جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مشخصات اپل واچ سری 6

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
مشخصات اپل واچ سری 6

همه چیز در زندگی به سمت دیجیتالی شدن می رود و این سبک از زندگی مردم دنیا، موجب افزایش محبوبیت گجت ‌ها شده‌ است و این موضوع شرکت‌ های تولید کننده را به خلاقیت وا داشته است. شرکت اپل، یکی از شرکت‌های پیشگام در ارائه فناوری‌های خلاق و تازه، به تازگی اپل ‌واچ سری 6 را روانه بازار‌کرده است که درادامه به برسی این محصول می‌پردازیم. برند اپل طبق معمول همیشه مخاطبان زیادی دارد و هر ساله این کمپانی سعی در بهبود امکانات و ارتقا محصولاتش دارد که این موضوع سبب جذب مخاطبان بیشتری خواهد شد. اپل واچ سری 6 از سری ساعت‌ های هوشمند زیبای برند اپل است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد تمامی ویژگی های این ساعت زیبا با شما صحبت کنیم.

مشخصات اپل واچ سری 6

ویژگی های اپل واچ سری 6

طبیعتا شما برای خرید هر محصولی نیازمند داشتن اطلاعاتی کامل از آن محصول هستید تا بتوانید با خیالی آسوده و اطمینان کامل خرید کنید. در این بخش به دو دسته از اطلاعات می پردازیم که مربوط می شود به ویژگی های ظاهری و فنی این سری از اپل واچ. در ابتدا به ویژگی های ظاهری می پردازیم که اولین مورد آن به شرح زیر است:

طراحی زیبای اپل واچ سری 6

به جرئت می توان گفت یکی از مواردی که همینشه سبب جذب مشتریان و مخاطبان می شود دارا بودن طراحی زیبا و منحصر به فرد محصولات است. در صورتی که شما به دنبال طراحی ظاهری متفاوت نسبت به سری های پیشین اپل واچ هستید، باید بگوییم که تغییری خاصی درسری 6 اپل ‌واچ صورت نگرفته است و مشابه سری‌ های 4 به بعد تولید شده است. پس اگر صرفا بخاطر تنوع ظاهری قصد خرید این محصول را دارید به شما پیشنهاد می ‌کنیم که اپل‌ واچ سری 4 یا 5 خود را استفاده کنید، چرا که به لحاظ قیمتی مقرون به صرفه‌ تر است.

اندازه و سایز اپل واچ سری 6

بعضی از افراد همیشه در دنیای فناوری و گجت ها به دنبال سایز ها و اندازه های بزرگ اند و برعکس بعضی از افراد دائما به دنبال ابعاد کوچکی از هر گجت می گردند. در حقیقت باید گفت این موضوع یک مورد کاملا سلیقه ایست و بستگی به خودتان دارد که کدام مورد را می پسندید. در مورد اندازه های اپل ‌واچ سری 6 اطلاعاتی در دست داریم و آن هم این است که اپل واچ سری 6 در دو اندازه 40 میلی ‌متری برای مچ ‌های کوچکتر و اندازه 44 میلی‌متری برای مچ‌ های بزرگتر، با وزن بسیار سبک (36 گرم دراندازه 44 میلی‌متری) طراحی شده‌ است که سبک بودن آن گاهی باعث می‌ شود که شما فراموش کنید که ساعت بسته ‌اید. تفاوت اندکی که میان سری جدید و سری 5 وجود دارد، همکاری جالب شرکت نایکی و شرکت اپل است که حک شدن لوگوی نایکی بر روی بند این ساعت، باعث شد تا طرفداران این برند ورزشی، توجه ویژه‌ تری به این ساعت هوشمند داشته باشند.

خاصیت ضد آب اپل واچ سری 6

از دیگر ویژگی های ویژه ی این ساعت این است که در برابر آب تا عمق 50 متری مقاومت نشان میدهد. در حقیقت مقاومت در برابر آب این مدل موجب می‌ شود، کاربر هنگام بارش باران یا شست‌ و شوی دست، بدون نگرانی از این گجت استفاده ‌کند، همچنین قادر به استفاده از آن برای برخی ورزش‌های آبی (نظیر شنا در آب‌های کم‌ عمق و کوتاه ‌مدت) باشد.

نمایشگر اپل واچ سری 6 برای تمامی شرایط نوری

نمایشگری که در این ساعت هوشمند به کار رفته است نمایشگر اولد ‌«OLED‌‌‌» است که همانند سری قبلی اپل ‌واچ نمایشگری با وضوح عالی در شرایط مختلف نوری به‌همراه ‌آورده است. درمدلهای قدیمی شما برای دیدن ساعت یا اعلان‌ها نیاز داشتید که مچ خود را بالا ببرید، اما در مدل جدید برای دیدن زمان یا هشدار فقط کافیست تا نگاهی بیندازید تا زمان و یا اعلان‌ها را برسی کنید.

ویژگی جذاب تناسب اندام در اپل واچ سری 6

این سری از اپل ‌واچ در حقیقت اوج جاه طلبی ‌های سلامتی و تناسب اندام این شرکت تا کنون را به نمایش گذاشته است و هر سال ویژگی‌ های تناسب اندام و سلامتی جدیدی به آن افزوده می ‌شود. به عنوان مثال نمایشگر اکسیژن خون یک ویژگی هیجان انگیز تازه است که در این سری از اپل‌ واچ مشاهده می کنیم. فراموش نکنیم که این‌ ویژگی قبل ‌تر در سایر گجت‌های سلامت مانند Fitbit Charge و برخی از گوشی‌ های موبایل، بعضی از مدل ‌های Samsung Galaxyوجود داشتند.

حالا سوالی که برای مخاطبان پیش می آید این است که اپل چگونه این ویژگی را در ساعت جدید پیاده سازی کرده است و آیا می ‌تواند واقعاً تاثیرگذار واقع شود، به ویژه هنگامی که دنیا با بیماری ‌های‌تنفسی روبرو است؟ قبل ازآن بهتراست بدانیم که سنسور اکسیژن خون «SPO2» به‌ کار رفته در این ساعت واقعاً چه کاری انجام می دهد؟ این سنسور با تابش مادون قرمز در زیر پوست، باعث می‌ شود که سنسورهای موجود در قسمت زیرین اپل‌‌ واچ بتوانند رنگ خون شما را بررسی و پیمایش کنند و ازاین طریق میزان اکسیژن را در خون بسنجد. بااینکه این سنسور عملکرد جالبی دارد، اما شرکت اپل می گوید اپل ‌واچ‌ سری 6  قطعا یک دستگاه پزشکی نیست و امکان خطا در آن وجود دارد. با این وجود، همچنان یک همراه مناسب برای‌ کسانی‌ است که بیماری قلبی دارند و یا نیاز به برسی بیشتر شرایط سلامتی خود دارند.

هر زمان که نسخه جدید این برند روانه ی بازار می شود، روش های بیشتری برای کنترل میزان فعالیت‌ در اختیار مخاطبانش قرار می دهد و همچنین شما را به امتحان موارد جدید ترغیب می کند. همچنین این ساعت برای مدتیشین‌ ومراقبه نیز به شما کمک می کند. به لطف برنامه تنفس «Breath» در آن مچ دست شما را با لرزش های کوچک به شما بگوید چه موقع باید دم یا بازدم کنید. به کمک اپل‌ واچ، علاوه بر کنترل کردن ضربان قلبتان، می ‌توانید مقدار کالری سوزی خود را بررسی ‌کنید. بنابراین اگر در تلاش برای رعایت برنامه تناسب اندامتان هستید، می ‌توانید عملکرد خود را به‌ طور موثر کنترل کنید. دراین حالت  برخی اوقات در روز از شما خواسته می شود که فعالیت خود را شروع و تحرک کنید. اپل واچ 6 همچنین دارای 5 ATM است، این بدان معنی است که می توانید برای شنا از آن استفاده کنید و در صورت تمایل به مدت 10 دقیقه تا عمق 50 متر پایین بروید و در شرایط مختلف آب ‌وهوایی بدونی نگرانی از آن استفاده کنید.

ویژگی ای که در بالا ذکر شد برای کسانی که عادت به استفاده از ساعت حتی در هنگام خواب را دارند بسیار جذاب خواهد بود، به این دلیل که شما می توانید زمان خواب را تنظیم کنید، صفحه نمایش به حالت تک رنگ درآید و به کمک این قابلیت شما می ‌توانید مدت زمان خواب خود را حتی کنترل کنید. این اطلاعات از طریق برنامه Health به وسیله گوشی ‌موبایلتان ذخیره خواهد شد، بنابراین شما می توانید ببینید که چگونه مدت زمان خواب شما در طی یک دوره افزایش یا کاهش می یابد. البته که این گجت قابلیت تشخیص اینکه چه مدت زمانی در خواب عمیق ویا خواب سبک بودید را ندارد که انتظار می ‌رود که در آینده پیشرفت‌ هایی را در این زمینه شاهد باشیم.

دستانتان را با این ساعت مچی تمیز بشویید!

یکی دیگر از ویژگی های جذاب و خاص این ساعت هوشمند، کنترل شستشوی دست است که ظاهراً فقط به دلیل به وجود آمدن بیماری همه گیری Covid-19 ایجاد نشده است، اما وجود آن در اپل‌ واچ سری6  برای یادآوری در مورد اینکه باید به مدت 20 ثانیه دستان خود را بشویید، یک ویژگی جالب دیگر است. به محض اینکه شما شروع به شستن دستانتان می ‌کنید، این ساعت با تشخیص نوع حرکات دستان و صدای آب، شمارش معکوس را آغاز می ‌کند.

طول عمر باتری

همیشه برای خرید گجت ها به باتری آن توجه ویژه ای می شود زیرا در نهایت همین مورد است که کیفیت را در چشم ما بالا می برد و یا موجب می شود ما آن وسیله را ضعیف ببینیم. بنابر ادعای شرکت اپل، دوام شارژ باتری این ساعت به طور میانگین به 24 ساعت می‌ رسد و قابلیت شارژ سریع باتری یک ویژگی بسیار خوب به نسبت سری‌ های قبلی اپل ‌واچ است. البته که خصوصیات صفحه نمایشگر این ساعت باعث  کمتر شدن مدت زمان شارژدهی آن شده است و بنا بر تجربه کاربران مدت زمان شارژدهی این ساعت 18 ساعت تخمین زده شده ‌است.

از نقطه نظر دیگری باید گفت، چیپست درون این ساعت هوشمند در حقیقت کارآمد ترین پردازنده ای است که اپل تا به امروز در گجت‌ هایش قرار داده است. انتظار می ‌رفت با توجه به نمایشگر و سنسور SPO2، به مراتب بیشتراز سری SE شارژ مصرف شود. اما کاربران بعد از 110 دقیقه دویدن متوجه شدند که اپل ‌واچ سری 6 در واقع ازباتری کمتری نسبت به SE استفاده می کند. در استفاده عادی، شارژ باتری اپل‌ واچ سری 6، 20 درصد کمتر از سری SE دوام داشت، البته مطمئناً با انجام تنظیمات داخلی، راهی برای دستیابی به بهترین عمر باتری پیدا کنید.

این سری از اپل واچ توانایی شارژ بسیار سریع تری نسبت به سری SE دارد، این دستگاه از شارژ  صفر درصد در 75 دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد، در حالی که در سری SE با تراشه  S5، 100 دقیقه برای پر شدن باتری زمان نیاز دارد. فراموش نکنید که شما صرفا یک کابل شارژر در جعبه دستگاه دریافت خواهید کرد و خبری از بلوک USB  نیست.

از دیگر ویژگی های این ساعت مچی می توان داشتن جی پی اس اشاره کرد اما از فقدان های این ساعت هوشمند این است که قابلیت نصب سیم کارت بر روی این ساعت هوشمند وجود ندارد و از طرفی نیز امکان ریجستر شدن سیم ‌کارت حذف شده است. سیستم عامل این ساعت مانند تمامی محصولات اپل iOS است. از گوشی iPhone 6S به بالا و سیستم عامل IOS14 به بالا سازگاری دارد. همچنین پردازنده اپل واچ سری 6 Dual-core می باشد. از دیگر مشخصات سخت افزاری این ساعت این است که دارای پردازنده گرافیکی PowerVR می باشد و همچنین 1GB حافظه ‌RAM و 32GB حافظه داخلی دارد. حافظه  داخلی 32000 مگا بایت قابلیت نصب کارت حافظه  نداشته و از دیگر مشخصات این ساعت این است که دوربین ندارد، کنترل موسیقی (Music Player) دارد، NFC Bluetooth ,Wi-Fi ,3G ,4G LTE حسگرها شتاب سنج, ژیروسکوپ, قطب نما, گام شمار, شمارش ضربان قلب را دارا می باشد.

در پایان باید گفت که اگر می‌ خواهید از آخرین وضعیت سلامتی‌ خود باخبر باشید، اپل واچ سری 6 برای شما مناسب است. به نظر می ‌رسد که این گجت بیشتر برای آرامش بیشتر کاربران نگران از بابت سلامتی خود طراحی شده‌ است، چرا که به نسبت سری ‌های قبلی از کمترین تفاوت ظاهری و بیشترین مانور بر کنترل شرایط سلامتی جسمی برخورداراست. البته که قیمت بالای آن ممکن است که آرامش روحی ‌تان را برای خرید این محصول ازبین ببرد.

مشخصات اپل واچ سری 6

قیمت اپل واچ سری 6

به طور کلی همیشه برند اپل قیمت های بالا تری نسبت به سایر برند ها دارد و دلیل آن هم کیفیت بالای آن است. در مورد قیمت این سری از اپل واچ باید گفت قیمت بالاتری را به نسبت سری های قبل دارد و این مبلغ مبلغییست بین ۹٫۰۷۵٫۰۰۰ تومان تا ۱۷٫۹۱۴٫۵۰۰ تومان که در بازار موجود است و بنا به تفاوت در ویژگی ها این رنج قیمتی نیز میتواند متفاوت باشد.

سخن آخر

به عنوان کلام آخر به شما میگوییم که این ساعت هم برای آقایان و هم خانم‌ ها مناسب است، نه تنها اپل واچ سری 6 بلکه به طور کلی همه ی ساعت های هوشمند کاربری ورزشی, رسمی, روزمره دارند. اگر علاقه مند به ساعت های هوشمند هستید اما توانایی خرید با قیمت بالا ندارید این سری از اپل واچ را به شما توصیه نمی کنیم و بهتر است به دنبال سری های پایین تر و یا به طور کلی برند های دیگر باشید اما ویژگی های این سری از ساعت های اپل مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد که به جرئت می توان گفت بازار بسیار داغی دارد.                               

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید