جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مزایا و معایب تعویض باتری آیفون

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
مزایا و معایب تعویض باتری آیفون

باتری‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای تلفن همراه شما هستند زیرا به شما این امکان را می‌دهند که از تلفن خود برای مدت زمان طولانی‌تر یا کوتاه‌تری استفاده کنید. همه باتری‌های تلفن همراه قابل تعویض هستند، در قدیم باتری گوشی‌ها با برداشتن درب پشت دستگاه به راحتی قابل تعویض بودند، اما امروزه تعویض باتری برخی از دستگاه‌ها به این سادگی نیست.

مزایا و معایب تعویض باتری آیفون چیست؟

به شدت توصیه می‌شود قبل از تصمیم‌گیری برای تعویض باتری به دنبال مشاوره حرفه‌ای باشید، چرا که باتری گوشی آیفون اگر به صورت صحیح تعویض نشود، ممکن است منفجر شده و به شما یا دستگاه شما آسیب برساند.

باتری‌های لیتیوم یونی به خاطر قابلیت شارژ سریع با کارایی بالا و عمر طولانی شهرت دارند اما در صورتی که به صورت صحیح شارژ شوند. با این حال، اگر بیش از 2 سال از آیفون خود بدون تعویض باتری استفاده کرده باشید، ممکن است باتری دستگاه شما عملکرد اولیه خود را از دست داده و کند شود. تعویض باتری اگر در زمان مناسب خود انجام شود، برای دستگاه شما هیچ ضرری ندارد.

اگر قصد تعویض باتری را داشته باشید، ممکن است سؤالاتی برای شما مطرح شود، ما پاسخ برخی از این سؤالات را ارائه می‌دهیم:

تعویض باتری گوشی آیفون

چه زمانی باید باتری گوشی را تعویض کنیم؟

باتری‌ها برای رساندن ولتاژ بهینه به آیفون شما ساخته شده‌اند. از عواملی که سبب خرابی باتری دستگاه شما می‌شود، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

شارژ بیش از حد باتری با ماندن بیش از 10 تا 12 ساعت در حالت شارژ

انجام شارژ گوشی چندین بار در روز بدون رسیدن به 100 درصد کامل

همه این موارد کارایی باتری شما را کاهش داده به طوری که ممکن است باتری در عرض چند ثانیه از 50 به 10 درصد کاهش یابد و ناگهان دستگاه شما خاموش شود و یا سبب بادکردگی باتری شود.
هنگامی که آیفون شما زمان زیادی برای باز کردن یک برنامه صرف می‌کند، یا گوشی بالاتر از 1% شارژ، خاموش می‌شود و یا درصد شارژ باتری دچار نوسان است، نشانه قطعی زمان تعویض باتری آیفون شماست.

تعمیر باتری یک فرآیند نسبتاً ارزان و سریع است، بنابراین، به جای اینکه قیمت گزافی برای خرید یک دستگاه جدید بپردازید، باتری خود را جایگزین کنید. توصیه می‌شود باتری گوشی اپل مدل آیفون ایکس را در زمان مناسب خود تعویض کنید، در صورتی که این زمان دیرتر شود، دستگاه شما دچار آسیب  جدی می‌شود.

آیا با تعویض باتری، اطلاعاتی را از دست خواهم داد؟

تا زمانی که تعمیر به درستی انجام شده باشد، هیچ داده‌ای را از دست نخواهید داد، بنابراین وقتی تصمیم گرفتید باتری خود را جایگزین کنید، درباره شرکتی که انتخاب کرده‌اید تحقیق کنید. اگر از شارژ آیفون خود 3 تا 4 بار در روز خسته شده‌اید و از عملکرد کند آن راضی نیستید، یک راه‌حل فوق‌العاده ارزان در مقایسه با سایر جایگزین‌ها، تعویض باتری می‌باشد.

آیا گوشی من پس از تعویض باتری در برابر آب مقاوم می‌شود؟

تمام آیفون‌های تولید شده پس از 25 سپتامبر 2015 به چسب مقاوم در برابر آب و گرد و غبار مجهز شده‌اند. هنگام تعویض باتری، برای دسترسی به آن، آیفون باید از جلو باز شود. اطمینان حاصل کنید که شرکتی که انتخاب کرده‌اید، نوار چسب را نیز تعویض کند تا گوشی شما در شرایط اولیه بماند و از ورود آب یا گرد و غبار به داخل آن جلوگیری شود.

راهکارهایی برای حفظ دوام باتری اپل

راهکارهایی برای حفظ دوام باتری

اپل برخی تغییرات نرم افزاری را اختراع کرد تا طول عمر باتری شما را به حداکثر برساند. هنگامی که باتری دستگاه به 20 درصد رسید، آیفون به طور خودکار از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید از «حالت کم مصرف» برای افزایش عمر باتری باقی‌مانده استفاده کنید یا خیر. در این حالت تلفن شما به طور خودکار عملکردهای خاصی مانند توقف بروزرسانی ایمیل و برنامه‌های پس زمینه، توقف دانلود خودکار و محدود کردن برخی جلوه‌های بصری را انجام می‌دهد و قفل خودکار شما روی 30 ثانیه تنظیم می‌شود.

نکته مهم در حفظ دوام باتری آیفون شما توجه به این نکته است که برای شارژ کردن گوشی خود خیلی وسواس به خرج دهید، چون ممکن است خسارت غیرقابل جبران برای آیفون شما به بار بیاورد و استفاده از یک آداپتور و شارژر تقلبی منجر به از دست رفتن گوشی و اطلاعات شما شود. به همین دلیل همیشه اولین توصیه برای حفظ سلامت باتری دستگاه، استفاده از شارژر اصلی خود گوشی می‌باشد.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید