز باشد، لندر و کاوشگر این ماموریت مجموعه ای از اطلاعات علمی را طی مدتی معادل ۱۴ روز زمین (یک روز ماه) جمع آوری می کنند. پیش بینی نمی شود این فضاپیما بتواند در سرمای شدید شب ماه فعال بماند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید