جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی ابزارهای تزریق

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
معرفی ابزارهای تزریق

در علم پزشکی یکی از اصلی ترین راه های رساندن دارو به بدن بیمار استفاده از ابزارهای تزریق است. بدون شک با نداشتن این ابزارها علم پزشکی فلج می‌شود و خدمت زیادی نمی توان به بشریت و بیماران در این راستا انجام داد.

انواع ابزارهای تزریق

اگر بخواهیم ابزارهای تزریق را در علم پزشکی دسته بندی کنیم بایستی آن را در 5 دسته کلی قرار دهیم. وریدی، عضلانی، داخل جلدی، پانسیون و زیر جلدی انواع مختلفی از ابزارهای تزریق در علم پزشکی به حساب می‌آیند که با استفاده از سرم، آنژیوکت و سوزن این کار شدنی است.

سرنگ

از این ابزار جهت تزریق مواد دارویی و ویتامینی به بدن استفاده می شود. هم چنین استفاده دیگر مربوط به این ابزار برای گرفتن نمونه خون از بیمار است. استفاده از سرنگ یکبار مصرف است و بعد از استفاده باید به صورت کامل در محیط بیمارستان و یا مطب دور انداخته شود و به هیچ عنوان نباید دو بار از آن استفاده کرد. سرنگ در حجم های مختلف، 2، 5 و 10، 20، 50 سی سی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌هایی سرنگ با کیفیت

در ادامه در مورد ویژگی‌های سرنگ مناسب صحبت می‌کنیم.

انتخاب سرنگی که با سیلیکون مدیکال ساخته شده باشد، اهمیت زیادی دارد. سیلیکون‌هایی که برای مصرف پزشکی نیستند، به مرور زمان در بدن بیمار نارسایی کبدی ایجاد می‌کنند.

جنس سوزن در انتخاب سرنگ و برند آن اهمیت دارد. اولین نکته مهم این است که سوزن محکم باشد و نشکند. البته نود درصد از سرنگ‌های موجود این ویژگی را دارند. نوع سوزن در میزان درد ناشی از تزریق نیز موثر است. هرچه سوزن تیزتر و نازک‌تر باشد، میزان درد کاهش می‌یابد.

اندازه سرنگ به نوع تزریق نیز وابسته است. برای مثال سرنگ‌های که برای تزریق عضلانی استفاده می‌شوند، باید ۵ سی‌سی باشند.

سرنگ

سرنگ انسولین

در ادامه معرفی ابزارهای تزریق در علم پزشکی به سرنگ انسولین می رسیم. این وسیله به صورت یکپارچه جهت تزریق دور انسولین مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از خاصیت های مهم مربوط به آن سورن ظریف آن است که بدون هیچ دردی مواد را به داخل بدن بیمار هدایت می‌کند. هم چنین از دیگر خاصیت های مربوط به آن، کنترل دقیق مقدار دارویی است که می‌خواهیم به بدن بیمار وارد کنیم و این قضیه به خصوص برای بیماران حساسی که به مقدار دقیقی از دارو نیاز دارند از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سرنگ انسولین

سر سوزن

استفاده از سر سوزن به عنوان یکی دیگر از ابزارهای تزریق مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس آن از استیل ضد زنگ است که این خاصیت برای ابزارهای تزریق از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

هم چنین برای بالا بردن کارایی مربوط به این ابزار تزریق از تکنولوژی تراش سه گانه استفاده شده که سر سوزن را تیز کرده و همین مساله باعث می‌شود که در هنگام تزریق بیمار درد کم تری را حس کند.

سر سوزن

آنژیوکت

اما در ادامه معرفی ابزارهای تزریق به آنژیوکت می‌رسیم وسیله ای که از کاربرد زیادی در علم پزشکی برخوردار است و بدون وجود این ابزار در واقع علم پزشکی فلج می‌شود.

استفاده از این ابزار برای تزریق های مکرر و همیشگی می‌باشد و دیگر برای تزریق هایی که به مدت طولانی و همیشگی انجام می پذیرد نباید از سرنگ یا سر سوزن استفاده کنیم و آنژیوکت بهترین ابزار در این راستا به حساب می‌آید. این وسیله در رنگ ها و سایزهای مختلفی موجود است.

آنژیوکت

ست سرم

در ادامه معرفی ابزارهای تزریق به ست سرم می‌رسیم. از این ابزار برای تزریق مایعات وریدی به وسیله آنژیوکت و دیگر ابزارها استفاده می‌شود. در معرفی ابزارهای تزریق ست سرم از خصوصیات و مشخصات زیادی برخوردار است که از جمله مهم ترین آن ها می‌توان به وجود فیلتر هوا بر روی اسپایک اشاره کرد تا در هنگام تزریق هوا به داخل آن جریان پیدا نکند. از دیگر مشخصه های مهم مربوط به آن می توان به کلمپ تنظیم جریان و انعطاف پذیری تیوپ های به کار گرفته شده در آن اشاره کرد. هم چنین برای ساخت و تولید ست سرم از با کیفیت ترین قطعات استفاده شده است.

ست سرم

میکروست

در ادامه معرفی ابزارهای تزریق و آخرین گزینه به میکروست می‌رسیم. اگر بخواهیم مایعات وریدی را به صورت آهسته و با سرعت اندک به بدن بیمار وارد کنیم از این وسیله استفاده می‌کنیم. از خصوصیات مربوط به ابزار می‌توان به محفظه شفاف آن اشاره کرد که به صورت واضح می توان مایع درون آن را مشاهده کرد، هم چنین محفظه آن مدرج شده و به سادگی می‌توان میزان مایعی را که به بدن بیمار وارد شده کنترل کرد.

میکروست

پد الکلی

پنبه الکلی طبی محسوب می شود که در سایزهای 6 در 8 و در جعبه هایی به میزان 100 ساشه به مشتریان عرضه می‌گردد. پد الکلی به صورت یکبار مصرف و جهت ضد عفونی محلو تزریق در بیمارستان ها، کلینیک ها و دیگر مراکز بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پد الکلی

 

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید