جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

لامرد کجاست؟ چگونه به این شهر برویم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
لامرد کجاست؟ چگونه به این شهر برویم؟

برای تعطیلات بعدی‌تان برنامه سفر به کدام شهر را در سر دارید؟ اصفهان یا کیش؟ تبریز یا مشهد؟ یزد یا اهواز؟ شاید هم بخواهید به یکی از شهرهای سرسبز شمال کشور سفر کنید. پیش‌از آن‌که تصمیمتان را قطعی کنید، اجازه دهید تا یک پیشنهاد متفاوت به شما بدهیم. چطور است این بار به جای انتخاب مقاصد همیشگی گردشگری، بلیط لامرد را بخرید؟ این شهر ناشناخته و شگفت‌انگیز یک تجربه عجیب و متفاوت را در ذهنتان ثبت می‌کند. این شهر باستانی در زمان‌های قدیم منطقه‌ای پر رونق بود و آثار تاریخی شگفت‌انگیزی در آن یافت می‌شود. در کنار آثار تاریخی، طبیعت این شهر هم بسیار جذاب است و گرفتن بلیط لامرد برای عاشقان طبیعت‌گردی هم مناسب است. در این مطلب روش‌های سفر به لامرد را بررسی می‌کنیم.

لامرد کجاست؟ چگونه به این شهر برویم؟

لامرد در کجا قرار دارد و پیشینه تاریخی آن چیست؟

لامرد یک شهرستان در جنوبی‌ترین نقطه استان فارس و در نزدیکی دو استان بوشهر و هرمزگان است. لامرد از شمال و شمال شرق با لارستان، از جنوب و جنوب شرقی با پارسیان و بندر لنگه، از شرق با شهرستان بستک و از غرب با شهرستان بستک همسایه است.

لامرد یکی از شهرهای باستانی است که قدمتش به دوران هخامنشیان برمی‌گردد. لامرد در دوره ساسانیان رونق بیشتری گرفت و بخشی از کوره اردشیر بود. کوره اردشیر در سده‌های میانی اسلامی به چهار بخش تقسیم و شهرستان لامرد بخشی از ناحیه لارستان شد.

برای سفر به لامرد چه زمانی بهتر است؟

لامرد در قسمت جنوبی کشور قرار گرفته دارد و با استان‌های بوشهر و هرمزگان همسایه است. مثل تمام شهرهای جنوبی هم آب و هوای گرم و خشکی دارد. بهتر است بلیط لامرد را برای فصل‌های گرم سال یعنی از اواسط خرداد تا شهریور نگیرید؛ چراکه در این بازه هوای لامرد بسیار گرم می‌شود و حتی به بالای 50درجه هم می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به این شهر در فصل پاییز و اوایل بهار است.

چطور به لامرد سفر کنیم؟

برای سفر به لامرد هم مثل سفر به هر شهر دیگری در ایران از 4 طریق ممکن است. این چهار روش عبارتند از سفر با هواپیما، سفر با قطار، سفر با اتوبوس و سفر با خودروی شخصی. در ادامه هر کدام از این چهار روش سفر را بررسی می‌کنیم.

سفر با هواپیما؛ سریع و آسان

با انتخاب مسیر هوایی به‌سرعت و بدون معطلی و خستگی به لامرد می‌رسید. فاصله تهران تا لامرد تقریبا 913 کیلومتر است و این پرواز حدود یک ساعت و چهل دقیقه طول می‌کشد. شاید به خاطر قیمت بلیط هواپیما در انتخاب این روش برای سفر تردید داشته باشید. اما همیشه هم نباید قیمت را در اولویت قرار داد. با کمی هزینه بیشتر، در وقتتان صرفه‌جویی می‌کنید و بدون خستگی به مقصد می‌رسید. پروازهای تهران به لامرد از فرودگاه مهرآباد به‌طور مستقیم هستند. در حال حاضر تنها بلیط لامرد هواپیمایی ماهان موجود است و فقط این ایرلاین به لامرد پرواز دارد.

سفر با قطار؛ انتخاب غیر منطقی

شهر لامرد ایستگاه راه‌آهن ندارد و سفر با قطار به این شهر به‌طور مستقیم امکان‌پذیر نیست. برای سفر به لامرد با این روش، باید ابتدا با قطار به شیراز بروید و سپس ادامه مسیر را از آن‌جا با اتوبوس یا تاکسی طی کنید. مشخص است که این روش اصلا منطقی نیست. زمان زیادی را در راه خواهید بود و حسابی خسته خواهید شد. بهتر است سفرتان را از آن‌چه که هست طولانی‌تر نکنید و به سراغ روش‌های دیگر بروید.

سفر با اتوبوس؛ طولانی و خسته‌کننده

لامرد در یکی از جنوبی‌ترین قسمت‌های ایران قرار دارد و فاصله‌اش از بیشتر شهرهای ایران زیاد است. برای مثال، این شهر با تهران حدود 1306 کیلومتر فاصله دارد و سفر جاده‌ای به آن حدود 14 تا 15 ساعت طول می‌کشد. طی‌کردن این فاصله زیاد با اتوبوس حسابی خسته‌تان می‌کند و حتی روی میزان لذت‌بردنتان از مسیر هم تاثیر منفی می‌گذارد.

سفر با خودروی شخصی؛ خسته‌کننده‌تر از اتوبوس

شاید دلتان بخواهد که به جای خرید بلیط لامرد، با خودروی شخصی‌تان به این شهر سفر کنید. شرایط سفر جاده‌ای با اتوبوس و خودروی شخصی تقریبا یکسان است. با این تفاوت که وقتی خودتان رانندگی کنید، خستگی‌تان چندین برابر می‌شود و صندلی‌های خودرو هم به‌راحتی صندلی‌های اتوبوس نیست. در نتیجه، در مسیر رسیدن به لامرد حسابی خسته و کلافه می‌شوید.

جمع‌بندی درباره بهترین راه سفر به لامرد

در انتخاب روش سفر به این شهر، تصمیم‌گیری کاملا با خودتان است. اما، طبق مواردی که توضیح دادیم، پیشنهاد ما به شما انتخاب مسیر هوایی و پرواز به این شهر است. اگر نگران قیمت بلیط پرواز هستید، می‌توانید برنامه سفرتان را برای زمانی بگذارید که قیمت بلیط لامرد کاهش می‌یابد.

خدمات سفر به لامرد را با بهترین قیمت از فلای تودی بگیرید

اگر برای سفر به لامرد تصمیم به انتخاب مسیر هوایی گرفتید، بلیط تان را از سایت فلای تودی بخرید. سایت فلای تودی بلیط‌های موجود برای سفر به لامرد در همه روزها را در تقویم قیمتی‌اش نشان می‌دهد و شما می‌توانید ارزان‌ترین بلیط سفر به این شهر را انتخاب و به‌سادگی و با زدن چند دکمه خریداری کنید. به غیر از خرید بلیط لامرد، امکان رزرو هتل‌ها و اقامتگاه‌های این شهر هم از سایت فلای تودی فراهم است. در ضمن، فلای تودی سایر خدمات سفر مثل ترانسفر فرودگاهی و خدمات تشریفات را با تخفیف ویژه می‌فروشد.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید