جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

قبل از انتخاب لوستر باید به چه مواردی دقت کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
قبل از انتخاب لوستر باید به چه مواردی دقت کرد

شناخت مواردی که برای خرید موفق لوستر، باید در نظر گرفت

به صورت خلاصه برای یک انتخاب خوب نیاز به در نظر گرفتن پارامترهایی داریم که آن ها را به صورت مختصر معرفی کرده و بعد تفصیلی در مورد هر کدام توضیحاتی را ارائه خواهیم داد تا بتوانید یک لوستر متناسب با شرایطتان را به راحتی انتخاب کنید.

هدف: میزان نور خروجی مورد نیاز

مقیاس: اندازه مورد نیاز برای اتاق شما

ارتفاع: لوستر چقدر بالا باشد و چقدر به سطح زمین نزدیک شود

انتظارات: انتظاری که از لوستر برای تعریف فضا دارید

سبک: آیا سبک خاصی را در ذهن دارید

مراقبت: نصب چقدر آسان است و برای مراقبت طولانی مدت و نظافت از لوسترمان چقدر می‌دانیم

برای دیدن توضیحات تفصیلی با ما همراه باشید.

هدف

دانستن آنچه از نور لازم دارید، کلید ماندگاری است.

اگر نور را برای کارهای هنری یا مطالعه نیاز دارید، نورپردازی محیط گزینه مناسبی نیست؛ اما اگر نیاز به یک نورپردازی عمومی دارید، به یک چراغ زینتی روشنایی که منبع نوری از محیط یک نقطه کانونی زیبا ارائه می‌دهد، نیازمند هستید.

نورپردازی محیط که به عنوان روشنایی عمومی نیز شناخته می‌شود، نور را از یک منبع غیر مستقیم به صورت یکنواخت دور می‌کند، این نکته از نظر کار یا روشنایی موقعیت متفاوت است، در برخی موارد مثل اتاق شستشو ممکن است منبع روشنایی لوستر باشد اما چراغ کار محسوب نمی‌شود.

نحوه انتخاب اندازه لوستر

اگر لوستر به اندازه مناسب را پیدا نکردید، مهم نیست که چقدر زیبا باشد، شما می‌خواهید خانه هایتان را زیبا کنید نه اینکه زندگی تان را تحت شعاع قرار دهید. همچنین شما نباید پول خود را صرف وسایلی کنید که به نظر می‌رسد در محیط اطراف ناچیز است، قرار دادن چراغ های زینتی روشنایی در فضای خیلی کوچک احتمالاً بزرگترین اشتباه است، زیرا به نظر لوستر مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ بنابراین طراحان بزرگ تصمیم می‌گیرند از لوازم جانبی که ممکن است کمی بزرگتر از اندازه مناسب به نظر برسد فاصله بگیرند.

با گذشت سال‌ها متخصصان با راهنمایی و ترفند های مختلف روبرو شدند تا چراغ های زینتی شما متناسب با اندازه و دامنه نورپردازی باشد.

لوستر اتاق کودک با طرح فانتزی

لوستر اتاق کودک با طرح فانتزی

نحوه اندازه گیری اتاق برای لوستر شما

برای تعیین اندازه لوستر، تمام آنچه شما نیاز دارید، طول و عرض اتاق است؛ اگر یک اتاق 10 در 16 فوت(3 تا 5 متر) دارید فقط دو عدد را با هم اضافه کنید، بنابراین شما 26 پا (حدود 8 متر) دارید، از این عدد به عنوان عدد متریک خود استفاده کنید، اما به جای پا از اینچ استفاده کنیم، برای مثال ما به دنبال لوستر با عرض 26 اینچ (66سانتی متر) می‌گردیم.

ارتفاع لوستر

برای تعیین ارتفاع باید به خاطر داشته باشید که قسمت پایین فیکسچر، باید حداقل 7 فوت بالاتر از کف باشد و بسته به سقف شما ممکن است نیاز به استفاده از وسایل نیمه فلش داشته باشید، اگر سقف بالاتری دارید یک فیکسچر بزرگتر را انتخاب کنید.

در محیطی با ارتفاع کوتاه می توانید از لوسترهای مدرن و کریستالی مدرن استفاده کنید که در فضای مشخص شده در سقف قرار می‌گیرند و به آن ها لوستر سقفی گفته می‌شود و می‌توانند ارتفاع کمتری داشته باشند.

لوستری زیبا بالای میز ناهارخوری

لامپ برای لوستر

مانند سایر منابع روشنایی لوستر ها گزینه بهره وری انرژی و تغییرات لامپ را ارائه می دهد، لامپ های رشته ای هالوژن آخرین نسخه از لامپ‌های رشته‌ای قدیمی است، آن ها تقریبا 30 درصد از انرژی بیشتری استفاده می‌کند ولی می‌تواند تا سه برابر بیشتر از لامپ‌های رشته‌ای سنتی طول عمر داشته باشند، لامپ های هالوژن رشته ای با دیمرها و سایر کنترل های روشنایی به خوبی کار می‌کند.

لامپ های فلورسنت: این نوع لامپ‌ها 3 تا 4 برابر کارآمدتر هستند و می توانند 6 تا 10 برابر بیشتر از لامپ های رشته ای سنتی دوام داشته باشند.

انواع لامپ در مسیر پیشرفت

انواع لامپ در مسیر پیشرفت

لامپ های ال ای دی: امروزه به صرفه ترین و با انرژی ترین لامپ ها، لامپ های ال ای دی است، این نوع لامپ‌ها بیش از 5 برابر کارآمد هستند و می‌توانند 25 برابر بیشتر از لامپ‌های رشته‌ای سنتی طول عمر داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که همه چراغ های روشنایی با همه لامپ ها سازگار نیستند، بنابراین مشخصات تولید کننده را بررسی کنید.

قیمت

یکی از نکاتی که نمی توان از آن غافل شد میزان هزینه ایست که می خواهید برای خرید انجام دهید، پس از بررسی شرایط گفته شده بهتر است با توجه به بودجه مورد نظر لوستر شاخه ای، کریستال، مدرن، لوستر چوبی و انواع مختلف دیگر را چه به عنوان لوستر پذیرایی چه اتاق های دیگر با توجه به تناسب قیمت و بودجه در نظر گرفته شده، انتخاب و خریداری نمایید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید