جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مزیت های خرید اینترنتی

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
مزیت های خرید اینترنتی

به طور کلی، خصوصا این روزها اینترنت انقلابی بزرگ در شیوه ی خرید کردن ما به وجود آورده است. با وجود روش اینترنتی افراد ترجیح می دهند وسایل خود را به صورت آنلاین به جای روش معمولی ورود به فروشگاه ها خریداری کنند. دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از مردم عاشق خرید آنلاین اند که در ادامه در رابطه با آن ها توضیحات داده ایم:

خرید آسان

اینکه بتوانید به سهولت خرید کنید از مهمترین مزیت های خرید است. در خرید آنلاین، شما میتوانید بسیار راحت بدون معطلی درهر ساعت از شبانه روز و در عرض چند دقیقه خرید خود را انجام دهید. فروشگاه های آنلاین فرصت خرید همه ساعته به شما میدهند و همچنین تجربه خرید بدون آلودگی از پاداش های این نوع خرید بوده و به محیط زیست نیز کمک شایانی خواهید کرد.

قیمت پایین و ارزان کالا و معاملات با صرفه

در این حالت به این دلیل که محصولات بدون دخالت واسطه ها از طرف تولید کننده یا فروشنده مستقیم به دست  شما میرسند قیمتی مناسب تر دارند. به غیر از این، مقایسه قیمت ها و یافتن معامله بهتر آسان تر است.  بسیاری از سایت های آنلاین کوپن های تخفیف و فروش ویژه  نیز ارائه می دهند. نه تنها قیمت ها بهتر هستند بلکه می توانید در پرداخت مالیات نیز صرفه جویی کنید ، زیرا مغازه های آنلاین تنها در صورت داشتن مکان فیزیکی در شهرشما ملزم به پرداخت  مالیات  برفروش هستند ودیگر اینکه با صرفه جویی در مصرف بنزین برای رفتن به محل خرید خودتان نیز در هزینه ها صرفه جویی کرده اید.

تنوع بیشتر

تنوع در روش خرید اینترنتی بسیار بالاست. در مورد برند، سایز،  رنگ یا هر چیز دیگری که در اختیار شماست. با این روش شما تقریباً می توانید هر مارک یا کالایی را که به دنبال آن هستید پیدا کنید. شما می توانید بدون هزینه کردن برای سفر و بدون  اینکه محدود به کشور یا شهر خود باشید، از خرده فروشان در قسمت های دیگرشهر، کشور یا حتی جهان خرید کنید.

می توانید هدیه ها را راحت تر ارسال کنید

با روش خرید اینترنتی ارسال هدایا به اقوام و دوستان بسیار آسان است، بدون توجه به اینکه در آن کجا زندگی می کنند. تمام بسته بندی و حمل و نقل برای شما انجام می شود. غالب اوقات، آنها حتی آن را برای شما هدیه می دهند! اکنون دیگر نیازی به ایجاد بهانه برای عدم ارسال هدیه در مواردی مانند تولد، عروسی، سالگردها، روز ولنتاین، روز مادر، روز پدر و غیره نیست.

کنترل بیشتر

زمانی که به شیوه ی اینترنتی خرید می کنید، دقیقا هر آن چه را که میخواهید و نیاز دارید را سفارش خواهید داد. همچنین در بسیاری از مواقع وقتی تصمیم به خرید معمولی میگیریم در فروشگاه تمایل به خرید کالا و خرج کردن بیشتر از آنچه برنامه ریزی کرده بودیم اتفاق می افتد.

مقایسه قیمت

اینکه بخواهید در مورد محصولات و قیمت های آنها تحقیق کنید در خرید اینترنتی این کار بسیارآسان است. برای مثال اگر در حال خرید لوازم خانگی هستید، می توانید با استفاده از لینک ها به بهترین قیمت ها ، نظرات مصرف کننده و مقایسه محصولات را برای همه گزینه های موجود در بازار پیدا کنید. ما می توانیم برای اکثر محصولات و خرده فروشان ، تجربه ، رتبه بندی و بازبینی دست اول را تحقیق کنیم.

بدون ازدحام و شاوغی جمعیت

این گزینه به خصوص در بازه ی زمانی کرونا از گزینه های بسیار مطلوب است. اگر بخواهید در این شرایط به خرید بروید طبیعتا برای شما خطر به همراه خواهد داشت. به جز این موارد ترافیک و عجله برای رهایی از شلوغی را هم در نظر بگیرید.

خرید کردن بدون اسرار

وقتی که آنلاین خرید می کنیم دقیقا می دانیم که چه می خواهیم و دقیقا دست می گذاریم بر روی همان چیزی که به آن محتاج هستیم. اما غالبا وقتی در حال خرید به شیوه ی حضوری هستیم، به خرید کردن چیزهایی می پردازیم که واقعاً نیازی به آنها نداریم، همه به این دلیل است که مغازه داران به ما فشار می آورند یا از مهارت فروش خود استفاده می کنند تا ما را وادار به انجام این خرید ها کنند.

خرید وسایل با قیمت های پایین تر

در بازار حضوری ما تنها می توانیم محصولات را به صورت نو خریداری کنیم. نه اینکه این موضوع بد باشد اما گاهی اوقات کهنه و یا دست دوم بودن محصول اهمیت آنچنانی ندارد. به طور مثال هنگام خرید فرش چه اهمیتی دارد که حتما فرش کهنه باشد یا نو؟ بازار موجود در اینترنت به ما امکان می دهد تا به لیست موارد قدیمی یا آسیب دیده با قیمت پایین دسترسی راحتی پیدا کنیم.

آسان تربودن خرید های خصوصی

اموری در زندگی هر شخص وجود دارند که در حریم خانه بهتر انجام می شود. فروشگاه های آنلاین برای خریدهای خیلی خصوصی  بهترین گزینه اند. این امر به من این امکان را می دهد که بدون شرم و هرگونه پارانویا که افرادی در حال تماشای یا داوری من هستند ، خریدم را انجام دهم.

مزیت های خرید اینترنتی

مضرات خرید اینترنتی

گاها صفحات سرعت بارگذاری پایینی دارند

ابن موضوع را همه ی ما میدانیم که سرعت اینترنت در ایران بالا نیست، سرعت پایین اینترنت و کندی در لود شدن صفحات سایت‌ها و وجود مشکل برای ثبت نام در سایت و باز کردن حساب خرید در آنها از عوامل عمده نارضایتی مشتریان از سایت های فروش اینترنتی است.

امکان بررسی کالا از نزدیک برای اشخاص وجود ندارد

اینکه شما نتوانید جسمی را از نزدیک لمس کنید اما برای خرید آن اقدام کنید کمی سخت و دشوار به نظر می رسد. یکی از مشکلاتی که در خرید اینترنتی افراد با آن روبه رو می‌ شوند، عدم بررسی کالا از نزدیک است. در فروشگاه اینترنتی تنها شرح محصول و عکس آن نمایش داده می ‌شود که این موجب بروز مشکل برای خریداران آنلاین خواهد شد.

در لحظه رضایت افزایش می یابد

با خرید حضوری شما قادر هستید کالایی که خریده اید را ببینید اما در دنیای خرید اینترنتی، کاربر بعد از خرید کالای مورد نظر خود از فروشگاه اینترنتی قادر به استفاده بلافاصله از محصول که موجب ایجاد رضایت بیشتر می‌شود، نخواهد بود. در خرید آنلاین، مشتری باید مدتی برای دریافت محصول درب منزل خود صبر کند.

کلاه برداری های اینترنتی اخیر

با گذر زمان و کسب تجربه، نشان داده شده که تعدادی از فروشگاه‌ های اینترنتی هدف شان کلاهبرداری است و یا سامانه پرداخت اینترنتی آنان ایمن نبوده است و یا حتی به حریم خصوصی کاربران تجاوز می کنند. این موارد تجربه تلخی در ذهن کاربران ایجاد می‌کند و موجب می‌شود اعتماد این دسته از کاربران حتی به فروشگاه‌های اینترنتی مطمئن نیز کم شود. بنابراین مشتریان باید قبل از خرید و واردکردن اطلاعات شخصی خود اطمینان حاصل کنند که فروشگاه اینترنتی مطمئنی را برای خرید انتخاب کرده اند.

در ارسال کالا تاخیر ایجاد خواهد شد

با وجود این که زمان مورد نیاز جهت دریافت اطلاعات لازم، یافتن محصول مورد نظر و خرید آن بیشتر از ۱ ساعت به طول نمی انجامد، اما زمان ارسال محصول بیشتر از 1 ساعت و گاهی حتی روز ها یا برخی مواقع چند هفته طول می‌کشد. این امر موجب می‌شود که برخی از کاربران از خرید اینترنتی اجتناب کنند.

بین خریدار و فروشنده تعاملی وجود ندارد

فروشگاه‌ هایی که به صورت حضوری در سطح شهر مستقر هستند این امکان را به کاربران می ‌دهند که با خریدار بر سر قیمت مذاکره کنند. غیر از تخفیف‌ هایی که کارفرمایان در دوره های خاص به مشتریان ارائه می‌ کنند، تخفیف حین خرید محصول در فروشگاه اینترنتی وجود ندارد. برخی از افراد می‌توانند با خرید از فروشگاه‌های سنتی، در حین خرید با چانه زنی تخفیف هم بگیرند، اما در فروشگاه اینترنتی این قابلیت وجود ندارد.

مقایسه خرید اینترنتی و حضوری

با توجه به مضرات و مزایای خرید اینترنتی که در بالا گفته شد، در حقیقت باید گفت که آن مزایا و معایب نوعی مقایسه در مورد خرید اینترنتی و حضوری به شمار می آید. بسیاری از افراد احساس می کنند زمانی به رضایت از خرید می رسند که بتوانند کالا را لمس کنند آیا شما هم از این دسته افراد هستید؟ یا می‌خواهید هنگام خرید کردن، فیلم تماشا کنید و به کارهای دیگر خود بپردازید؟ شاید برای شما سوال شده باشد که برای خرید کالا، خرید اینترنتی بهتر است یا خرید حضوری از فروشگاه؟ هر کدام از آن‌ها مزایا و معایبی دارند.

وقتی قصد دارید کالایی با کیفیت بخرید در وهله ی اول می بایست با دقت درباره محصول مورد نظر مطالعه کنید و متناسب با انتظارات خود آن را ارزیابی کنید؛ سپس برای خرید آن می ‌توانید به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام کنید. در حقیقت تفاوت بین خرید حضوری و یا اینترنتی همان مزایا و معایب آن است. اگر از فروشگاه‌های حضوری خرید می‌کنید به فروشگاه‌های معتبری که کالای باکیفیت را عرضه می‌کنند مراجعه کنید و از اطلاعاتی که فروشندگان در اختیار شما قرار می‌دهند،‌ استفاده کنید.

 خرید اینترنتی چگونه انجام می شود؟

شما قائدتا وقتی خرید اینترنتی دارید باید مبلغ کالایی که آن را خرید کرده اید را از طریق درگاه های بانکی بپردازید. همان طور که خودتان بهتر می دانید این پرداخت بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه و از طریق اینترنت انجام می شود. در واقع خریدار با استفاده از کارت بانکی خود می ‌تواند از اینترنت خرید کند و پول آن را همان موقع پرداخت کند.

نحوه ی خرید اینترنتی به صورت زیر است

معمولا در ابتدا برای ورود به سامانه و سایتی که در آن کالا انتخاب کرده اید نیازمند نام کاربری و پسورد هستید تا خرید انلاین را شروع کنید. اگر اولین بار است که از فروشگاهی خرید می‌کنید باید اول در آن سایت ثبت نام کنید یعنی مشخصاتی مثل شماره موبایل، آدرس ایمیل، آدرس محل تحویل کالا و… را وارد کرده و نام کاربری و پسورد تعیین کنید. سپس فرآیند احراز هویت با تایید شماره موبایل یا آدرس ایمیل، انجام می‌شود. از این پس با وارد کردن نام کاربری و پسورد خود، می‌توانید به خرید آنلاین در این فروشگاه بپردازید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید