جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ماژول پیشرانش هندی به مدار زمین بازگشت

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
ماژول پیشرانش هندی به مدار زمین بازگشت

آژانس فضایی هندوستان اعلام کرد بخشی از موشکی که فضاپیمای تاریخی این کشو را به ماه برد، اکنون به مدار زمین بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، ماژول پیشرانش پس از رساندن لندر ویکرام به نزدیکی ماه از آن جدا شد. ویکرام در ۲۳ آگوست روی ماه فرود آمد.

پس از مجموعه ای از مانورهای پیچیده این لندر دوباره وارد مدار زمین شد. این آزمایش اهمیت زیادی برای برنامه های ایسرو جهت انجام ماموریت های سرنشین دار در آینده به زمین دارد. به گفته سازمان فضایی هندوستان ماژول مذکور همچنان مشغول رصد زمین است.

هنگامیکه فضاپیمای چاندرایان ۳ حامل لندر ویکرام و کاوشگر پراگیان روی ماه فرود آمد، هندوستان به کشوری تبدیل شد که نخستین بار در نزدیکی منطقه قطب جنوب ماه فرود می آید. همچنین وی به گروه کشورهای آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی و چین پیوست که روی ماه فرود آمدند.

لندر و کاوشگر طی ۲هفته داده ها و تصاویری از ماه جمع آوری کردند و پس از آن به دلیل شب شدن در ماه، ابزارها در وضعیت خواب قرار گرفتند.

در این میان ماژول پیش رانش همچنان دور ماه مدار می زد و همزمان به وسیله یک ابزار علمی مخصوص به نام SHAPE زمین را رصد می کرد و اطلاعات را به سازمان فضایی هندوستان می فرستاد.

ایسرو اعلام کرد ماژول پس از آنکه به مدت یک ماه دور ماه مدار زد، هنوز بیش از ۱۰۰ کیلوگرم سوخت داشت و تصمیم گرفته شد از آن برای انجام برخی آزمایش های یگانه استفاده شود که اطلاعات اضافی برای ماموریت های آتی ماه را فراهم می کند.

میلا میترا محقق سابق ناسا و یکی از بنیانگذاران برنامه آموزش فضایی مستقر در دهلی نام Stem and Space در این باره می گوید: هنگامیکه لندر از ماژول پیشرانش جدا شد، در مدار بسیار سبک اطراف ماه قرار گرفت.

بنابراین سفر بازگشت پیچیده و چند مرحله ای مازول در ۹ اکتبر آغاز شد و نخستین گام آن وسیع تر کردن مدار از ۱۵۰ به ۵۱۱۲ کیلومتر بود. ماژول مذکور قبل از خروج از مدار ماه چند بار دور این سیاره مدار زد و از ۲۲ نوامبر دور زمین مدار می زند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید