جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مقایسه لپ تاپ اپل و مایکروسافت ؛ مک بوک ایر یا سرفیس

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
مقایسه لپ تاپ اپل و مایکروسافت ؛ مک بوک ایر یا سرفیس

لپ تاپ اپل و لپ تاپ مایکروسافت همواره جزو پرفروش‌تریت لپ تاپ‌های دنیا به شمار می‌روند؛ اما برای کسانی که می‌خواهند لپ تاپ جدیدی را برای خود خریداری کنند، شاید این دو راهی پیش بیاید که کدام مورد گزینه بهتری برای خرید است؟ هر کدام از این لپ تاپ‌ها چه مزیت و ویژگی خاصی دارند؟ به همین بهانه ما سعی می‌کنیم در این مطلب در خصوص مواردی صحبت کنیم که شما را راحت‌تر به پاسخ این سوال برساند. از بین این دو مدل لپ تاپ کدام را انتخاب کنیم؟

لپ تاپ مایکروسافت بخریم یا اپل؟

اگر شما هم به فکر خرید لپ تاپ به‌خصوص لپ تاپ‌های سبک و با ابعاد کم هستید، قطعا به دو گزینه مایکروسافت و اپل رسیده‌اید. اما این که کدام گزینه برای شرایط و نیاز شما مناسب‌تر است احتمالا به دغدغه فکری شما تبدیل شده است. باید در ابتدا مشخص کنید که کدام بخش لپ تاپ برایتان اهمیت دارد؟ آیا تنها به ظاهر و کیفیت ساخت لپ تاپ اهمیت می‌دهید؟ آیا لپ تاپ را برای کارهای روزانه در نظر دارید؟ آیا دوست دارید نمایشگر لمسی برای لپ تاپتان وجود داشته باشد؟ این‌ها مواردی هستند که کاملا به وضعیت و شرایطتان بستگی دارد. بنابراین پیش از همه چیز پاسخ این سوال‌ها را برای خود روشن کنید.

در ادامه این مطلب ما مقایسه‌ای در مورد لپ تاپ مایکروسافت و لپ تاپ اپل خواهیم داشت که بتوانید با دید بهتری اقدام به خرید این محصولات کنید. همچنین شما برای بررسی دقیق مدل‌های مختلف می‌توانید از وب‌سایت زومیت نیز دیدن کنید.

لپ تاپ مایکروسافت یا اپل

طراحی و کیفیت ساخت

در ابتدا باید در مورد طراحی این دو مدل لپ تاپ صحبت کنیم. اگر با سرفیس مایکروسافت آشنا نیستید، باید بگوییم که این مدل لپ تاپ بیشتر شبیه تبلت طراحی شده‌ است؛ در حقیقت شما می‌توانید صفحه کیبورد را از آن جدا کرده و از نمایشگر بزرگ لمسی لذت ببرید. قطعا این مورد برای کسانی که تمایل به خرید چنین لپ تاپ‌هایی دارند، بسیار جذاب خواهد بود.

اما اپل در بحث طراحی کیبورد و راحتی آن بسیار بهتر عمل کرده است و صفحه کیبورد بسیار راحت آن مناسب کسانی است که می‌خواهند برای مدت زیادی به تایپ کردن مشغول باشند. همچنین این صفحه کیبورد بر خلاف لپ تاپ مایکروسافت نیز قابلیت جدا شدن را ندارد. در خصوص وزن و کیفیت ساخت این دو محصول هم باید گفت که هر دو، از لپ تاپ‌های بسیار باکیفیت و سبک به شمار می‌روند و مایکروسافت با توجه به امکان جدا کردن کیبورد می‌تواند فضای کمتری را نیز اشغال کند، همه چیز به نظر شما بستگی دارد!

بررسی نمایشگر‌های لپ تاپ‌ها

هم لپ تاپ‌های مایکروسافت و هم اپل در مدل‌ها و سری‌های مختلفی به بازار ارائه می‌شوند که هر کدام مشخصات متفاوتی نیز در بخش‌هایی همچون نمایشگر دارند. همانطور که گفته شد سرفیس‌های مایکروسافت دارای نمایشگر لمسی هستند؛ البته مدل‌هایی نیز وجود دارد که از نمایشگر لمسی و قلم مخصوص پشتیبانی نمی‌کنند. مک بوک‌های اپل که در سایزهای 14 و 16 اینچی موجود هستند، با کیفیت و وضوح بسیار بالای خود می‌توانند هر رقیبی را از مقابل بردارند. البته مایکروسافت نیز در بخش نمایشگر بسیار خوب عمل کرده است و نمی‌توان این لپ تاپ را بازنده قطعی این بخش دانست. ممکن است لمسی بودن لپ تاپ‌های مایکروسافت مزیت بزرگی برای دسته‌ای از افراد به شمار برود.

مقایسه لپ تاپ مایکروسافت و اپل

بررسی پردازنده و سخت افزار

محصولات اپل همواره به سرعت و روان بودن معروف هستند و لپ تاپ‌های این برند نیز از این قضیه پیروی می‌کنند. پردازنده مخصوص اپل روی لپ تاپ‌های این شرکت به بهترین شکل ممکن عمل می‌کنند و شما بدون هیچ مشکلی به کارهای روزانه خود خواهید رسید. البته نباید انتظار لپ تاپ‌های گیمینگ بالارده را هر کدام از این دو برند داشت؛ اما در مجموع باید گفت که هر دوی آن‌ها عملکرد بسیار خوبی را به‌خصوص در مدل‌های گران‌قیمت‌تر خود دارند.

سرفیس نیز با توجه به لمسی بودن برخی از مدل‌ها، برای کارهای گرافیکی و طراحی به پردازنده‌های نسل جدید و قدرتمندی مجهز شده است که بتواند به راحتی این برنامه‌ها را اجرا کند. همچنین تفاوت در سیستم عامل این دو لپ تاپ نیز موردی است که باید به آن توجه کنید. محصولات مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز و اپل با سیستم عامل ios ارائه می‌شود. تمامی برنامه‌ها و مواردی که به آن‌ها نیاز دارید برای هر دو سیستم عامل موجود است. تنها سلیقه شما است که تعیین می‌کند که کدام مورد برایتان بهتر و راحت‌تر است.

باتری لپ تاپ‌ها

اگر جزو افرادی هستید که باتری لپ تاپ برایتان اهمیت دارد، بد نیست نگاهی هم به باتری لپ تاپ مایکروسافت و اپل داشته باشیم. طبق تست‌های مختلف صورت گرفته روی برترین مدل‌های این دو لپ تاپ مشخص شده است که سرفیس می‌تواند بین 2 تا 3 ساعت بیشتر از مک بوک اپل دوام بیاورد. البته با توجه به راحتی شارژ شدن لپ تاپ‌های امروزی، ممکن است این مورد برتری چندان شاخصی برای مایکروسافت به حساب نیاید.

خرید لپ تاپ اپل و سرفیس مایکروسافت

نتیجه‌گیری برای خرید سرفیس یا مک بوک؟

در انتها می‌خواهیم به این نتیجه برسیم که بین لپ تاپ مایکروسافت سرفیس و لپ تاپ مک بوک اپل کدام مورد برای خرید بهتر است؟ همانطور که در ابتدا هم گفته شد، شما باید موارد مختلف را کنار همدیگر قرار داده و با توجه به شرایطتان و نیازی که دارید، بهترین انتخاب را برای خودتان داشته باشید.

همچنین در مورد قیمت لپ تاپ مایکروسافت نیز باید گفته شود که محصولات این کمپانی دارای قیمت به مراتب کمتری نسبت به اپل هستند و این امکان وجود دارد که بهترین لپ تاپ سرفیس را با قیمت کمتری نسبت به گزینه هم‌رده در اپل خریداری کنید. تمام این موارد باید روی تصمیم‌گیری شما تاثیر مستقیمی داشته باشند که در نهایت تصمیمی هوشمندانه و کاملا مناسب را اتخاذ کنید. برای مشاهده محصولات به همراه قیمت دقیق آن‌ها نیز به وب سایت زومیت سر بزنید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید