جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مدیریت مناسب چگونه به دست می آید؟

author منتشر کننده
بدون نظر 13 0
مدیریت مناسب چگونه به دست می آید؟

هر گروهی فارغ از جمعیت تشکیل دهنده آن، برای نظم بخشی و یکپارچه شدن به یک سرپرست یا مدیر نیاز دارد. مدیریت مناسب می‌­تواند یک گروه را به برترین نقطه برساند و از طرفی مدیریت اشتباه و ناسالم می­‌تواند گروه را از مسیر درستش دور کند. برای آنکه به بهترین شکل ممکن مدیریت داشته باشیم، بهتر است مدیریت مان را با علم مان تطابق دهیم. ضعف بیشتر گروه­‌های بزرگ و کوچک وجود مدیرانی است که در مقوله لازم عالم نیستند. عالم بودن و علم داشتن تنها به تحصیلات دانشگاهی نمی­‌پردازد و ممکن است مدیر یک مجموعه آرایشی موفق مدرک تحصیلی قابل قبولی برای مدیریت آن مجموعه نداشته باشد اما لیاقتش را در عملی که انجام می‌­دهد به همه ثابت می­‌کند و برعکس یک آدم با سواد می‌­تواند مدیر نالایقی برای یک رستوران زنجیره­ای باشد. علم جهت دار در زمینه مناسب بسیار اهمیت دارد.

مدیریت

مدیریت زمان داشته باشیم

مدیریت زمان کلید واژه بسیار مهمی است که همواره در زندگی با آن سرو کار داریم. زندگی با مدیریت زمان میسر می­‌شود. در صورت عدم وجود این مقوله در آدمی خیلی زود زندگی را تباه شده می­‌یابد. مدیریت زمان در همه­‌ی بخش­‌ها لازم و ضروری است. شخصی که باید آزمون مهمی را به سرانجام برساند در صورتی که مدیریت زمان نداشته باشد با شکست مواجه می‌­شود. مدیریت زمان باید بخشی از زندگی­ ما شود. ما در زمان نوجوانی فرصت‌­هایمان را باید با یک مدیریت صحیح از دست ندهیم و از آن‌ها بعنوان سکوی پرتاب استفاده کنیم. هم­چنین با بزرگ شدن باید مدیریت زمان را در مراحل تحصیل، کار، ازدواج و تمامی مقاطع زندگی به کار بگیریم و فرصت­‌هایمان را از دست ندهیم.

مدیریت یک مجموعه آموزشی را براحتی انجام دهید

مدیریت کار آسانی است اما مدیریت صحیح کار دشواری است که با کمی علاقه و تعهد میسر می­‌شود. مدیریت مجموعه­‌های آموزشی بسیار سخت است. این نوع مدیریت شامل مدیریت زیرمجموعه­‌ی دفتر آموزش که خود شامل چند آدم دارای سمت است و زیرمجموعه دانش‌­آموزان و تمامی کارکنان و استادان آن مجموعه است. در این نوع مدیریت چند لایه لازم است که در ابتدا خودتان را بعنوان یک مدیر دلسوز، مهربان و متعهد ثابت کنید. میان محصلین و معلمین بعنوان پل ارتباطی عمل کنید و هیچگاه برتری گروهی را به گروهی دیگر علنی نکنید. لازم است در کل مجموعه آموزشی به شما بعنوان قدرتمند ترین آدم نگاه کنند.

مدیریت اقتصادی: راهی به سوی پیشرفت

مدیریت اقتصاد یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین مدیریت های امروز است. برای اقتصادی عمل کردن در دنیای امروز که سراسر با پول می‌­چرخد باید دیدگاهمان را به زندگی عوض کنیم. دیدگاه­‌های مختلفی به مقوله اقتصاد در دنیا وجود دارد. عده‌­ی زیادی همواره کار می‌­کنند و از ذخیره­‌شان در آینده استفاده می­‌کنند. عده­ای دیگر کار می‌­کنند که تنها بتوانند از پس هزینه­‌های امروزه زندگی­شان برآیند و عده‌­ای دیگر نه در زندگی حال موفق اند و نه ذخیره‌­ای برای آینده دارند. مدیریت اقتصادی تلاش دارد زندگی و لذت امروز را از انسان نگیرد و برای اندوخته‌­ی آینده به او کمک کند.

علم مدیریت

در وجود هر شخصی یک مدیر وجود دارد که برای تنظیم و نظم بخشی به همه چیز تلاش می­‌کند و لذت می­برد. در افرادی این مدیریت بیش از سایر صفات پررنگ است و در برخی کمتر. بطور کل انسان‌­ها به مدیریت و نظم بخشی گرایش دارند. مدیریت به معنای اداره کردن، تدبیر اندیشیدن در مواقع لازم و نظم بخشی به یک جامعه بزرگ یا کوچک است. علم مدیریت با تلاش، تعهد و عشق به دست می­‌آید. برای داشتن یک شغل امن، ازدواج موفق، تحصیلات مورد علاقه و زندگی درست باید مدیریت داشته باشیم و برای ارتقای مدیریت مان باید تلاش کنیم.

مدیریت یک سایت موفق چگونه میسر می شود؟

مدیریت تمام وجوه زندگی را در برمی­‌گیرد. حتی برای انجام کوچک‌ترین کارها لازم است که مدیریت داشته باشیم. امروزه یک سایت موفق سایتی است که مدیر آن آدم بروزی باشد. مدیریت سایت بر عکس چیزی که اکثرا فکر می­‌کنند، کار آسانی نیست. بروز رسانی اطلاعات سایت، رقابت با بقیه سایت­‌های موجود و تلاش برای در صدر جدول قرار گرفتن، دکور مناسبی داشتن و جذب مخاطب کار سختی است که تنها یک مدیر لایق از عهده آن برمی‌­آید. برای مدیریت سایت، علاقه و تلاش دو عنصر بسیار پیشبرنده است.

مدیریت بحران به چه معناست؟

مدیریت بحران به معنای تدبیر و چاره اندیشی در مواقعی است که یک کشور، شهر و مجموعه‌­های کوچک تر به ناگاه بطور غیرمترقبه‌­ای دچار حادثه شده اند. مدیریت بحران زمانی معنا پیدا می‌­کند که در کمترین زمان با کمترین خساران جانی و مالی به حادثه خاتمه داده شود. مدیران و مسئولان کشور در مواقع بحران­‌های سخت و دشوار می‌­توانند به عنوان یک مدیر لایق خودشان را نشان بدهند. مدیریت بحران در هر نقطه از زندگی تاثیر گذار است. مدیریت بحران حتی به روان درمانی در زمان بروز مشکلات روحی و روانی نیز می‌­پردازد.

در جامعه‌ای که مدیریت وجود نداشته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

جامعه­‌ای را تصور کنید که مدیری نداشته باشد. در اینصورت مدیریت بر جامعه حکم فرما نیست. مدیریت تمام ابعاد زندگی بشر را در برمی­‌گیرد. تصور کنید که مدیریت پول نداشته باشید. زمانی که حقوقتان را دریافت می­‌کنید، در طی یک ساعت تمام حقوق را خرج کنید. در اینصورت شما بقیه ماه را با بدبختی سر می­‌‌کنید. در صورت مدیریت درست هیچگاه چنین اتفاقی نمی­افتد. اگر در مواقع حساس زندگی شما کنترل و مدیریت احساسات خودتان را نداشته باشید و مدام با گریه و منفی بافی روزگارتان را بگذرانید، دیگر آدم منطقی و درستی در جامعه محسوب نمی‌­شوید. اگر هرکسی مدیر خودش نباشد در جامعه پر از فحشا، فقر، حق خوری، ظلم و بلا می­شود. مدیریت داشتن برای اداره کردن یک مجموعه کوچک یا بزرگ، جامعه را به سوی آرمان­‌هایمان پیش می­برد و برای رسیدن به یک جهان پیشرفته روز به روز نزدیک تر می­‌شویم.

مدیریت

مدیریت استرس در زمان‌های حیاتی: راهی برای کنترل اعصاب

مدیریت رفتارهای بد و نامناسب یکی از مهم‌­ترین مزایای مدیریت است. اگر هرکسی از فردی متنفر باشد و براحتی به خودش اجازه بدهد که به آن فرد توهین کنید، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌­شوید. اگر شخصی برای انتقام به قتل دست بزند و خودش را توجیه کند، دیگر جامعه تماما ناهنجاری می‌­شود. کنترل استرس، خشم و مدیریت رفتاهای نادرست به ما کمک می‌­کند تا برای یک جامعه موثرتر تلاش کنیم. همه ما در زندگی استرس­‌های مختلفی را تجربه کردیم اما اگر مدیریت ما نبود هیچگاه نمی­‌توانستیم که از پس استرس­مان رها شویم. مدیریت رفتارهای اشتباه بهترین راه برای آرام بخشی به خودمان و جامعه­‌مان است.

مدیریت خشم در مواقع لازم چگونه اتفاق می‌افتد؟

متاسفانه جامعه امروز جامعه‌­ای به شدت خشمگین و ناراحت است. ما براحتی در ترافیک به اطرافیان­مان توهین می‌­کنیم و به حرف­‌های ناسزایی که می­‌شنویم، عادت کرده‌­ایم. درصد زیادی از افرادی که زندان‌­ها را پر کرده‌­اند، زندانیانی هستند که مدیریت خشم نداشته‌­اند و با یک لحظه عصبانی شدن، خودشان را سال‌ها در زندان حبس کرده‌­اند. مدیریت خشم می­‌تواند باعث شود که در لحظه هیچ واکنشی انجام ندهیم و واکنشمان را به چند دقیقه بعد که توانایی فکر کردن داریم، منتقل کنیم. مدیریت خشم باعث می‌­شود که به کاهش نرخ خشم در جامعه و به افزایش امید و محبت در جامعه کمک کنیم.

مدیریت به چه معناست؟

مدیریت به معنای نظم بخشی به گروه، تدبیر و چاره اندیشی در مواقع لازم است. مدیریت درست می­‌تواند در زمان اندک یک گروه از هم پاشیده را به یک گروه منسجم و درجه یک تبدیل کند. مدیریت در همه مواقع باید اولین کلید واژه نظم بخشی به مجموعه‌ها باشد. اداره کردن درست یک مجموعه باعث می­‌شود که محتوای بد مجموعه به زیبایی منتقل شود اما برعکس آن هم ممکن است. اگر شما محتوای درست و مثبتتان را در قالب مدیریت ضعیف ارائه دهید، هیچگاه موفق نخواهید بود. مدیریت صحیح همه جوانب اداره کردن را در برمی‌­گیرد. برای مدیریت نباید حتما به یک آدم عبوس تبدیل شوید بلکه باید از نظر شخصیتی به یک شخصیت برتر، قدرتمند و در نهایت به یک مدیر نمونه تبدیل شوید.

مدیریت بازاریابی: روشی اقتصادی

امروزه مدیریت در همه رشته­‌ها وارد شده است و روشی اقتصادی و صحیح برای اداره کردن شغل‌­های خاص در سطوح خاص به شمار می­‌رود. مدیریت بازاریابی به مدیریت یکی از عظیم‌ترین و پرتکرار‌ترین شغل ها اطلاق می­‌شود. بازاریابی یکی از شغل­‌ها و زمینه­‌های جدیدی است که در نسل جدید به عنوان یک شغل مهم به حساب می‌­آید. مدیریت بازاریابی به اداره صحیح این شغل و جهت دهی به هر بازاریاب می‌­پردازد. رفتارهای درست و غلط بازاریابان زیر نظر مدیریت این مجموعه اصلاح می­‌شود و از این نظر شغل تعیین کننده‌­ای می‌­باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید