جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مایکروسافت ظاهرا دیگر اجازه دانلود ویندوز 10 و 11 را به کاربران روسی نمی‌دهد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
مایکروسافت ظاهرا دیگر اجازه دانلود ویندوز 10 و 11 را به کاربران روسی نمی‌دهد

کاربران روسی ظاهرا دیگر نمی‌توانند جدیدترین نسخه‌های ویندوز 10 و 11 و همچنین ابزارهای نصب آن‌ها را دانلود کنند. مایکروسافت هنوز درباره علت این موضوع اطلاعاتی منتشر نکرده است.

این خبر ابتدا توسط یکی از خبرگزاری‌های روسیه به نام «TASS» منتشر شد و سپس به سرعت در توییتر میان کاربران دست به دست شد. طبق گزارش‌ها، حتی در صورت تغییر آی‌پی به کشور روسیه هم نمی‌توان به ویندوز 10 و 11 و همچنین ابزارهای مختلف آن دسترسی پیدا کرد و کاربران با خطای 404 مواجه می‌شوند.

 مایکروسافت ظاهرا دیگر اجازه دانلود ویندوز 10 و 11 را به کاربران روسی نمی‌دهد

امکان دانلود ویندوز 10 و 11 دیگر در روسیه وجود ندارد

حتی اگر کاربران بخواهند فایل‌های ISO ویندوز 10 و 11 را از سایت رسمی مایکروسافت دانلود کنند، با یک خطا با مضمون «مشکلی در درخواست شما وجود دارد» روبه‌رو می‌شوند که آن را در تصویر زیر می‌بینید:

اگرچه در روسیه کاربران همچنان می‌توانند «Windows 11 Media Creation Tool» را دانلود کنند، اما در نهایت امکان اجرای آن روی سیستم وجود ندارد و کاربران با خطای 0x80072F8F-0x20000 روبه‌رو می‌شوند که می‌گوید بنابر دلایل نامشخصی، این ابزار نمی‌تواند روی سیستم‌تان اجرا شود.

 مایکروسافت ظاهرا دیگر اجازه دانلود ویندوز 10 و 11 را به کاربران روسی نمی‌دهد

بیشتر بخوانید: فرزند ایلان ماسک با تغییر نام دیگر نمی‌خواهد هیچ نسبتی با پدرش داشته باشد

کاربران در روسیه می‌گویند زمانی که آی‌پی خود را تغییر دهند، دوباره امکان دانلود ویندوز برای آن‌ها فراهم می‌شود و می‌توانند فایل‌های مدنظرشان را از وب‌سایت مایکروسافت دانلود کنند. اگرچه روسیه استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی را محدود کرده، اما برای کاربران مجازاتی درنظر نگرفته است.

در حال حاضر بطور دقیق نمی‌دانیم که علت جلوگیری از دانلود ویندوز توسط کاربران روسی چیست. شاید با یک مشکل فنی روبه‌رو باشیم شاید هم مایکروسافت از قصد دست به چنین کاری زده. ردموندی‌ها پس از حمله روسیه به اوکراین، فعالیت‌های خود را به تدریج در روسیه کاهش دادند و شاید اقدام جدید هم در همین راستا باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید