جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نحوه نصب آیفون تصویری الکتروپیک

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
نحوه نصب آیفون تصویری الکتروپیک

آیفون تصویری الکتروپیک با طراحی مدرن و امکانات جذابی که ارائه می‌دهد، انتخابی عالی برای خانه‌های مدرن است. نصب آیفون تصویری الکتروپیک به دلیل طراحی مناسب، نسبتاً ساده است. در این مقاله مراحل نصب، به صورت گام به گام شرح داده خواهد شد.

مقدمات نصب آیفون تصویری الکتروپیک

قبل از شروع نصب آیفون تصویری الکتروپیک، انجام برخی اقدامات مقدماتی ضروری است. این اقدامات شامل تهیه ابزار و لوازم مورد نیاز (مانند پیچ گوشتی، دریل، سیم چین، متر)، مطالعه دفترچه راهنما و انتخاب محل نصب است. دقت داشته باشید محل مناسب برای نصب پنل دم دری و مانیتور داخل واحد را مشخص کنید. همچنین، به ارتفاع مناسب پنل دم دری (معمولاً 140 تا 150 سانتیمتر از سطح زمین) توجه کنید. محل نصب مانیتور باید در دسترس و دید مناسب باشد. قبل از شروع کار، برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی، برق را قطع کنید و از ابزارهای ایمنی جهت نصب استفاده کنید.

نحوه نصب آیفون تصویری الکتروپیک

نصب آیفون تصویری الکتروپیک

نصب آیفون تصویری الکتروپیک بسته به تعداد واحدهای موجود کمی متفاوت است. در ابتدا طریقه نصب در خانه های تک واحدی را توضیح خواهیم داد و در ادامه به نحوه نصب آیفون تصویری در آپارتمان های چند واحد خواهیم پرداخت.

نصب آیفون تصویری تک واحدی

آیفون تصویری الکتروپیک برای سیم ‌بندی ساده ‌تر، از چهار ترمینال اصلی با رنگ‌های مختلف استفاده می‌کند:

ترمینال زرد: برای انتقال سیگنال تصویر از پنل اصلی تا مانیتور

ترمینال قرمز: برای تامین ولتاژ مثبت پنل و مانیتور

ترمینال مشکی: برای تامین ولتاژ منفی

ترمینال طوسی: برای انتقال صدا، سیگنال صدای زنگ و صدور فرمان درب بازکن
علاوه بر این چهار ترمینال اصلی، چهار ترمینال دیگر نیز وجود دارد:

دو ترمینال 0 و 12: برای تامین ولتاژ 12 ولت جریان AC از ترانس استفاده می شوند

دو ترمینال L1 و L2 : برای اتصال به درب بازکن استفاده می شوند

همه آیفون‌های تصویری این چهار سیم ‌بندی را دارند. اما جانمایی آنها در هر برند متفاوت است. در آموزش نصب آیفون تصویری الکتروپیک به ترتیب و رنگ‌بندی سیم‌ها دقت کنید. اتصالات را به طور کامل و محکم برقرار کنید و در جانمایی آن طبق دفترچه راهنما پیش بروید.

نصب آیفون تصویری در آپارتمان های 2 تا 7 واحد

نصب آیفون الکتروپیک در ساختمان‌های دو تا هفت واحد به صورت نیمه مشترک است. یعنی چهار رشته سیم ذکر شده در مرحله قبل (زرد، قرمز، آبی، طوسی) بین همه واحد‌ها مشترک متصل می‌شود. سپس از هر واحد یک رشته سیم اختصاصی که مخصوص سیم زنگ است به پنل جلوی درب کشیده می‌شود. در نهایت هم از پایه‌های L1 و L2 برای متصل کردن قفل درب بازکن و از پایه‌های 0 و 12 برای متصل کردن ترانس درب بازکن استفاده می‌شود.

نصب آیفون تصویری در آپارتمان های بالای 7 واحد

در ساختمان‌های بالای 7 واحد، سیم کشی آیفون تصویری الکتروپیک کمی متفاوت خواهد بود. در این حالت، برای تقسیم زنگ بین واحدها، از قطعه‌ای به نام سوئیچر استفاده می‌شود. سوئیچر کیت یا مداری است که وظایف زیر را بر عهده دارد:

-  دریافت زنگ از پنل جلوی درب

-  تقسیم زنگ بین واحدهای مختلف

-  ارسال زنگ به واحد مورد نظر

از هر واحد، پنج رشته سیم به سویچر کشیده می‌شود. رنگ‌بندی سیم‌ها به صورت سیم زرد برای انتقال جریان منفی، سیم قرمز برای انتقال تصویر، سیم آبی برای انتقال جریان مثبت، سیم طوسی برای انتقال صدا و سیم سبز برای زنگ استفاده می‌شود؛ سوئیچر به پنل جلوی درب متصل می‌شود؛ پایه‌های L1 و L2 به قفل بازکن متصل شده و در نهایت پایه‌های 0 و 12 به ترانس درب بازکن متصل می‌شوند.

نحوه نصب آیفون تصویری الکتروپیک

پس از نصب، می توانید تنظیمات مربوط به تاریخ، زمان، روشنایی و صدا و سایر موارد دیگر را انجام دهید. بدین منظور، می‌توانید از دفترچه راهنمای آیفون تصویری کمک بگیرید و طبق دستور آنها را انجام دهید. با نصب این نوع آیفون تصویری، شما یک ابر محصول خواهید داشت که می‌تواند همانند چند دستگاه کنار هم عمل کند.

خرید آیفون تصویری الکتروپیک

انتخاب آیفون تصویری مناسب برای هر ساختمان، به عوامل مختلفی از جمله تعداد طبقات، تعداد واحدها، امکانات مورد نیاز و بودجه شما بستگی دارد. در این بخش به طور خاص به بررسی خرید آیفون تصویری الکتروپیک با توجه به تعداد طبقات می‌پردازیم:

1. ساختمان‌های تک واحدی

برای ساختمان‌های تک واحدی، ساده‌ترین آیفون‌های تصویری الکتروپیک که دارای صفحه نمایش 3.5 تا 4.3 اینچ هستند، کفایت می‌کنند.

2. ساختمان‌های 2 تا 7 واحدی

در این نوع ساختمان‌ ها، می‌توانید از آیفون‌های تصویری الکتروپیک با صفحه نمایش 4.3 تا 7 اینچ استفاده کنید. این مدل ‌ها امکاناتی مانند حافظه داخلی برای ذخیره عکس و فیلم، ارتباط داخلی بین واحدها و قابلیت اتصال به دوربین مدار بسته را نیز ارائه می‌کنند.

3. ساختمان‌های 7 واحد به بالا

برای این نوع ساختمان‌ها، نیاز به آیفون‌های تصویری با قابلیت ‌های بیشتر مانند پنل کدینگ برای ورود بدون کلید، امکان برقراری ارتباط بین واحدها و نگهبانی و قابلیت اتصال به چندین دوربین مدار بسته دارید.

4. ساختمان‌های بیش از 10 واحد

در این نوع ساختمان‌ها، به آیفون‌های تصویری پیشرفته‌تر با امکاناتی مانند سانترال، مدیریت تردد و قابلیت اتصال به سیستم‌های امنیتی مانند دزدگیر نیاز دارید.
با توجه به تنوع محصولات آیفون تصویری الکتروپیک و نیازهای مختلف مشتریان، انتخاب بهترین مدل می‌تواند چالش ‌برانگیز باشد. در این میان، سایت لاله زار مال مرجع تخصصی انواع برندهای آیفون تصویری، با ارائه مشاوره تخصصی، به شما در انتخاب ایده‌آل‌ترین آیفون تصویری الکتروپیک با توجه به نیازها و شرایط شما کمک می‌کند. متخصصان لاله زار مال با در نظر گرفتن مواردی که شما ذکر می‌کنید، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهند داد.

قیمت آیفون تصویری الکتروپیک

قیمت آیفون تصویری الکتروپیک به عوامل مختلفی مانند تعداد طبقات ساختمان، امکانات و قابلیت‌ها، اندازه صفحه نمایش، حافظه داخلی، قابلیت ارتباط داخلی و مدل آن بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق و به‌روز انواع آیفون تصویری الکتروپیک می‌توانید به فروشگاه ‌های آنلاین و یا نمایندگی ‌های مجاز مراجعه کنید.
با دریافت قیمت کالای مورد نظرتان از این مجموعه، می ‌توانید با اطمینان خاطر و با صرفه ‌جویی در زمان و هزینه، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید