جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مخترع اتریوم (Ethereum) چه کسی است؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
مخترع اتریوم (Ethereum) چه کسی است؟

دومین ارز پرطرفدار و بااعتبار بعد از بیت کوین، اتریوم است. این ارز باارزش، بر خلاف فعالیت تک بعدی و متمرکز بیت کوین غیرمتمرکز بوده و فعالیت‌های گسترده و خدمات مختلفی را شامل می‌شود. در واقع، کاربرد اتریوم تنها به انتقال پول به شکل همتا به همتا محدود نشده و پلتفرمی است که کاربردهای بسیار فراتری از بیت کوین دارد. در ادامه، با مخترع این ارز محبوب بیشتر آشنا می‌شویم.

مخترع اتریوم (Ethereum) کیست؟

از آنجایی که اتریوم از ارزهای بسیار محبوب بازار ارز دیجیتال است، آشنایی با مخترع آن بسیار اهمیت خواهد داشت. بنابراین، در ادامه مطلب به شرح مختصری از زندگی ویتالیک بوترین خالق ارز اتریوم خواهیم پرداخت.

بیوگرافی مخترع ارز پرطرفدار اتریوم

احتمالا با دیدن موفقیت اتریوم این سوال برای شما پیش می‌آید که مخترع این ارز دیجیتالی کیست؟ ویتالیک بوترین پسر ۲۷ ساله روسیه‌ای مخترع اتریوم است. او در کانادا بزرگ شده و حالا ساکن شهر زاگ در سوییس است. هوش دیجیتالی و رایانه‌ای این جوان روسیه‌ای کانادایی به دوره جوانی او محدود نشده و از همان دوره کودکی به کار با رایانه و برنامه‌نویسی علاقه‌مند بود. پدر بوترین از دانشمندان رایانه‌ای محسوب می‌شده و همین موضوع نقش بسیار گسترده‌ای در موفقیت ویتالیک داشت.

آشنایی نابغه اتریوم با اولین ارز دیجیتال

دوره شکوفایی بوترین دوره نوجوانی و جوانی بود. ویتالیک برای اولین بار در نوجوانی به واسطه پدرش با بیت کوین آشنا شد. بوترین در ابتدا به این موضوع علاقه نشان نداده بود و عاقبت بیت کوین و ارزهای دیجیتالی را شکست می‌دانست.

البته، پس از مدتی این تصور در ذهن ویتالیک بوترین از بین رفت و عدم تمرکز و کنترل این ارز توسط نهادها را یک مزیت فوق‌العاده برای بیت کوین می‌دانست. این موضوع سبب شد تا نابغه اتریوم به مسئله ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شده و جست‌و‌جو‌های بسیاری را در رابطه با بیت کوین انجام دهد.

حال، اگر تا این قسمت از مطلب برای شما جذاب بوده و دوست دارید قبل از خواندن ادامه متن مانند ویتالیک بوترین با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شوید و اتریوم بخرید، روی neel.market/eth کلیک کنید.

مخترع اتریوم (Ethereum) چه کسی است؟

شهرت بوترین با تاسیس مجله اینترنتی بیت کوین

بوترین به همراه یکی دیگر از علاقه‌مندان به حوزه ارزهای دیجیتال (میهای آلیس)، مجله‌ی اینترنتی را تحت عنوان بیت کوین تاسیس کرد و با ایجاد آن در میان افراد باتجربه حوزه ارزهای دیجیتال مشهور شد. رشد و شکوفایی و معروفیت ویتالیک در این مسیر، راه را برای اختراع اتریوم و میلیاردر شدنش باز کرد.

ایده ساخت اتریوم (Ethereum)

ویتالیک ایده ساخت اتریوم را ابتدا در میان آشنایانش مطرح کرد و این ایده  توسط آن‌ها به گوش افراد دیگر هم رسید. ایده او بر خلاف تصورش مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت و آن‌ها تصمیم گرفتند که همراه ویتالیک بر روی آن کار کرده و تغییراتی روی آن انجام دهند. ایده بوترین در سال ۲۰۱۴ تصویب شد و در یکی از کنفرانس‌هایی که در شهر میامی برگزار می‌شد به اطلاع مردم رسید. بعد از مدتی اترهای آن به فروش رسید و فروش آن‌ها سرمایه بیشتری را برای اتریوم و افزایش ارزش آن ایجاد کرد.

اختراع ویتالیک بوترین

مخترع اتریوم (Ethereum) چه کسی است؟

حال که با بیوگرافی و زندگی‌نامه ویتالیک بوترین آشنا شدیم، نوبت به اختراع این نابغه می‌رسد. اتریوم  (Ethereum)از ارزهای معروف دیجیتالی و دومین ارز پرطرفدار بعد از بیت کوین است. این ارز تنها برای انتقال پول مورد استفاده نبوده و سیستم غیرمتمرکزی است که داده‌های بسیاری را قادر به ذخیره سازی بر روی بلاک چین می‌کند. در واقع، می‌توان گفت که اتریوم فرای یک ارز ساده بوده و قابل استفاده برای قرارداهای کاملا هوشنمد است.

یادآوری: با بلاک چین نیز که آشنا هستید، سیستم ثبت اطلاعاتی که امکان هک، سرقت و حذف اطلاعات را ناممکن کرده و اطلاعاتش میان همه افراد به اشتراک گذاشته می‌شود. اشتراک گذاری به این معنی است که هیچ فردی به تنهایی قادر به تغییر در این شبکه نبوده هرگونه تغییر در آن نیازمند نظر همه افراد است.

تفاوت اختراع ویتالیک بوترین با بیت کوین

برخلاف اینکه بسیاری از افراد اتریوم را رقیب بیت کوین معرفی می‌کنند، این ارز تفاوت‌های بسیاری با اولین ارز دیجیتالی جهان دارد. از تفاوت‌ها و مزیت‌های اتریوم به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

- توسعه روز به‌روز اتریوم:

اتریوم یک پلتفرم متن باز است که امکان توسعه و حتی ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را برای همه فراهم می‌کند.

- کابردهای مختلف:

اتریوم نه تنها برای انتقال پول و خرید و فروش بی‌واسطه کالا، بلکه برای فعالیت‌های متعددی چون قراردادهای هوشمند، ایجاد توکن‌های جدید و ... کاربرد دارد.

- الگوریتم هش:

الگوریتم اتریوم این امکان را فراهم می‌کند تا به جای استفاده از ASIC از کارت‌های گرافیکی استفاده کنید.

- مدت زمان تکمیل بلاک:

زمان موردنیاز برای تایید و تکمیل بلاک در اتریوم بسیار کوتاه‌تر از بیت کوین است.

شایعه مرگ ویتالیک و کاهش ارزش اتریوم

حجم معاملات و ارزش اتریوم در سال ۲۰۱۷ با شایعه خبر فوت بوترین حدود ۴ میلیارد کاهش یافت. سایتی شایعه‌ای پخش کرده و علت مرگ این مخترع نابغه را تصادف گزارش کرده بود. این شایعه با اشتراک گذاری پست بوترین درباره آخرین بلاک اتریوم او و آینده اختراعش پایان یافت.

ثروت مخترع نابغه، ویتالیک بوترین

اتریوم ارزی بود که بوترین به خاطر آن از تحصیل در دانشگاه صرف نظر کرده و زندگی خود را وقف آن کرد. این تلاش‌ها سبب شد تا این ارز دیجیتالی ارزش بسیاری پیدا کرده و در مدت زمان کوتاهی او را تبدیل به یک جوان میلیاردر کند. اگر دوست دارید با ثروت مخترع اتریوم بیشتر آشنا شوید، متن زیر را حتما مطالعه کنید. این ثروت حاصل تلاش‌های بی‌وقفه ویتالیک برای یک پلتفرم و ارز دیجیتالی جدید است. ویتالیک صاحب حدود ۳۳۳ هزار و ۵۰۰ سهم اتریوم است که این میزان سهم، دارایی دیجیتالی او را تقریبا به ۱ میلیارد و ۲۹ میلیون دلار می‌رساند. از زمان اختراع این ارز تا کنون ارزش آن ده برابر شده و این افزایش ارزش حاکی از افزایش ثروت این مخترع جوان است.

سخن پایانی

اتریوم دومین ارز دیجیتالی معروف جهان است که توسط یک جوان ۲۷ ساله روسیه‌ای کانادایی به نام بوترین اختراع شد. ویتالیک بوترین در ابتدا به سفارش پدر به این حوزه رو آورده بود که بعد از مدتی به ارزهای دیجیتالی علاقه‌مند شد و تحقیقات خود را در زمینه آغاز کرد. او با تحقیقات بسیار دست به اختراع ارز پرطرفدار اتریوم زد و با این کار به ثروتی بسیاری دست یافت. این متن خلاصه‌ای از زندگی‌نامه مخترع اتریوم بود که در مطالب بالا به صورت کامل به آن پرداختیم. امیدواریم که مطالب تهیه شده موردتوجه شما قرار گرفته باشد و شما را در شناخت نابغه اتریوم راهنمایی کند.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید