جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مقایسه مشخصات گوشی A53 و A52 سامسونگ

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
مقایسه مشخصات گوشی A53 و A52 سامسونگ

سامسونگ یکی از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده موبایل در جهان است. این برند سال‌ها است که رتبه اول فروش بین‌المللی گوشی هوشمند را در اختیار دارد و این موضوع را بیشتر از هر چیز مدیون عملکرد خوب خود در طراحی و تولید گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی با مشخصات خوب و قیمت معقول است. گوشی‌های میان‌رده سامسونگ کیفیت ساخت بالا و پایداری و عملکرد خوبی دارند، از مشخصات فنی قابل توجهی مانند پردازش قوی، دوربین با کیفیت و باتری قدرتمند بهره می‌برند و از نظر بازه قیمت نیز در وضعیت نسبتاً مناسبی قرار دارند. در این مطلب به مقایسه مشخصات گوشی گلکسی A53 و A52، دو نسل متفاوت از میان‌رده مشهور و محبوب سامسونگ می‌پردازیم. همچنین شما در فروشگاه اینترنتی ایکالاتو می‌توانید ضمن بررسی مشخصات محصولات ، مطالعه نقد و بررسی آنها و آگاهی از اخبار روز دنیای فناوری، از قیمت همه محصولات از جمله لیست قیمت روز گوشی سامسونگ با خبر شوید.

مقایسه مشخصات گوشی گلکسی A53 5G و گلکسی A52 5G

گوشی Galaxy A53 نسخه 5G یکی از به‌روزترین میان‌رده‌های سامسونگ در بازار است که به عنوان جانشین نسل پیش از خود یعنی Galaxy A52 5G در ماه مارس 2022 (اسفند 1400) معرفی شد. سامسونگ در ارائه گلکسی A53 به‌خصوص در بخش طراحی و نمایشگر تغییر خاصی ایجاد نکرده و این محصول تقریباً یک به‌روزرسانی محدود برای گلکسی A52 محسوب می‌شود. در ادامه بیشتر با مشخصات این دو گوشی آشنا می‌شویم و آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

مقایسه طراحی گلکسی A53 و A52

مقایسه طراحی گلکسی A53 و A52

گوشی‌های میان‌رده (و در اغلب مواقع اقتصادی) سامسونگ تقریباً در هر نسل از یک الگوی طراحی ثابت و مشترک بهره می‌برند؛ اما در این مقایسه متوجه می‌شویم نسل جدید میان‌رده‌های این برند یعنی گوشی A53 نیز از طراحی مشابهی نسبت به A52 که یکسال قبل از آن معرفی شده، برخوردار است. در نگاه اول تشخیص این دو محصول از یکدیگر بسیار سخت است و تنها با بررسی مشخصات متوجه می‌شویم اگر چه وزن و طول دستگاه مشابه قبل است؛ اما ابعاد گلکسی A53 در عرض و ضخامت 0.3 میلی‌متر کمتر شده و این موضوع به واسطه کاهش حاشیه اطراف نمایشگر امکان‌پذیر شده است.

فریم و قاب هر دو گوشی از جنس پلاستیک با کیفیت ساخته شده است. از نمای پشتی، هر دو دستگاه دارای طراحی ساده و مینیمایستی هستند. در قاب پشتی لوگو سامسونگ در پایین و یک جزیره برجسته مستطیلی شکل با گوشه‌های منحنی که ماژول دوربین چهارگانه دستگاه را روی خود جای داد، به چشم می‌خورد. در نمای رو به رو نیز گوشی گلکسی A53 و A52 بسیار شبیه هستند؛ با این تفاوت که همان‌طور که گفته شد حاشیه نمایشگر در A53 کمتر شده و حفره نمایشگر سلفی در بالا و وسط نمایشگر به نظر کوچکتر می‌آید. طراحی هر دو دستگاه زیبا و کاربر پسند بوده و یکی از عوامل موفقیت فروش گلکسی A53 و A52 همین طراحی مناسب و خوش دست بوده است.

مقایسه صفحه ‌نمایش گلکسی A53 و A52

صفحه‌نمایش گوشی Galaxy A53 5G یکی از بخش‌هایی است که سامسونگ به نسبت مدل نسل پیشین یعنی Galaxy A52 در آن هیچ تغییری ایجاد نکرده و از نمایشگری با مشخصات کاملاَ مشابه استفاده کرده است. قطر این صفحه‌نمایش 6.5 اینچ است، نوع آن Super AMOLED بوده و تا حداکثر 800 نیت روشنایی دارد. این نمایشگر از رفرش ریت 120 هرتز بهره می‌برد که تجربه کار با رابط کاربری، دیدن محتوای ویدیویی و از همه مهمتر تجربه گیمینگ را در گلکسی A53 و گلکسی A52 بهبود می‌بخشد.

نمایشگر هر دو دستگاه دارای رزولوشن FHD+ و نسبت تصویر 20:9 است که با پوشش گوریلاگلس 5 محافظت می‌شود. تفاوت میان نمایشگر A53 و نسل قبل ازخود، نسبت نمایشگر به نمای جلو دستگاه است. این نسبت برابر با 85.4 درصد بوده و این تفاوت نیز به دلیل حاشیه کمتر نمایشگر در این گوشی به وجود آمده است. این نمایشگر در میان محصولات میان‌رده از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و از جذابیت‌ها و نقاط قوت این محصول به شمار می‌رود.

مقایسه دوربین گوشی A53 و A52 سامسونگ

مقایسه دوربین گوشی A53 و A52 سامسونگ

بخش دیگری از گوشی گلکسی A53 5G که سامسونگ بدون تغییر خاصی آن را کاملاً مشابه نسل قبل یعنی گلکسی A52 5G در نظر گرفته، دوربین این گوشی است. گوشی گلکسی A53 دقیقاً از همان ماژول چهارگانه دوربین گلکسی A52 استفاده می‌کند. این دوربین شامل یک حسگر 64 مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم f1.8 و لرزشگیر اپتیکال، یک حسگر 12 مگاپیکسل الترا واید با زاویه دید 123 درجه، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسل و یک دوربین تشخیض عمق 5 مگاپیکسل می‌گردد. دوربین سلفی نیز تغییری نداشته و هر دو دستگاه از یک حسگر 32 مگاپیکسل واید با پشتیبانی از HDR بهره می‌برند. فیلمبرداری دوربین اصلی با کیفیت 1080@30/60fps و فیلمبرداری دوربین سلفی با کیفیت 1080@30fps انجام می‌شود. تصاویر و ویدیوهای ثبت شده توسط این دوربین (در هر دو دستگاه) بسیار خوب و قابل قبول هستند و کیفیت مناسب دوربین یکی دیگر از نقاط قوت این محصول و از دلایل موفقیت آنها در بازار محسوب می‌شود.

مقایسه عملکرد گوشی گلکسی A53 و A52

بخش سخت‌افزار را می‌توان وجه تمایز اصلی Galaxy A53 و Galaxy A52 دانست. نسل قبلی میان‌رده محبوب سامسونگ یعنی A52 از تراشه 8 نانومتری و هشت هسته‌ای Snapdragon 750G کوالکام نسخه 5G استفاده می‌کند که از حداکثر فرکانس کاری 2.2 گیکاهرتز و گرافیک Adreno 619 بهره می‌برد. در مقابل گوشی A53 از تراشه 6 نانومتری هشت هسته‌ای Exynos 1280 اختصاصی سامسونگ با حداکثر فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز استفاده می‌کند. با توجه به مشخصات تراشه گلکسی A53 به‌روزتر است از مشخصات بهتری بهره می‌برد؛ اما بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند گوشی هوشمندشان به تراشه اسنپدراگون مجهز شده باشد و ممکن است خیلی موافق استفاده از گوشی با تراشه اگزینوس نباشند.

گلکسی A53 اندروید 12 را اجرا می‌کند که قابلیت به‌روزرسانی به اندروید 13 و رابط کاربری OneUI 5.1 را دارد و گلکسی A52 5G به صورت پیش‌فرض اندروید 11 را اجرا می‌کند و با دریافت 2 آپدیت اصلی این گوشی نیز قابل ارتقا به اندروید 13 است؛ هر چند با توجه به روال منظم و مشخص سامسونگ گوشی گلکسی A53 5G یک سال بیشتر از به‌روزرسانی اصلی و آپدیت امنیتی برخوردار خواهد بود. گوشی Galaxy A52 در نسخه‌های با رم 4/6/8 گیگابایت و حافظه داخلی 128/256 گیگابایت عرضه می‌شود؛ اما با اینکه گوشی Galaxy A53 با حافظه داخلی مشابه عرضه می‌شود، تنها در دو نسخه حافظه رم 6 و 8 گیگابایت قابل تهیه است. لازم به ذکر است جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز در گوشی گلکسی A53 5G حذف شده است.

مقایسه باتری A53 و A52

بخش باتری نقطه قوت گلکسی A53 نسبت به گلکسی A52 محسوب می‌شود. گوشی Galaxy A53 به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعت مجهز شده که ظرفیت آن 500 واحد از نسل قبلی بیشتر است. به نظر می‌رسد این افزایش حجم، تأثیر بسزایی در ماندگاری شارژ باتری A53 داشته است. هر دو دستگاه از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کنند. این توان شارژ بالاترین میزان در میان‌رده‌های سامسونگ محسوب می‌شود و نسبتاً هم مناسب است؛ اما وقتی آن را با میان‌رده‌های مطرح چینی که از شارژ سریع 33، 67 و 120 وات برخوردار هستند مقایسه می‌کنیم، توان شارژ محصولات میان‌رده سامسونگ و حتی پرچمداران این برند و کمپانی اپل محافظه‌کارانه به نظر می‌رسند و حرفی برای گفتن ندارند.

جمع‌بندی

با توجه به شباهت زیاد گلکسی A53 و گلکسی A52 و قیمت نزدیک هر دو مدل، انتخاب بین یکی از این دو مدل کار آسانی نیست. هر دو گوشی در بسیاری از مشخصات مانند ابعاد، نمایشگر، پشتیبانی از شبکه 5G و دوربین تقریبا|ً یکسان هستند. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی با پردازنده اسنپدراگون قدرتمند هستید گلکسی A52 5G انتخاب مناسب‌تری است و اگر به دنبال یک گوشی با پردازنده خوب و باتری قدرتمندتر باشید، پیشنهاد مناسب برای شما گلکسی A53 5G، میان‌رده نسل جدیدتر سامسونگ است.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید