جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

لندر ژاپنی روی سطح ماه سقوط کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
لندر ژاپنی روی سطح ماه سقوط کرد

استارت آپ ژاپنی «آی اسپیس» اعلام کرد ارتباط با لندر «هاکوتو آر» به نام «M۱» قطع شده است. به این ترتیب احتمالا لندر مذکور روی سطح ماه سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، تاکشی هاکامادا مدیر ارشد اجرایی و بنیانگذار آی اسپیس در پخش زنده ویدئویی گفت: ما ارتباطمان را از دست دادیم، بنابراین تصور می کنیم عملیات فرود لندر روی ماه تکمیل نشده است.

به طور دقیق تر تیم کنترل ماموریت در زمان درنظر گرفته شده برای فرود، ارتباطش با لندر را از دست داد و مهندسان منتظر سیگنال تاییدی از جانب کاوشگر بودند تا سرنوشت ماموریت مشخص شود.

این دومین شکست بخش فضایی خصوصی در هفته اخیر است زیرا پیش از این نیز موشک استارشیپ چند دقیقه پس از پرتاب شدن، منفجر شد.

بیشتر بخوانید: چین روی ماه آجر چاپ می کند!

تاکنون هنوز هیچ شرکت خصوصی موفق به فرود روی سیاره نشده است. ایالات متحده آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی سابق و چین فقط توانسته اند روی ماه فرود بیایند. در سال های اخیر تلاش های هند و یک شرکت خصوصی رژیم صهیونیستی برای انجام چنین ماموریتی با شکست روبرو شد.

پس از اعلام این خبر ارزش سهام «آی اسپیس» که محموله هایی مانند کاوشگر را به ماه می برد و داده های مرتبط را می فروشد، در بازار مبادله نشد. این درحالی است که سهام شرکت تنها دو هفته قبل در بورس توکیو عرضه شده بود و ارزش آن از همان زمان تاکنون ۲ برابر شده است.

سخنگوی بلندپایه دولت ژاپن اعلام کرد این ماموریت تکمیل نشده و دولت از آی اسپیس می خواهد همچنان به تلاش های خود برای توسعه صنعت فضایی داخلی ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید