جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی چند راه پولساز

author منتشر کننده
نظرات (1) 13 0
معرفی چند راه پولساز

اگر از افراد موفق در جامعه در مورد نحوه کسب درآمدشان سوال بپرسید، قطعا با پاسخ‌­های متنوعی روبرو خواهید شد. پول ­ساز بودن یک رشته و یک حرفه تنها و تنها به خودتان و روشتان بستگی دارد. افراد زیادی هستند که در یک رشته فعالیت می­‌کنند و درآمد بسیار بالایی دارند اما در همان رشته افرادی هستند که اصلا موفق به حساب نمی‌­آیند و درآمدی کسب نمی‌­کنند. برای بدست آوردن پول زیاد، خلاقیت، تلاش و بدعتتان را زیاد کنید. سعی کنید روشتان را جذاب و گیرا معرفی کنید و با افراد دور و برتان فرق کنید.

پول

پول چگونه بوجود آمد؟

در زمان­‌های گذشته برای هر تجارتی از مبادله کالا به کالا استفاده می­شد. برای مثال یک قبیله که در کار کشت گندم بود برای گرفتن گوسفند از قبیل‌ه­ای دیگر چند تن از گندمش را در اختیار می­‌گذاشت و در قبالش چند گوسفند در اختیار می­‌گرفت. به مرور زمان سکه­‌های نقره و طلا و مس برای این مبادلات تجاری وارد بازار شد و کم کم پول کاغذی یا اسکناس به میان آمد. پول برای رفع نیاز بشر برای خرید به وجود آمده است و مهم‌­ترین نیازها را می­تواند رفع کند. امروزه تقریبا تمام جهان برای تجارت از پول استفاده می­‌کنند و مبادله­‌ی کالا به کالا در بسیاری از نقاط منسوخ شده است.

چگونه پول هایمان را مدیریت کنیم

مدیریت پول و حسابگر بودن از جمله سخت ترین کارها محسوب می­‌شود. برای مدیریت ثروتمان باید شخصیت محاسبه گری داشته باشیم و گاها از خرج کردن در موارد بسیاری پرهیز کنیم. برای بدست آوردن خوشی­‌های لحظه­‌ای نباید پول زیادی مصرف کنیم و برای اندوختن پس انداز باید خودمان به خودمان کمک کنیم. از قرار گرفتن در شرایطی که مجبور به پرداخت هزینه­‌های گزاف هستید، دوری کنید و با شرایط موقتی گاها بد کنار بیایید و برای دستیابی به هدفتان از خوشی‌­های موقت گران قیمت گذر کنید.

ارزش پول را چه چیزی تعیین می‌کند؟

پول هر کشور و ایالت ارزش خاصی دارد که این ارزش در برابر بقیه کشورها باهم رقابت می­‌کنند. ارزش پول شما براساس مقدار درآمد شما و میزان استفاده‌­ای که از این درآمد دارید، تعیین می­‌شود. اگر در کشوری هستید که درآمدتان پاسخگوی نیازهای اولیه‌­تان را نمی‌­دهد یا به سختی می­‌دهد، شما در کشوری با ارزش پایین پول قرار دارید. البته لازم به ذکر است که درآمد شما را باید عواملی مثل استعداد و حرفه­‌ای بودن شما در یک رشته خاص مشخص کند و افراد هرچقدر ناتوان تر و بی استعداد تر در باید از میزان درآمد کمتری برخوردار باشند. متاسفانه پول ایران امروزه از ارزش کمی برخوردار است و باید با برنامه‌­های بلند مدت این ضعف هرچه زودتر رفع شود.

چرا پول بوجود آمد؟

پس از آنکه مبادله کالا به کالا با نتیجه خوبی روبرو نشد و ارزش تمام کالاها متغیر شد، وسیله­‌ای برای خرید و رفع نیازهای اولیه بشر بوجود آمد که به پول شناخته شد. اگر برای پاسخ گرفتن در جواب سوال پول چیست به هر نسل مراجعه کنید با جواب­های متفاوتی روبرو خواهید شد و در هر نسل برای پاسخ­دهی به مجموعه نیازهای خاص این شی بوجود آمد. امروزه پول در واقع حل کننده بسیاری از مشکلات است و در جواب تمام اتفاقات و تمام وقایع در واقع پول پاسخگو است.

اگر پول وجود نداشت چه اتفاقی می‌افتاد؟

اگر یک روز به یک زندگی بدون پول فکر کنیم، شاید دنیا را بدون چرخش ببینیم. زندگی بدون پول در واقع زندگی تخت و بدون چرخه هست. روزی که چیزی به اسم پول وجود نداشته باشد، تمام کارخانه‌­ها، کارگاه‌­ها و مغازه‌­هایی که نیازهای روزانه ما را رفع می­‌کردند، دیگر کار نخواهند کرد و شاید زندگی آدمی از فرط گرسنگی و تشنگی نابود شود. اما ممکن است باز هم به روش سالیان دور یعنی مبادله روی بیاوریم و در این صورت زندگی بسیار دشوار و عقب مانده خواهد شد.

راه‌های اشتباه پول در آوردن

کسب پول امروزه کار بسیار دشواری است و سخت‌­ترین مشکلات بشری حول محور این موضوع حل می­‌شود. راه‌­های اشتباه پول درآوردن راه­‌هایی ست که آدمی را حریص کند و فقط به نیازهای آنی و لحظه‌­ای بپردازد. در شغلی که انتخاب می­‌کنید و پولی که کسب می­‌کنید، باید دورنمای آینده‌­نگرانه وجود داشته باشد. باید برای آینده‌­ی شغلی­تان فکر کنید و تنها به فکر درآمد جزئی که نیازهای روزانه‌­تان را پاسخ دهد، نباشید. قدم اول برای ورود به یک شغل و حرفه را دورنما و آینده آن در نظر داشته باشید.

اعتیاد به پول چیست؟

انسان­‌های زیادی هستند که بیش از آنکه برای زندگی فعلی و آینده‌­شان نیاز داشته باشند، کار می‌­کنند و بصورت افراطی علاقه زیادی به پول دارند. این افراد در واقع به پول و کسب درآمد اعتیاد دارند و باعث می‌­شوند تا نه از لحظات جاری که در آن زندگی می­‌کنند، لذت ببرند و نه خاطره­‌ی خوب و پاکی از گذشته­‌شان داشته باشند. پولی که در واقع وارد زندگی این افراد می‌­شود،یک پول سیاه است که نه برکتی به زندگی­شان می­‌دهد و نه مجالی برای زندگی. بهتر است انسان­‌ها به اندازه درست و به حد نیازشان پول کسب کنند و از افراطی رفتار کردن بپرهیزند. این افراد در جامعه بعنوان خصیص شناخته می­‌شوند که هیچگاه از تمام زندگی­شان لذت نبرده‌­اند.

با پول هایمان چه کنیم؟

تصمیم گیری برای پول یکی از سخت­‌ترین کارهای دنیا محسوب می­‌شود و با این کار است که تا حد زیادی شما به زندگی­تان شکل می­‌دهید. افراد زیادی وجود دارند که مدیریت پول و ثروتشان را بلند نیستند و به راحتی پول­‌هایی که با زحمت فراوان کسب کرده­‌اند را از دست می­‌دهند. بهتر است برای پولی که بدست می‌­آوریم، برنامه ریزی داشته باشیم و برای زحمات خودمان دلسوز باشیم. برنامه نداشتن و بی گدار به آب زدن بدترین دشمن پول‌­های شماست. در کنار پولی که بصورت روزانه مصرف می­‌شود و علاوه­بر خرج‌­های معمول در زندگی، حتما پول­‌هایمان را ذخیره کنیم.

تشخیص پول واقعی و تقلبی

امروزه تشخیص پول واقعی و تقلبی کار آسانی است و با استفاده از دستگاهی خاص این تشخیص اتفاق می­‌افتد. اما برای افرادی که این دستگاه را ندارند. در کشور ما برای تشخیص اسکناس واقعی باید به نخ اسکانس که از جنس روکش فلزی است، توجه کرد. چاپ ریزی به اسم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روی اسکناس به چشم می­‌خورد که بر روی اسکناس تقلبی این نام دیده نمی­‌شود. در اسکناس غیرتقلبی، برجستگی‌­ها و فرورفتگی‌­هایی دیده می­‌شود که در جنس تقلبی آن رویت نمی­گردد. عدد اسکناس غیرتقلبی با زاویه‌­های مختلف تابش نور به رنگ­‌های مختلفی دیده می­‌شود. هم­چنین تصویر روی اسکناس در قرارگیری در برخی از نورها، مثل ماورای بنفش به رنگ مختلفی دیده می­‌شود و در بعضی از نورها تصویر دیده می‌­شود و در برخی نورها دیده نمی­‌شود.

چرا امروزه از پول استفاده می‌کنیم؟

پول در واقع امروزه به بلیط ما برای ورود به زندگی سرمایه داری تبدیل شده است. اگر پول نبود زندگی ما به شکل سختی تغییر می­‌کرد و با ورود دوباره مبادله ما به سالیان بسیار دور بازمی‌­گشتیم. استفاده‌­ی ما از پول برای خرید وسایل و موادی است که با آن‌ها نیازهای زندگی­مان تامین کنیم. اگر مقدار درآمد دریافتی بیشتر از این اندازه باشد، می‌­تواند باعث شود تا ما از پول و ثروتمان به اشکال مختلف دیگر استفاده کنیم. برای مثال داشتن یک ماشین با مدل معمولی یک کار نرمال به حساب می­‌آید، اما وقتی که پول و ثروت بیشتر از حد برآورد نیاز باشد، می‌­توانیم تنوع طلبی را به عنوان یک اخلاق وارد زندگی­­مان کنیم و زندگی به شیوه جدید را امتحان کنیم. اما بهتر است هیچگاه به پول درآوردن اعتیاد پیدا نکنیم و روش سالم زندگی­مان را تا آخر ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. آگاه‌باشید که فقر نوعی بلاست و سخت‌تر از تنگدستی بیماری تن و سخت‌تر از بیماری تن بیماری قلب‌است.آگاه‌باشید که همانا عامل تندرستی تقوای دل‌است.نهج‌البل

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید