جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مصرف قارچ گانودرما

author منتشر کننده
نظرات (1) 3 0
مصرف قارچ گانودرما

گانودرما قارچی است که قبل از رسیدن به بلوغ شروع به انتشار اسپورهای قهوه ای خود به سطح کلاهک بالایی می‌نماید و از این طریق تولید مثل می‌کند. کلاه این قارچ به پوست درخت و خود قارچ وصل شده است و ظاهری لاکی شکل را برای این قارچ به وجود آورده است. با دیدن این قارچ شاید به یاد لاک پشت قهوه ای رنگ یا زرد رنگی بیفتید که به درخت سبزی وصل شده است. این قارچ را در هر منطقه ای می توان یافت و میزان گستردگی آن بسیار زیاد است. ما می‌توانید این قارچ را حتی در آمریکا نیز بیابید. قارچ گانودرما انواع گوناگونی دارد و گونه های متفاوتی از آن در هر منطقه رشد می‌کنید. لقبی که به این قارچ داده شده است، درخشان است و این لقب کلمه ای یونانی است که به علت صفات ویژه این قارچ به آن داده شده است. پوست درخشان گانودرما می‌تواند علت این نامگذاری باشد، این قارچ پوستی دارد که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند. این قارج وقتی در سن جوانی به سر می‌برد پوست سفیدی دارد، به مرور زمان و پس از پیر ی رنگ آن قهوه ای می‌شود. ایران گانودرما بزرگترین پرورش دهنده قارچ گانودرما در ایران می‌باشد.

قارچ گانودرما

خواص گانودرما

درمان سرطان: این قارچ برای درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرطان یکی از بیماری هایی است که به سختی درمان می‌شوند. طی تحقیقاتی که بر روی چندین نفر فرد سرطانی انجام شده است، این افراد پس از مصرف این قارچ به میزان زیادی بهبود یافتند و تعداد سلول های سرطانی آن ها به شدت کاهش پیدا کرده بود. میزان اثرگذاری این قارچ بر روی بیماران سرطانی ممکن است بسته به شرایط آن ها متفاوت باشد و برای درمان این افراد با این قارچ بهتر است ابتدا با یک فرد متخصص در این زمینه حتما مشورت شود. می‌توان از نظرات یک متخصص طب سنتی بهره جست و بر اساس توصیه او عمل کرد.

برای تهیه قارچ گانودرما حتماً از مراکز معتبر اقدام نمایید.

درمان عفونت: افرادی که به عفونت های شدیدی گرفتار می‌شوند، ممکن است برای یافتن یک درمان مناسب سردر گم شده باشند. یکی از راه های پیشنهادی به این گونه افراد می‌تواند پیشنهاد قارچ گانودرما باشد. این قارچ تا به حال بر طبق آزمایشاتی که بر روی آن انجام شده است، تعداد زیادی از عفونت ها را درمان کرده است. شاید علت این امر بتواند وجود آنتی اکسیدان ها در این قارچ باشد که دشمن عفونت ها می‌باشد.

روماتیسم و آرتروز: درد و التهابی که روماتیسم و آرتروز ایجاد می کند واقعا طاقت فرساست. برای درمان این معضل هم می توان از این قارچ استفاده کرد. خاصیت ضد التهابی این قارچ، به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان می‌تواند باعث درمان آرتروز و روماتیسم شود.

پاکسازی کبد: امروزه افراد زیادی با کبد خود مشکلات زیادی دارند و این مشکلات همگی مربوط به رسوب مواد مضر در کبد می‌باشد. از دیگر خواص آنتی اکسیدان، پاکسیازی مواد مضر می‌باشد و می‌توان به کمک یک منبع غنی آنتی اکسیدان به پاکسازی کبد پرداخت. قارچ گانودرما به علت منبع عالی اکسیدان بودن این پاکسازی را به راحتی انجام می‌دهد.

جلوگیری از ریزش مو: قارچ گانورما به علت وجود ویتامین های زیاد و مواد مغذی که در درون خود دارد، با برطرف نمودن بیشتر نیازهای تغذیه این افراد، اقدام به جلوگیری از ریزش موی افرادی که بر اثر کمبود ویتامین ها دچار این اتفاق شده اند،  می‌کند.

قارچ گانودرما

معایب گانودرما و موارد منع مصرف

تا به حال معایبی برای این قارچ گزارش نشده است اما چند منع مصرف برای افراد خاصی وجود دارد که در ادامه ذکر می‌شود.

خانم های باردار و افراد دارای بیماری فشار خون بهتر است این قارچ را مصرف نکنند. افرادی که دوره شیمی درمانی آن ها تمام نشده است باید پس از اتمام این دوره برای مصرف این قارچ اقدام کنند. زیرا در این بازه زمانی ممکن است مشکلات جدی برای آن ها ایجاد شود اما قبل و  بعد از شیمی درمانی با مصرف این قارچ می‌توانند سرطان خود را درمان کنند. به طور کلی هر فردی که علایم سردرد و تهوع را داشته باشد، یا علایمی مثل مشکلات گوارشی را  تجربه کند، باید مصرف این دارو را قطع کند. ممکن است این فرد نسبت به این قارچ حساسیت داشته باشد.

قارچ گانودرما

شیوه مصرف گانودرما

در طب شرقی این قارچ را به صورت خشک شده برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می‌دادند. امروزه نیز قارچ خشک شده را به صورت چای یا دمنوش مورد استفاده قرار داده و از خواص آن بهره مند می‌گردند. بهتر است برای نتیجه گیری بهتر این گیاه را در حالت ناشتا و قبل از صبحانه استفاده کنند. در مواردی حتی از این قارچ برای تهیه سوپ و غذا نیز استفاده می‌کنند. البته این روش چندان توصیه نمی‌گردد و استفاده آن به صورت چای و دمنوش بهتر است.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. اصلا به قیافش نمیخوره خوراکی باشه. ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید