جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مصاحبه با آقای مهدی سراوانی مدیر و موسس وب آینده

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
مصاحبه با آقای مهدی سراوانی مدیر و موسس وب آینده

سلام عرض می کنم خدمت شما کاربران عزیز سایت رایامگ که برای مطالعه مصاحبه های ما وقت می گذارید و منت نهاده، ما را همراهی می کنید.

امروز به سراغ مصاحبه با آقای «مهدی سراوانی» رفته ایم، آقای سراوانی مدیر وب آینده هستند و فعال در حوزه سئو، امیدوارم مصاحبه با ایشان زمینه ساز جذب اطلاعات خوب برای شما باشد و اگر علاقه دارید به این حوز کاری وارد شوید، بتوانید از آموزه های ایشان استفاده کنید.

شرح مختصری درباره مهدی سراوانی کارشناس سئو سایت

اول از همه از شما خواهش میکنم تا مختصری در مورد خودتون به کاربران سایت ما بگویید و خدمتتون عرض کنم که هدف ما از این مصاحبه و سایر مصاحبه ها رسیدن به تجربیات، آموزه ها و نکاتی است که می تواند به افراد در شروع راه کمک کرده یا چراغ راه سایرین در میانه راه باشد.

- سلام عرض می کنم، خدمت شما و همه کاربران سایت رایامگ

شما لطف کردید و من را معرفی فرمودید اما بنا بر ادب باید عرض کنم که بنده «مهدی سراوانی» هستم، کارشناس سئو و مدیر و موسس وب آینده "رسانه آنلاین آموزش سئو".

شعار سایت وب آینده

ممنون از معرفی آقای سراوانی عزیز، من شنیدم شما یک شعار جالب برای برند خودتون دارید، میشه اون رو بفرمایید؟

- بله حتماً، «آینده وب را با "وب آینده" خواهیم ساخت»

ممکن هست برامون توضیح بدید که چرا این شعار را انتخاب کردید؟

- بله، من این شعار را در نظر گرفتم زیرا بر این باور هستم زمانی رسیده که جهان قادر به ادامه حیات بدون اینترنت نیست و همه چیز حول محور دیجیتال حرکت می کند. در دنیای تکنولوژی که همین الان هم در آن زندگی می کنیم، داشتن علوم در همین راستا بسیار مهم است و به نظر من هر کسب و کاری که نتواند در دنیای پر رقابت دیجیتال برای خود جایی باز کند، محکوم به فناست.

ما در وب آینده تلاش می کنیم تا علوم رقابتی سئو و نحوه مارکتینگ در دنیای دیجیتال را آموزش داده و افراد را به این سمت سوق دهیم تا بتوانند در دنیای رو به رشد، آینده ای روشن را برای خود، چه به عنوان یک کارمند و چه کارفرما و صاحب کسب ایجاد کنند.

بسیار هم عالی، من که واقعا لذت بردم وقتی اولین بار این شعار را دیدم، هم قافیه دارد و هم بسیار پر معناست و به کسب و کار شما نزدیک.

- ممنون از نظر لطف شما، باعث خوشحالی ماست که مورد پسند قرار گرفته است.

محل فعالیت تیم وب آینده

لطفاً بفرمایید آقای سروانی در کدوم شهر فعالیت دارن وکلا چه خدماتی در حال حاضر توسط شما و تیم وب آینده ارائه میشه؟

- ما در استان خراسان رضوی شهر مشهد فعالیت حضوری داریم، به لطف خدا و خیلی از دوستان، چند پروژه خوب در شهرهای مختلف ایران را به صورت ریموت ران کرده ایم و چند پروژه در شهر مشهد را حضوراً و از نزدیک اداره می کنیم. البته فعالیت اصلی ما در سایت، آموزش سئو و تولید محتوا می باشد و در مجموع رسانه¬ی آموزشی رایگان هستیم که تمام تلاش خودمان را در جهت پیشرفت کاربران انجام داده و امیدوارم کاربران از ما راضی بوده باشند.

خود من که در مورد این برند موارد مثبتی به گوشم خورده و فکر میکنم هم خیلی خوب شروع کردید و هم پر قدرت گام بر میدارید اما می خوام اگر ممکنه یکم در مورد رایگان بودن این رسانه آموزشی برای ما بگویید زیرا فکر نکنم مجموعه های زیادی به این صورت کار کنند.
لطف شما به بنده زیاد است اما باید دید که عزیزانی که از نزدیک با ما همکاری داشته اند، نظرشان چیست.

وب آینده رسانه آنلاین آموزش سئو

- بله افراد زیادی در این حوزه به صورت رایگان آموزش ارائه نمی دهند ولی هدف ما ایجاد تحولی بزرگ در دنیای سئو است و نمی خواهیم فقط افرادی که توانایی مالی دارند، بتوانند از این خدمات بهرهمند شوند و تفاوتی بین افراد قائل شویم.

اگر موافق هستید و با اجازه شما یکم بحث رو تخصصی تر کنیم تا کاربران رایامگ بتوانند از تجربیات شما استفاده کنند، موافقید؟

- بله بله فکر کنم هدف سایت شما همین باشد و من هم در خدمت هستم تا اندک تجربه و اطلاعات خود را در طبق اخلاص تقدیم کنم.

بسیار ممنونم، اول به ما بگویید که از چه زمانی به صورت تخصصی وارد عرصه سئو و محتوا شدید؟

- من از سال 1394  به صورت حرفه ای وارد حوزه سئو شدم ولی وب آینده را از سال 1398 با هدف آموزش سئو تاسیس کردم.

چالش های پیش روی یک متخصص سئو

چالش های این مسیر شما را خسته و دل زده نکرده اند؟ آیا زمانی بوده که شما به تغییر رسته خود فکر کرده باشید؟

- بدون شک چالش های این حوزه بی نهایت زیادند و با توجه به تغییراتی که بسیاری از آن ها بدون اطلاع قبلی از طرف موتور جستجو صورت میگیرد، ما سئو کار ها مدام در استرس هستیم اما هرکس شخصیتی دارد و من این چالش ها را با جان دل پذیرفته ام و در جواب شما باید بگویم که خیر اصلا تمایلی به تغییر حوزه فعالیتی خود نداشته و ندارم.

بله کاملا درست می گویید و من به همین دلیل این سوال را پرسیدم، چالش ها در سئو بسیار زیاد هستند اما در بین صحبت های خود به تغییراتی از جانب موتور جستجو اشاره کردید، بیشتر توضیح می دهید؟

- فکر کنم این روزها همه از افت و خیز های زیاد رتبه سایت ها شنیده باشند. به طور مثال این اواخر موتور جستجوی گوگل نه تنها الگوریتم ها بلکه زیر ساخت را تغییر داد که البته بخشی از این تغییرات را منتشر کرد اما به طور کل خواب را از چشم بسیاری از سئوکاران گرفت. در این موج بزرگ تغییر، فقط افرادی دارای تجربه و قدرت آنالیز بالا که به موارد فنی تسلط زیادی داشتند، توانستند سکان کشتی خود را به دست گرفته و از این طوفان به سرعت عبور کنند.

یا اگر بخواهم با مثالی دیگر برایتان بگویم، سال ها پیش گوگل در سرپ خود برخی سایت ها را به طور ویژه ای بالا می آورد و چون اوایل این را اعلام نکرده بود، کسی نمی دانست که این آفر از طرف گوگل کوتاه مدت است و اگر در این زمان کم بتواند خود را ارزشمند نشان دهند، رتبه پیشین را با ارتقایی به دست خواهند آورد و اگر مفید نباشند و نتواند توجه کاربران را جلب کند، حتی از رتبه قبلی خود نیز تنزل پیدا می کنند.

پس همیشه باید هوشیار بود و گوش به زنگ تا تغییرات رخ داده را آنالیز و درک کرد، به علاوه لازم است بدانید که سئو انتها ندارد و اگر می خواهید در این دریای خروشان موفق شوید، باید هر روزه علم خود را بروز کنید.

- به موارد بسیار مهمی اشاره کردید که همه آن ها قابل تأمل هستند و می شود کلی در این موارد از شما سوال پرسید اما بنا بر محدودیت زمان به ادامه سوال ها می پردازم، لطفاً برای کسانی که تازه می خواهند وارد این عرصه شوند صحبت کنید و این افراد را راهنمایی کنید که از کجا شروع کنند و چطور بدون تجربه وارد بازار کار شوند؟

این مقوله برای خود من بسیار جذاب است و دوست دارم در مورد آن به دانشجویان و دانش پژوهان بگویم که سئو یعنی صبر، تکرار و مداومت و جویای اطلاعات بودن، یعنی داشتن قدرت آنالیز، یعنی خسته نشدن از برخی امور تکراری. من به افرادی که تازه می خواهند وارد این حوزه شوند، توصیه می کنم که اول از همه سئو را بشناسند و ببینند که آیا واقعا این شغل مورد علاقه آن هاست یا خیر؟

اگر ممکن است روزی به این فکر کنید که کی قرار است غروب شود و کار را رها کرده تا استراحت کنید، به هیچ وجه وارد این حوزه کاری نشوید. اگر فکر میکنید توان رویارویی با چالش ها و بالا و پایین های زیاد را ندارید، اصلا آن را انتخاب نکنید. اگر از آموختن نیز خسته می شوید باز باید بگویم این شغل مناسب شما نیست.

اما زمانی که از مسیر انتخابی خود مطمئن بودید ، با آموزش سئو مقدماتی شروع کنید. مطمئن باشید که پس از آن و البته با توقع پایین مالی در اوایل کار خود، می توانید از دورکاری تا کار تمام وقت را در این حوزه کسب کنید.

اجازه دهید که مطالعه مصاحبه شما را به کاربران رایامگ توصیه کنم چون خود من که بسیار استفاده کردم، شما کاملا صادقانه و بی ریا جواب هایی عالی در اختیار ما می گذارید که از این بابت ممنونیم.

- خواهش میکنم، وظیفه انسانی هر کسی است که در ترویج علم قدم بردارد.

می خواهم اگر ممکن هست به ما بگویید که در وب آینده چند نفر مشغول به کار هستند، البته اگر جزو موارد محرمانه شرکت نباشد.

- نه مشکلی نیست، در حال حاضر تیم ما متشکل است از 10 نفر همکار بسیار خوب و ارزشمند، دو نفر کارشناس سئو، دو نفر نویسنده محتوا، یک طراح موشن گرافیک، یک طراح گرافیست، یک گوینده که البته قبول زحمت کرده و برای ما جلوی دوربین رفته و تدوین را نیز انجام می دهند، یک نفر مشاور تبلیغات کسب و کار و یک Full Stack Developer و خود بنده که به عنوان کارشناس ارشد سئو تیم را مدیریت می کنم.

- بسیار کامل، می توانید برای ما از شرایط حال حاضر سئو و آینده پیش رو بگید؟

در زمان حال، سئو هنوز اشباع نشده و شما قادرید به راحتی وارد این عرصه شده و حداقل پروژه هایی را داشته باشید اما تاکید میکنم که لازم است علم خود را رشد دهید.

اما در مورد آینده سئو به نظر من روشن است اما در صورتی که سئوکاران به علم سئو بسنده نکرده و از علوم تبلیغات و بازاریابی، برندسازی و همینطور تجربه کاربری بیشتر بدانند زیرا اگر دقت کنید، موتور های جستجو تمرکز خود را بر تجربیات و اعمال کاربر گذاشته اند.

آیا شما هم مانند سایر همکاران خود در اینستاگرام عضو هستید؟ نظر شما در این رابطه چیست؟

- من با اینستاگرام موافقم، هر شبکه ی اجتماعی ای در جهت مثبت و خوب می تواند بسیار مفید باشد. اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست. شما از شبکه های اجتماعی برای اهداف برندینگ، جذب ترافیک، مواردی که از طریق وب سایت شاید نتوانید به خوبی فعالیت کنید و ...

فکر کنم واقعا شما را خسته کردم، اول از شما عذر خواهی کنم و بعد به سراغ سوال آخر بروم.

- نه اصلا خسته نشدم و از سوالات پر محتوای شما لذت بردم.

ممنونم، در آخرین سوال، آقای سراوانی را برای ما تعریف کنید؟

می دانم که کلی راه نرفته دارم، هنوز می توانم اشتباه کنم و مانند بسیاری دیگر می گویم که سئو و به طور کل دنیای دیجیتال انتها ندارد. بنده مهدی را فردی کوشا می دانم، تعریف از خود نباشد اما با شکست مشکلی ندارم و باور دارم که از پس هر شکستی می توان به موفقیتی بزرگ رسید و آن موفقیت می تواند، فقط یک نکته تجربی باشد که از آن به دست آمده است.

شکست های مهدی سراوانی به او کمک کردند تا امروز در خدمت شما باشد و بتواند جسارت فکر کردن به هدفی بزرگ را داشته باشد، پس از شکست نترسیم و از این بترسیم که شروع نکنیم و راکد باشیم.

بسیار ممنونم جناب سراوانی عزیز، بی نهایت استفاده کردم و از مصاحبه با شما لذت بردم. آرزوی موفقیت هر چه بیشتر را برای شما دارم.
من هم بسیار ممنونم از شما و کاربران عزیزتان برای این زمانی که در اختیار من گذاشتید. آرزومند پیشرفت همه مردم کشورمان ایران هستم.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید