جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

لپ تاپ اینتل NUC M15

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
لپ تاپ اینتل NUC M15

اینتل برای هر کاربر دنیای فناوری نامی است آشنا. این شرکت که یکی از برترین تولیدکننده‌های پردازنده در جهان شناخته می‌شود یک شرکت بین‌المللی می‌باشد که در زمینه‌هایی از قبیل ساخت سخت افزارهای رایانه و تلفن همراه با تمرکز بر بورد اصلی، بلوتوث، نیم رساناها، واحدهای پردازش گرافیکی، کارت شبکه، سامانه‌های نهفته، حافظه‌های فلش، چیپست، مدارهای مجتمع و همچنین انواع ریزپردازنده‌ها فعالیت می‌کند. این شرکت یکی از پیشروترین و پیشگامان تولید پردازنده‌های رایانه‌ای در دنیا به شمار می‌رود. بر اساس تولید پردازنده در سراسر دنیا Intel با عنوان تولیدکننده پردازنده در دنیا شناخته می‌شود. دفتر اصلی این شرکت در بخش مشهور سیلیکون ولی در کالیفرنیا قرار دارد. شرکت اینتل چند روز پیش از محصول جدید خود یعنی لپ تاپ اینتل NUC M15  رونمایی کرده است بنابراین در مقاله پیش رو سعی داریم شما خوانندگان عزیز را با این لپ تاپ آشنا کنیم. چنانچه شما هم دوست دارید با این محصول جدید اینتل آشنا شوید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

لپ تاپ اینتل NUC M15

NUC M15 لپ تاپ پریمیوم است که دارای سخت افزار قدرتمندی بوده و قادر است که با محصولاتی مانند XPS و اسپکتر رقابت کند. چند روز پیش اینتل، لپ تاپ  NUC M15 را با ویژگیهایی همچون نمایشگر IPS ، تراشه نسل یازدهمی و پردازنده گرافیکی Xe معرفی کرد. اینتل NUC M15 جدیدترین عضو مجموعه NUC می‌باشد که مخفف(Next Unit of Computing) یا "واحدهای پردازش آینده" می‌باشد. لپ تاپ  NUC M15 لپ تاپ مرجع بوده و با عنوان برند اینتل به بازار ارائه نخواهد شد. این لپ تاپ جدید به صورت اختصاصی توسط شرکت اینتل به تولید رسیده است و قرار است که در ابتدای سال 2021 از طریق تعدادی از شریکان تجاری تیم آبی در اختیار مشتریان قرار گرفته و به فروش برسد. لازم به ذکر است که لپ تاپ ذکر شده که تحت عنوان Intel NUC M15 شناخته می‌شود، جدیدترین رایانه پروژه واحد بعدی رایانش به حساب می‌آید. گفتنی است که این خانواده از محصولات اینتل اغلب با عنوان تولید رایانه‌های دسکتاپ کوچک شناخته می‌شوند. لازم است بدانید که نام اینتل در روی لپ تاپ مذکور دیده نخواهد شد. همان‌طور که قبلا هم اشاره شد قرار نیست این محصول تحت برند اینتل ارائه گردد و تیم آبی عهده‌دار تامین این محصول برای سایر شرکت‌ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید: پردازنده های اینتل و شناخت مفهوم تفاوت نسل های CPU

لپ تاپ NUC M15 جدید شرکت اینتل در اصل یک لپ تاپ از پیش ساخته شده می‌باشد و از پردازنده‌ای 10 نانومتری Quad-Core Tiger Lake اینتل تغذیه می‌نماید.

شرکت‌های گوناگون لپ تاپ اینتل NUC M15 را از اینتل دریافت می‌نمایند و حافظه ذخیره‌سازی که مورد نظر خودشان می‌باشد را داخل آن تعبیه می‌کنند و با برند شرکت خود به بازار عرضه نموده و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. بنابراین نسخه پایه به شرکت‌ها فروخته می‌شود و شرکت‌ها تغییراتی را در آن ایجاد می‌نمایند و آن را با برند خود به بازار عرضه می‌نمایند. در حقیقت می‌توان ادعا کرد که لپ تاپ اینتل NUC M15  فرصت رقابت با برندهایی همچون DELL و HP را به برندهای کوچک می‌دهد.

همان‌طور که خود مستحضرید این فرایند در صنعت با عنوان برچسب‌گذاری سفید شناخته می‌‌شود. این بار اولی نیست که اینتل دست به چنین کاری می‌زند. این شرکت در بیش از یک سال گذشته اقدام به تولید لپ تاپ گیمینگ با نام MAG-15 کرد و سپس به وسیله تعدادی از برندهای کوچک‌تر در سراسر دنیا عرضه گردید. از این برندها می‌توان Schenker ،Eluktronics و Maingear نام برد که برندهای Eluktronics و Maingear وظیفه داشتند که این لپ تاپ را در آمریکا و برند Schenker وظیفه داشت آن را در اروپا عرضه نموده و در اختیار مشتریان قرار دهد.

می‌توان ادعا کرد که لپ تاپ اینتل NUC M15 از جهاتی لپ تاپ متفاوتی است. NUC M15 به جای این‌که جامعه گیمرها را که خواهان قدرت سخت افزار بسیار بالا و نیز سیستم خنک‌کننده قوی می‌باشند و حتی تمایل دارند قیمت زیادی پرداخت کنند هدف قرار دهد، لپ تاپ پریمیوم بوده که به طور خاصی جهت انجام کارهایی همچون ویرایش محتوا ساخته شده است.

ویژگی‌های فنی لپ تاپ اینتل NUC M15 چیست؟

نمایشگر لپ تاپ اینتل NUC M15، نمایشگر 15/6 اینچی از نوع IPS و وضوح P1080 می‌باشد و در اطراف آن حاشیه‌های زیادی به چشم نمی‌خورد که همین امر ظاهری شیک به لپ تاپ داده است. این لپ تاپ در دو مدل، با نمایشگر لمسی و بدون نمایشگر لمسی ارائه می‌گردد. باتری لپ تاپ اینتل 73 وات ساعتی است. از این رو بر اساس آنچه که اینتل ادعا کرده است پس از یک بار شارژ 16 ساعت می‌تواند دوام آورد. M15 به پردازنده‌های چهار هسته‌ای نسل یازدهمی Core i5-1135G7  یا Core i7-1165G7 تجهیز شده است و به جای این‌که از کارت گرافیک جداگانه انویدیا بهره ببرد از پردازنده گرافیکی مجتمع سری Iris Xe استفاده می‌نماید. شما می‌توانید لپ تاپ اینتل را با 8 گیگابایت و یا 16 گیگابایت حافظه رم تهیه کنید. از آنجائیکه حافظه رم به برد اصلی لحیم شده است امکان ارتقای آن وجود ندارد.

همان‌طور که قبلا بیان شد قرار است شرکت‌های مختلفی قرار است حافظه مورد نظر خود را بر روی این لپ تاپ قرار دهند و در اختیار مشتریان قرار دهند از این رو بسته به برندی که قرار است این لپ تاپ را عرضه نماید NCU M15 از تنوع زیادی از نظر حافظه ذخیره‌سازی بهره‌مند خواهد بود. همه این قطعات داخل بدنه‌ای آلومینیومی با قطر 14/9 میلیمتر و وزن 1/65 کیلوگرم قرار داده شده‌اند. طرح و رنگی که NUC M15 دارد دقیقا مشابه همان چیزی است که از لپ تاپ‌های پریمیوم انتظار میرود هرچند که امکان دارد رنگ این لپ تاپ برای تعدادی از کاربران خسته‌کننده باشد. اینتل ادعا کرده است که برای ساخت این لپ تاپ جدید با شرکت Tongfeng همکاری کرده است. تیم آبی تیمی است که در همکاری با این شرکت برای تولید لپ تاپ MAG-15 سابقه دارد. لپ تاپ اینتل NUC M15  دارای صفحه کلید نسبتا بزرگی است که در زیر تاچ‌پد ویندوز پرسژن دیده می‌شود. این صفحه کلید بزرگ می‌تواند برای برخی از کاربران ویژگی مثبتی به حساب آید. در این لپ تاپ دو درگاه USB 4 Type-C  با استاندارد تاندربولت 4، دو درگاه 10 گیگابایت بر ثانیهای USB-A، یک جک 3/5 میلی‌متری هدفون و در یک درگاه فول سایز HDMI در نظر گرفته شده است.

تفاوت لپ تاپ اینتل NUC M15 با محصولات مشابه آن

 چنانچه شما هم از آن دست افراد هستید که اخبار دنیای لپ تاپ را پیگیری می‌کنید بایستی مشخصات بیان شده برایتان آشنا باشند. اگر بخواهیم مقایسه کوتاهی انجام دهیم، باید بگوییم که مشخصات لپ تاپ اینتل NUC M15 عملا همان مشخصاتی است که  Asus ZenBook 14 و Dell XPS 13  دارند. پاییز سال جاری تعداد قابل توجهی از لپ تاپ‌های باریک و سبک وزن با مشخصاتی مشابه ارائه شدند. تفاوت بزرگی که M15 دارد این است که دارای نمایشگر 15 اینچی می‌باشد.

اغلب لپ تاپ‌هایی که در این کلاس قرار دارند، نمایشگر 13 یا 14 اینچی دارند و لپ تاپ‌هایی که نمایشگر 15 اینچی دارند عموما قیمت بالایی داشته و همچنین دارای قدرت بیشتری هستند. البته تفاوت‌های دیگری هم بین لپ تاپ اینتل NUC M15  با محصولات مشابه آن وجود دارد. نوار نوری LED در قسمت جلویی یکی از این تفاوت‌هاست. این نوار نوری با برنامه الکسا برای ویندوز سازگار گشته است. هنگامیکه فرمان صوتی فراخوانی الکسا را بیان می‌کنید نوار نور آبی رنگی خواهد شد. در گوشه بالایی این محصول چهار میکروفون قرار داده است تا قادر باشند صدای شما را به خوبی متوجه شوند. وبکم هم کیفیت قابل قبولی داشته و M15 با سیستم احراز هویت ویندوز هلو(Hello) سازگار می‌باشد. اینتل هدف اصلی خود را از تولید NUC M15  این‌گونه بیان کرده است که لپ تاپ پریمیوم را در اختیار برندهای کوچک قرار بدهد تا آنها قادر باشند بدون نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین در بخش تحقیق و توسعه، اکوسیستم کامل‌تری را به وجود آورند. افزون بر این اینتل می‌گوید که M15 از لپ تاپ‌های مین استریم قوی‌تر بوده و از کیفیت بالاتری برخوردار است. اما همچنان مورد هدفشان کاربران معمولی می‌باشد و برای تعدادی از وظایف کار بهینه‌سازی شده است. این مسئله را هم در نظر داشته باشید که لپ تاپ M15 فاقد برچسب Evo می‌باشد.

Evo که چندی پیش به همراه تراشه‌های تایگر لیک معرفی گردید، استانداردهایی مخصوص همچون تاندربولت 6، شارژ سریع و وای فای 5 را برای لپ تاپ‌ها تعریف می‌نماید و این امر به این معنا خواهد بود که لپ تاپ‌هایی که دارای برچسب Evo می‌باشند محصولی مدرن و مجهز بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اینتل می‌گوید که تصمیم دارد در آینده لپ تاپ‌های بیشتری را در قالب خانواده NUC به بازار ارائه کند. آنچه که لازم است بدانید این است که قرار نیست صرفا سالی یک دفعه این لپ تاپ‌ها عرضه شوند بنابراین در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری در دسترس متقاضیان قرار خواهند گرفت. هم اکنون اینتل نامی از برندهایی که قرار است در اوایل سال 2021 لپ تاپ M15 را به فروش برسانند نبرده است ولی با این حال احتمال آن میرود که اغلب شرکت‌هایی که سال گذشته لپ تاپ گیمینگ اینتل را به فروش رساندند در پروژه جدید هم حضور به عمل آورند. اینتل اعلام کرده است که بر اساس پیکربندی‌ای که لپ تاپ M15 خواهد داشت، امکان دارد بین 999 الی 1499 دلار قیمت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید