جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی بهترین هاست ایران

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
معرفی بهترین هاست ایران

انتخاب یک هاست باکیفیت بسیار مهم است، چرا که یک شرکت هاست می‌تواند میزان تاثیرگذاری وب‌سایت شما را افزایش دهد و یا آن را از بین ببرد. یک هاست ناپایدار، باعث از دست رفتن مشتریان، کاهش رتبه سایت و کاهش درآمد شما خواهد شد.

خرید هاست با کیفیت دغدغه خیلی از افرادی که قصد راه اندازی یک وب سایت اینترنتی را دارند است. هاستی که با کیفیت و مطمئن باشد یکی از مهمترین مواردی است که برای راه اندازی یک سایت اینترنتی باید به فکر آن باشید. مهمترین عوامل برای خرید بهترین هاست، کیفیت اتصال، سرعت، پایداری، امنیت و پشتیبانی آن است. به دلیل مهم بودن این موضوع قصد دارم در این مقاله شرکت های ارائه دهنده هاستینگ ایران را مورد نقد و بررسی قرار دهم تا هر کسی بتواند بهترین شرکت را برای میزبانی سایت خود انتخاب کند.

هاست چیست:

مواد اصلی تهیه یک وب سایت، هاست، دامنه و سیستم مدیریت محتوا است. میزبانی وب یا همان هاست (هاستینگ) این امکان را به ما می‌دهد که داده و اطلاعاتی که ما برای وبسایت داریم در جایی ذخیره کنیم و بعد از پردازش نتیجه نهایی بین کاربران انتقال می‌یابد. هاست ها به صورت 24 ساعته به اینترنت متصل هستند و مدام در حال رد و بدل کردن اطلاعات می‌باشند. پس با توجه به توضیحات داده شده می توانیم نتیجه بگیریم که تمام فایل و داده های سایت روی هاست ذخیره می شود. در واقع هاست یک فضای کوچکی است که روی سرور قرار گرفته است. سرور همان سخت افزاری است برای هاست که شامل رم، cpu، پایگاه داده و ... می‌باشد. به عبارتی اگر ما یک فضای سروری با اندازه ای به عنوان مثال یک ترابایت داشته باشیم می توانیم آن را به بخش های کوچکی تقسیم کنیم. با در نظر گرفتن میزان دسترسی به منابع به هرکدام از این بخش های کوچک هاست گفته می‌شود.

تفاوت عمده هاست و سرور در میزان تقسیم بندی است،گذشته از این سرور می‌تواند در دسترس یک یا چند سایت از یک مجموعه بزرگ قرار گرفته باشد که از منابع 100 درصدی  استفاده کنند اما در هاست تنها می توان از منابع اشتراکی  استفاده کنند که به سرور دسترسی ندارند.

انواع هاست:

هاست ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع خاص سایت ها استفاده می‌شوند. در ادامه انواع مختلف آن شرح داده می‌شود:

هاست اشتراکی:

مجموعه ای از تعدادی هاست که روی یک سرور قرار می گیرند و هر هاست میزبان یک وبسایت است و به صورت اشتراکی از منابع سرور استفاده می کنند. اغلب هاست ها در این دسته قرار می‌گیرند.

هاست اختصاصی:

این هاست ها تنها میزبان یک وب سایت است، پس دسترسی صد درصدی به منابع سرور وجود دارد که باعث می شود عملکرد و سرعت، بسیار بالا رود و فضای کافی در اختیار قرار گیرد.

هاست مجازی:

با استفاده از نرم افزارهای مجازی ساز یک سرور به چند سرور مجازی تقسیم می‌شود که هرکدام از این سرورهای مجازی می‌توانند به عنوان یک هاست اختصاصی عمل کنند. از طرفی می توان گفت که هاست مجازی به طریقی یک اشتراکی نیز به حساب می‌آید.

هاست ابری:

جدیدترین نوع هاستینگ، هاست ابری است که در آن چندین سرور به یکدیگر متصل هستند. دلیل این کار این است که اگر زمانی اتفاقی رخ داد و سروری از کار افتاد، سرورهای دیگر منابع را تامین کنند و روند کار ادامه داشته باشد.

بهترین نکات برای خرید هاست:

فضای هاست (dick space)

فضای هاست، فضایی است که برای آپلود داده ها از جمله تصاویر، ایمیل، دیتابیس و ... در نظر گرفته می‌شود. زمانی که فضای هاست پر شود شما دیگر قادر نیستید داده ای اضافه کنید که در این شرایط باید فضای هاست بیشتری تهیه کنید.

پهنای باند (bandwidth)

در هاست فقط مجاز هستیم که در هر 30 روز از ماه حجم خاصی از ترافیک  را مصرف کنیم و زمانی که این ترافیک تمام شود سایت از دسترس خارج می‌شود. پس اگر سایتی با بازدید و ترافیک بالا دارید سعی کنید حتما از هاست با پهنای باند نامحدود استفاده کنید

کنترل پنل (control panel)

مدیریت هاست با استفاده از کنترل پنل صورت می‌گیرد در حال حاضر سه کنترل پنل محبوب وجود دارد که عبارت است از سی پنل، دایرکت ادمین و پلسک که از بین این ها سی پنل به دلیل محیط گرافیکی زیبا محبوب افراد حرفه ای است.

هاست لینوکس یا ویندوز:

اگر زبان برنامه نویسی سایت شما php، پایتون و ..‌‌. است باید از هاست لینوکسی استفاده کنید اما اگر از aps.net برای سایت خود استفاده می‌کنید باید هاست ویندوزی انتخاب نمایید.

چگونه هاست بخریم؟

معمولا هاست ها ایرانی یا خارجی هستند. برای خرید هاست خارجی باید هزینه بیشتری پرداخت شود زیرا با قیمت دلار محاسبه می شود و تامین منابع از دیتاسنتر خارجی صورت میگیرد اما از نظر عملکرد تفاوتی ندارند.

فاکتورهای اصلی انتخاب بهترین هاست پشتیبانی، قیمت مناسب ،کیفیت خدمات، میزان محبوبیت و ... است و موارد گفته شده در قبل که باید کاملا رعایت شود. تاپ‌ 10 ری وی یو شما را با بهترین شرکت هایی که هاست مناسب ارائه می‌دهد آشنا می‌سازد.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید