جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ماهواره ناسا برای رصد آب های زمین به فضا رفت

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
ماهواره ناسا برای رصد آب های زمین به فضا رفت

ناسا همراه موشک فالکون ۹ متعلق به اسپیس ایکس نخستین ماهواره برای رصد آب های سطحی سراسر زمین به فضا ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، پس از انجام عملیات پرتاب، بوستر اول به مقر پرتاب بازگشت و به طور موفقیت آمیز در منطقه Zone-4 این واحد فرود آمد. ۵۲ دقیقه پس از پرتاب موشک ماهواره SWOT در مدار پایین زمین قرار گرفت.

ماهواره «توپوگرافی آب های سطحی و اقیانوس» (SWOT) از مقر فضایی وندربرگ به فضا پرتاب شد تا چشم اندازی دقیق و بی سابقه از اقیانوس ها، دریاچه ها و رودخانه های جهان فراهم کند.

این ماهواره که در نوع خود یگانه است با کمک امواج میکرو ویو با دقت بالایی آب های سطحی که ۷۰ درصد سطح زمین را می پوشانند، رصد می کند.

بیشتر بخوانید: آزمایش فناوری های بهداشتی نوین در ایستگاه فضایی بین المللی

داده های جمع آوری شده از زمین برای ارتقای مدل های جریان اقیانوسی، بهبود پیش بینی آب وهوا و کمک به مدیریت ذخایر اندک آب ها به کار می رود.

ماهواره SWOT توسط ناسا و آژانس فضایی فرانسه (CNES) و با کمک سازمان های فضایی کانادا و انگلیس توسعه یافته است. هدف از طراحی ماهواره مذکور تغییرات در میزان آب های سطحی با جزئیاتی دقیق، جمع آوری داده های ۳ بعدی برای اقیانوس ها و میلیون ها دریاچه و رودخانه در ۹۰ درصد کره خاکی در هر ۲۱ روز است.

ابزارهای اصلی SWOT یک ارتفاع سنج و یک رادار تداخل سنج Ka-باند یا به اختصار Karin هستند.

ابزار Karin از دو آنتن جداگانه در یک دیرک ۱۰ متری است که به طور جداگانه داده های سطح زمین را می خوانند. ماهواره مذکور با کمک داده های مربوط به موقعیت مکانی ماهواره و اختلاف فازهای بعدی در دریافت سیگنال، قادر است افزایش سطح آب را تنها با حاشیه خطای یک سانتیمتری اندازه گیری کند

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید