جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مشاوره سئو چیست؟ چرا سایت من ایندکس نمیشود؟

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
مشاوره سئو چیست؟ چرا سایت من ایندکس نمیشود؟

مشاوره سئو چیست و یک مشاور سئو حرفه ای چگونه می‌تواند به بهبود عملکرد سایتمان کمک کند؟ اگر یک سایت اینترنتی داشته باشید حتما بارها و بارها با مشکلات متفاوتی روبه‌رو شده‌اید. مشکلاتی نظیر کاهش ترافیک سایت، سرعت پایین یا حتی ایندکس نشدن برخی از صفحات سایت. در صورتی که این مشکلات به موقع رفع نشوند صاحبین سایت‌ها را متحمل ضررهای زیادی خواهند کرد. خب حالا چگونه می‌توانیم این مشکلات را رفع کنیم؟ با گرفتن مشاوره سئو از تمامی مشکلات سایتتان و راهکارهای رفع این مشکلات مطلع خواهید شد.

چرا سایت من ایندکس نمیشود؟ یکی از بیشترین سوالاتی که از یک مشاوره سئو حرفه ای پرسیده می‌شود همین سوال است! فرض کنید برای طراحی سایت، تولید محتوا و بهبود رتبه‌های سایت هزینه زیادی پرداخت کرده‌اید. حال اگر سایت شما در جستجوهای کاربر نمایش داده نشود چاره چیست؟ دلایل مختلفی برای ایندکس نشدن سایت وجود دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل ایندکس نشدن سایت‌ها، خطاهای سایت هستند. برای مطلع شدن از این خطاها باید به قسمت coverage سرچ کنسول بروید و خطاهایی که در این بخش نمایش داده می‌شود را بررسی کنید. 

دانش تخصصی یا زمان کافی برای انجام این کار ندارید؟ پس بهتر است از یک مشاور سئو سایت درخواست کمک کنید. یک متخصص سئو سایتتان را به خوبی آنالیز و بررسی می‌کند، خطاهای موجود را می‌یابد و راهکارهای رفع این خطاها و مشکلات سایت چون ایندکس نشدن را اعلام می‌کند. اگر سایتتان ایندکس نمی‌شود و شما هم این مشکل را دارید توصیه ما این است که در یک جلسه مشاوره حرفه ای سئو شرکت کنید.

6 دلیل که مانع از ایندکس شدن سایتتان میشودپ

همان‌طور که کمی پیش هم گفته شد دلایل زیادی برای ایندکس نشدن یک سایت وجود دارد که یکی از مهم‌ترین این دلایل خطاهای سایت هستند. هر خطایی که در سرچ کنسول سایت خود مشاهده می‌کنید باید سریعا رفع شود چراکه ممکن است مشکلات و ضررهای مالی جدی‌تری را به همراه داشته باشند. 

در ادامه به برخی از خطاهای سایت که ممکن است دلیل ایندکس نشدن سایت شما باشند اشاره خواهیم کرد. توجه داشته باشید که برای رفع این خطاها به شخصی نیاز خواهید داشت که در زمینه بهینه سازی سایت یا seo تجربه و تخصص داشته باشد. 

1- گوگل ایندکس نمیکند چون سایت شما را نمیبیند! 

گاهی اوقات یک سایت اینترنتی ایندکس نمی‌شود چون گوگل اصلا آن سایت را نمی‌بیند. در شرایطی هم ممکن است اطلاعات سایت شما دریافت شود اما پردازش و بررسی آن همچنان غیرممکن باشد. مشکلات crawl errors را می‌توانید در بخش coverage سایت خود مشاهده کنید.

چگونه مشکل عدم دریافت صفحات سایت و پردازش آن از سوی گوگل را رفع کنیم؟ برای رفع این مشکل باید به سرچ کنسول مراجعه کرده و خطاها را مشاهده کنید. زمانی که بر روی لیست خطاها کلیک می‌کنید، سرچ کنسول صفحاتی که این خطاها در آن‌ها وجود دارد را نمایش می‌دهد. اگر تجربه ای در خصوص بهینه سازی سایت نداشته باشید احتمالا رفع این خطاها برایتان دشوار خواهد بود. از یک مشاور سئو سایت کمک بگیرید.

2- حواستان به انتشار مطالب تکراری در سایت باشد

آیا شما دوست دارید دو کتاب تکراری را در قفسه‌‌های کتابخانه خود بگذارید؟ مسلما خیر چون فقط فضای کتابخانه‌تان را اشغال می‌کنند. دو صفحه با محتوای مشابه اما با URLهای متفاوت نیز چنین شرایطی را برای گوکل ایجاد می‌کند. از آنجایی که گوگل تمایلی ندارد در دیتاسنترهای خود محتوای تکراری ذخیره کند محتوای صفحات تکراری سایت شما را نادیده گرفته و آن‌ها را ایندکس نمی‌کند. 

3- خطاهای DNS را بررسی کنید

اگر در DNSها خطایی وجود داشته باشد دسترسی ربات های گوگل به سایت قطع شده و صفحات سایت ایندکس نخواهند شد. خطاهای مربوط به DNS جزو مهم‌ترین خطاهایی هستند که باید در اسرع وقت رفع شوند. زمانی که سرور از کار می‌افتد شاهد خطاهای DNS و ایندکس نشدن صفحات سایت خواهیم بود. 

چگونه متوجه شویم که خطایی در DNSها وجود دارد یا خیر؟ برای رفع این مشکل باید از طریق صفحه اصلی گوگل وبمستر اقدام کنید. اگر تاکنونه این کار را انجام نداده و هیچ تخصصی در این زمینه ندارید از یک مشاور سئو کمک بگیرید.

4- از خطاهای سرور غافل نشوید

اگر ترافیک سایت بیش از ظرفیت سرور شود، سرور دیگر نمی‌تواند این حجم از ترافیک را مدیریت کرده و در نهایت خطای سرور رخ می‌دهد. وجود خطاهای سرور یکی از اصلی‌ترین دلایل ایندکس نشدن صفحات سایت به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که خطاهای سرور خود انواع مختلفی دارند. از همین‌رو توصیه ما به شما برای رفع مشکل ایندکس نشدن سایتتان این است که حتما از شخصی متخصص و باسابقه در این زمینه کمک بگیرید.

5- خطاهای مربوط به URL؛ از دیگر دلایل ایندکس نشدن سایت

خطاهای URL از دیگر دلایل ایندکس نشدن صفحات سایت هستند. خطاهای 404، hard 404 و soft 404 از رایج‌ترین خطاهای مربوط به URL به شمار می‌روند. زمانی که کاربر نتواند صفحه مورد نظر خود را بیابد با خطای 404 مواجه می‌شود. زمانی که سرور لینک‌های ناموجود یا خراب سایت را یک لینک درست تلقی میکند با چنین خطایی مواجه خواهیم شد. خطاهای مربوط به URLها یک مشکل جدی اما قابل حل هستند.

6- سایت‌هایی که با Javascript نوشته شده‌اند ممکن است به راحتی ایندکس نشوند

اگر پیکربندی سایت با زبان‌های دیگری چون Javascript یا Ajax به اشتباه اجرا شده باشد ممکن است سایت ایندکس نشوند. بطور کلی سایت‌هایی که با HTML نوشته شده‌اند ساده تر از دیگر سایت‌ها ایندکس می‌شوند. این مشکل را می‌توانید در یک جلسه مشاوره سئو عنوان کرده و راهکار حل آن را بیابید.


چگونه در یک جلسه مشاوره سئو حرفه ای شرکت کنیم؟

اولین قدمی که باید بردارید این است که یک مشاور سئو سایت که تخصص زیادی در این زمینه دارید را پیدا کنید. ممکن است این مشاور seo در شهر یا استان دیگری حضور داشته باشد و امکان مراجعه حضوری برای شما فراهم نباشد. مشاوره آنلاین سئو خدمتی است که می‌توانید از آن در جهت بهبود و ارتقای رتبه های سایت خود کمک بگیرید.

مشاور سئو پس از بررسی و آنالیز کامل سایت و مشکلات آن در یک جلسه آنلاین یا تلفنی ریشه بروز این مشکلات و راهکارهای رفع آن را به شما خواهد گفت. مشاوره سئو حرفه ای سایت به صورت آنلاین در زمان و هزینه شما صرفه جویی خواهد کرد. 

 

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید