جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

قوانین بیت کوین در کشور های دیگر به چه صورت است؟

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
قوانین بیت کوین در کشور های دیگر به چه صورت است؟

کاملا طبیعی است که باید قوانین بیت کوین در کشور های مختلف (بنا بر تنوع نوع نظام) متفاوت باشد. این قوانین متفاوت گاهی می تواند مانند یک ناجی برای سرمایه گذار باشد و گاهی هم می تواند خیلی سخت جلوی کسب و کار را بگیرد. حالا اگر شما از اشخاصی هستید که قصد مهاجرت دارند و  یا تصمیم به انتقال پولی از طریق رمز ارزها را گرفته اند؛ به شما پیشنهاد می کنم که  این مقاله را دست ندهید چراکه با خواندن این مطلب می توانید با تمام قوانین بیت کوین در کشور های دیگر آشنایی پیدا کنید.

 قوانین بیت کوین در خاورمیانه

قوانین بیت کوین در ایران

شاید برخی ها که این مقاله را می خوانند از جمله ی آن دسته از افرادی باشند که تازه به سرمایه گذاریِ رمزارزی اشتیاق پیدا کرده اند و ممکن است این افراد مشتاق حتی اطلاعات کافی درباره ی قوانین بیت کوین در کشور ایران را هم نداشته باشند؛ پس بنابراین بهتر است که ما برای آشنایی و یکسان سازی همگانی در ابتدا از قوانین بیت کوین در کشور خودمان بگوییم و سپس به سراغِ این قوانین در کشور های دیگر برویم.

احتمالا شنیده اید که قوانین و محدودیت های سرمایه گذاری در ایران بسیار سخت وسنگین است. همچنین  شنیده ایم که به دلیل تحریم های بین المللی کشور ما دچار انزوای شدیدی در جذب ثروت شده است.اما شاید این موضوع  برای شما جالب باشد که بدانید در زمینه ی رمز ارزها ، ایران از جمله نقاطی است که قوانین بیت کوین را بسیار آزادانه تر از برخی دیگر از نقاط دنیا گذاشته است. البته این به این معنی نیست که بیت کوین کاملا آزاد است، بلکه میشود گفت که نسبت به قوانین بیت کوین در کشورهای دیگر سخت گیری کمتری لحاظ شده است.

ایران توانسته در زمینه ی استخراج ،در جهان بسیار خوش بدرخشد؛ که نتیجه ی این خوش درخشیدن جذب ثروت فراوان برای کشور بوده است.البته قابل ذکر است که استخراجِ زیاد هم همیشه  خوب نیست و در گذر زمان می تواند معضلاتی در زمینه ی قطعی برق ایجاد کند. (همان طور که می دانید  در پی  قطعی برق  مشکلات فاجعه آمیزی برای بیماران وابسته به دستگاه های برقی در بیمارستان ها رخ می دهد که این تنها یکی از مشکلات ناشی از قطعی برق است. پس بهتر است قوانین بیت کوین در این زمینه کمی سخت گیرانه تر باشد.)

به طور کلی بر طبق قانون 2  ماده ی مجازات عمومی هیچ امری را نمی توان جرم دانست مگر آن که برای آن امر، قانون مجازاتی را تعیین کرده باشد. بنابراین بر طبق این ماده بیت کوین را نمی توان جرم دانست مگر اینکه بیت کوین موجب شود که جرم دیگری را فرد دارنده ی رمز ارز مرتکب شود. پس بنا بر این اصل خود ماهیت و قوانین بیت کوین نمی تواند برای دولت و یا مردم مشکل زا باشد. اما مقررات و قوانین بیت کوین در ایران به این اصل خاتمه نمی شود‌.

بر طبق آخرین بیاناتی که در سایت ها منتشر شده است در بهمن سال 97 بانک مرکزی پیش نویسی را ارائه کرد که بر طبق آن صرافی ها این اذن را دارند که با مجوز به کارشان ادامه دهند. که البته هنوز هم اطلاعات دقیقی درباره ی این مصوبه تصویب نرسیده است. علاوه براین خبر رضایت بخش، از تیر ماه سال 98 اعلام شد که ورود دستگاه های بیت کوین به کشور مجاز است. در آن زمان این خبر توانست شادی بسیاری از مردم و تریدر ها را مهیا سازد.

اما مطالب فوق تنها گوشه ی خوشحال کننده از قوانین بیت کوینِ ایران هستند چراکه مجلس نمایندگان در تلاش برای طرحی می باشند که مردم را به سمت سرمایه گذاری های داخلی سوق دهد و معلوم نیست که سرنوشت این تشویق ها به کجا ختم شود. بنابراین بهتر است که مردم با احتیاط به سمت سرمایه گذاری های این چنینی بروند‌. حالا  با وجود مقررات نا معلوم ایران، اگر شما به فکر ارتباط با سایر نقاط دنیا افتاده اید بهتر است که با قوانین بیت کوین در کشور های دیگر هم آشنا بشوید، چرا که فهمیدید قوانین بیت کوین در ایران با آینده ای نا معلوم است.

بیشتر بخوانید: 10 رمزارز اصلی به غیر از بیت کوین

قوانین بیت کوین در سایر نقاط خاورمیانه

با قوانین بیت کوین در کشور ایران که آشنا شدیم. حالا به سراغ این قوانین در سایر کشورهای خاورمیانه ای می رویم. در این کشورها به استثنای اسرائیل، ترکیه و لبنان قوانین بیت کوین بسیار سخت گیرانه اعمال می شوند و دارندگان رمز ارز ها با محدودیت های جدی ای برای اجازه ی فعالیت مواجه هستند. البته بازهم این قوانین بیت کوین سخت گیرانه در بعضی جاها به صورت ممنوعیت مطلق و در برخی جاها به شکل محدودیت می باشند. مثلا در مصر و امارات بیت کوین ممنوع است که البته به تازگی در برخی از طلا فروشی های امارات با مجوز دولت خرید طلا با بیت کوین مجاز اعلام شده است.

در اردن قوانین بیت کوین به صورتی هستند که فرد دارنده ی رمز ارز فقط به صورت محدود مجاز به فعالیت می باشد وسختگیری هایی از سمتِ بانک های این کشور لحاظ شده است. به طور کلی قوانین بیت کوین در کشورهای خاورمیانه ای بسیار متفاوت می باشد. این تفاوتِ فاحش در قوانین وقتی مشخص می شود که می بینیم در کشوری مثل ترکیه باجه هایی برای خرید و فروشِ بیت کوین دارد، در حالی که در مصر قوانین بیت کوین به حدی سخت گیرانه است که دولت برای تاجران این رمز ارز اشدّ مجازات را در نظر گرفته است.

قوانین بیت کوین در استرالیا

استرالیا را از نقاطی می توان دانست که قوانین بیت کوین در این کشور به طرز منحصر به فردی آزاد اعمال شده اند. این کشور بیت کوین را جزو ارزها دانسته است تا بتواند با خرید و فروش آن ها مالیات کسب کند.اما با وجودِ این رویکردهای سنجیده شده ولی هنوز این کشور با مشکلات عمده ای به خصوص در زمینه ی نحوه ی اعمال قوانین نسبت به مجرمانِ ارز های دیجیتال روبه رو است. که این معضل باعث شده که در ماهای اخیر در حوزه ی قوانین بیت کوین سخت گیری های بیشتری نسبت به قبل اعمال شود.

قوانین بیت کوین در اروپا

تا به الان سخت گیری خاصی در این قاره در زمینه ی مقررات بیت کوین اعمال نشده است . ولی این قاره که به حوزه ی شینگن معروف است هنوز به هیچ وجه بیت کوین و سایر رمز ها را به عنوان ارزی رایج نپذیرفته است. پس بانک مرکزی اروپا اعلام کرده اند که نمی شود این ارز های جدید را با قوانین مالی پول های فیات مقایسه کرد.به طور کلی قوانین بیت کوین در کشورهای اروپایی به صورت آزاد هست ولی نمی توان انتظار حمایت دولتی برای تجارت بیت کوین داشت.

مقررات بیت کوین در آمریکا

قوانین بیت کوین در آمریکای شمالی

آمریکا شمالی منطقه ای با وسعت عظیم ، ولی تعداد کشورهای اندک است. در این محدوده فقط دو کشور ایالات متحده و کانادا جای دارند،. که هر دو این کشور ها قوانینِ بیت کوین را تا حدود زیادی برای مردم آزاد گذاشته اند. این آزدای در مقررات بیت کوین سبب شده است که بسیاری از مردم به جای کارِ حضوری به کار دورکاری گرایش پیدا کنند.در ادامه با قوانین بیت کوین در کشور های آمریکا و کانادا به طور مجزا آشنا می شویم.

آمریکا :در بعضی از ایالات هائ آمریکا بیت کوین آزاد می باشد و در برخی نقاط هم ممنوعیت لحاظ شده است. مثلا در واشنگتن در سال ۲۰۱۵ با یکی از قرار داد های مبتنی بر بلاکچین موافقت اعلام شد. به علاوه دو شرکت گلدمن ساکس و وال استریت(که در آمریکا می باشند) هم حمایتشان را بی وقفه  به بیت کوین نشان داده اند.

خارج از این سرمایه گذاری های شرکتی افراد معروفی از آمریکا هم در تجارت رمز ارزی سهیم شده اند. برای مثال به تازگی پس از ایلان ماسک ، ثروتمند بزرگ دیگر یعنی همان بیل گیتس معروف، به صف خریداران بیت کوین اضافه شده است. سرمایه داران این چنینی که ساکن آمریکا هستند قطعا در تشویق مردم به این حوزه بی تاثیر نیستند. چرا که مردم آمریکا آن ها را الگوی سرمایه گذاری های خود می دانند.

البته  با وجود تمامی پیشرفت های گفته شده در زمینه ی قوانین بیت کوین در ایالت تگزاس آمریکا ولی هنوز تجارت بیت کوین و سایر رمز ها به صورت دولتی ممنوع می باشد. این ممنوع بودن هم شامل معامله و هم استخراج بیت و دیگر ارز های دیجیتال در مراکز دولتی است.

کانادا: در کانادا هم برخی از بانک ها محدودیت هایی در زمینه ی رمز ارز ها لحاظ کرده اند . ولی با این حال در زمینه ی استخراج هنوز قانونی بر ضد بیت کوین صادر نشده است ولی شرکت هایدرو کبک کانادا اعلام کرده اند که در صددِ اعمال تعرفه های برق جدید برای ماینر ها می باشند. به گفته ی برخی از تحلیل گران این موضوع می تواند استخراج کنندگان را نسبت به استخراج دلسرد کند.

قوانین بیت کوین در آمریکای مرکزی و جنوبی

به طور کلی قوانین بیت کوین در کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی سخت گیرانه نیست .نا گفته نماند که شیلی و کلمبیا به تازگی نسبت به خرید و فروش رمز ارز ها کمی به مردم شان هشدار داده اند. اما اگر قصد سفر و یا تجارت با این کشور ها را دارید باید بدانید که این کشور ها به دلیل نداشتن کلی قوانین بیت کوین سخت یکی از بهترین گزینه ها برای تجارت رمز ارزی می باشند. هم اکنون هم بسیاری از افراد دنیا به این قصد به این کشور ها سفر کرده اند.

قوانین بیت کوین در آفریقا

این تیتر را با نام قوانین بیت کوین در قاره ی آفریقا نوشتیم ولی قصد داریم که سایر کشور هایی هم که در تیترهای بالا جای نگرفته اند را نیز برایتان شرح دهیم. در خودِ قاره ی آفریقا در قسمت مرکزی که به علت فقر شدید عمدتا مردم نمی توانند به این حوزه های دیجیتالی گرایش داشته باشند. پس بنابراین گفتن قوانین بیت کوین در این کشورها کار بیهوده ای است. در رابطه با آمریکای جنوبی هم بهتر است بدانید که در این کشور تابه حال در زمینه ی قوانین بیت کوین سخت گیری ای لحاظ نشده است.

قوانین بیت کوین روسیه

تا سال 2017 تجارت بیت کوین آزاد بود ولی از آن سال به بعد محدودیت هایی اعمال شد. البته این محدودیت بیشتر شامل خود بیت کوین می باشد و در ارز های دیگرمانند اتریوم محدودیتی اعمال نشده است.

قوانین بیت کوین هند، پاکستان، نپال

قوانین بیت کوین در کشور های شرقِ ایران به مراتب سخت گیرانه تر از خود ایران است. مثلا بر طبق آخرین آمار در هند تابه حال این مجوز صادر شده است که تجارت به صورت آزاد قانونی است ولی با این حال اعمال محدودیت بانکی شدیدی را این کشور نسبت به بیت کوین اعمال کرده است.

در نپال و پاکستان تابه الآن  ممنوعیت مطلق برای بیت کوین وضع شده است. نکته ی جالب اینجاست که با وجود ممنوعیت مطلق بیت کوین در پاکستان ولی این کشور در رابطه با ایران گفته است که ایران با استخراج رمز ارز ها می تواند سرمایه و ثروت زیادی را کسب کند. ولی در خود پاکستان استخراج این رمز ممنوعیت می باشد!

قوانین بیت کوین در کشور های شرق آسیا

قوانین بیت کوین در کشورهای شرق آسیا کمی پیچیده است.در چین و تایوان و اندونزی  بیت کویت غیر قانونی می باشد . البته احتمالا می دانید که در این کشور ها به خصوص در چین با وجود محدودیت قانونی ولی منعی تا به حال در تجارت آزاد نشده است. شایان به ذکر است که برق ارزان برخی از کشور ها، استخراج چینی ها را به سوی سایر کشور ها سوق داده است.

خارج از موارد نام برده شده ی فوق، در بقیه نقاط شرق آسیا این تجارت قانونی است. ولی همچنان با اعمال محدودیت های خاصی استخراج و معامله آن ها صورت می گیرد.

به طور کلی قوانین بیت کوین در کشور های مختلف متفاوت است. تمام مواردی که در این مقاله اعمال شد برای همیشه بر یک کشور قابل تامیم نیست بلکه در گذر زمان بین سیاست مداران آن کشور اختلاف پیش می آید و قوانین بیت کوین در کشور را به نفع سیاست پیش آمده تغییر می دهند.

بهتر است که برای سرمایه گذاری به تحلیل قوانین بیت کوین در کشورها با توجه به زمان سرمایه گذاری و سیاست های آن کشور بپردازید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید