جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ماه زمین دو تکه شد!/ عکس

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
ماه زمین دو تکه شد!/ عکس

مطالعه‌ای که اخیرا صورت گرفته‌است، حاکی از آن‌ است که سیارک «Kamo'oalewa» ممکن است در اثر برخورد شدید، تکه‌ای از ماه باشد که از آن جدا شده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستاره‌شناسان شواهد بیشتری پیدا کرده‌اند که یک سیارک نزدیک به زمین، تکه‌ای از ماه است؛ سیارک «Kamo'oalewa» یک تکه سنگ به اندازه چرخ و فلک است که هر ماه آوریل در فاصله ۹ میلیون مایلی (۱۴.۴ میلیون کیلومتری) از زمین می‌چرخد.

از زمان کشف این شی در سال ۲۰۱۶، دانشمندان در مورد منشأ این سنگ عجیب متعجب شدند و زمانی که تجزیه و تحلیل سال ۲۰۲۱ نشان داد که ترکیب «Kamo'oalewa» شبیه ماه است، شگفت زده شدند.

اکنون، یک مطالعه جدید، روشی امکان پذیر را توصیف می‌کند که برخورد یک سیارک باستانی می‌تواند صخره فضایی را به مسیر فعلی بیاندازد و نشان می‌دهد که ممکن است تکه‌های ماه بیشتری در اطراف منظومه شمسی شناور باشند.

ماه زمین دو تکه شد!/ عکس

رنو مالهوترا، یکی از دانشمندان علوم سیاره‌شناسی در دانشگاه آریزونا، در بیانیه‌ای گفت:«اکنون در حال اثبات این موضوع هستیم که ماه منبع محتمل‌تری برای «Kamo'oalewa» است.»

دو ویژگی مداری غیرمعمول اخترشناسان را به بررسی «Kamo'oalewa» کشاند. اول، آنقدر به سیاره ما نزدیک است که به نظر می‌رسد به دور آن می‌چرخد، حتی اگر شریک مداری واقعی آن خورشید باشد. دوم، پیش‌بینی می‌شود که این سیارک برای میلیون‌ها سال نزدیک به زمین باشد، در حالی که بسیاری از اجرام نزدیک به زمین تنها برای دهه‌ها در اطراف آن معلق می‌مانند.

این ناهنجاری‌ها اخترشناسان را بر آن داشت تا در سال ۲۰۲۱ تجزیه و تحلیلی از طیف سیارک انجام دهند. آنها دریافتند که نور ساطع و جذب شده توسط «Kamo'oalewa» نشان می‌دهد که سیارک احتمالاً از سنگ ماه ساخته شده‌است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید