جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نکات مهم و ضروری شستشوی انواع فرش های دستبافت

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
نکات مهم و ضروری شستشوی انواع فرش های دستبافت

خدماتی که در قالیشویی کرج صورت می گیرد

قالیشویی کرج بحث امروز مقاله ماست . فرش و گلیم و هرآنچه که به عنوان پوشش دهنده سرامیک و زمین خانه ها استفاده می شوند، در تمام نقاط دنیا از ارج و قرب بالایی برخوردار اند. اما در کشور ما، ایران، اهمیتی که به فرش داده می شود، چیزی فراتر از کشورهای دیگر دنیاست. به همین دلیل، شناسایی  بهترین مرکز خدمات شستشوی فرش هم برای همه خانواده های ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است. فرقی ندارد در کدام شهر و استان باشیم.

در همه استان ها و شهرستان های کشور مراکز خدمات نظافتی زیادی در رابطه با فرش و قالی وجود دارد. مثلا در استان البرز و شهرستان کرج، مراکز شستشوی زیادی وجود دارد و به همین اندازه هم باید در انتخاب مراکز قالیشویی کرج، دقت لازم را به خرج دهیم.

بحث امروز مقاله ما، در ارتباط با ویژگی های یک قالیشویی نیست. بلکه پرداختن به نکاتی در ارتباط با شستشوی فرش های دستبافت می باشد که از نظر اهمیت و قیمت ارزش بالاتری نسبت به فرش های ماشینی دارند.

یک مرکز استاندارد قالیشویی کرج، باید این موارد را در حین نظافت و شستشوی یک فرش دستبافت حتما در نظر بگیرد.

فرش دستبافت و اهمیت آن

با توجه به تاریخچه فرش و تولید آن در ایران از قدیم الایام تاکنون، به طوری که فرش دستبافت، نماد ایران در سراسر دنیا تلقی می شود، این نوع فرش از بهترین و با کیفیت ترین و زیباترین فرش های تولیدی در دنیا محسوب می شود.

فرش و قالی دستبافت ایرانی در طرح های مختلفی بافته می شوند اما طرح های خشتی و ترنج و افشان از اهمیت بیشتری برخوردارند و یکی از تفاوت های بین فرش ماشینی و دستبافت، جلوه و زیبایی فرش دستبافت است، تقارن کامل و همچنین درخشان بودن و انعطاف پذیری پرزهای فرش دستبافت از دیگر تفاوت های آن است. علاوه بر اینها استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت در تولید یک فرش دستبافت ایرانی که معمولا از پنبه و پشم می باشد هم از دیگر ویژگی های آن به شمار می رود.

نگران فرش های خود نباشید. قالیشویی کرج (قالیشویی مرکزی کرج) شستشوی انواع فرش ها را بر عهده می گیرد. البته انواعی از فرش های بسیار نفیس دستبافت هم هستند که یا به شکل تمام ابریشم و یا گل ابریشم و...بافته می شوند و از نظر قیمت بسیار ارزشمند هستند. البته به طور حتم نگهداری و شستشوی فرش های دستبافت هم با توجه به ارزش آنها، باید دقیق و استادانه باشد تا هم به جلوه و درخشش فرش آسیبی وارد نشود و هم از عمر آن نکاهد. کاری که در قالیشویی ما به دقت صورت می گیرد.

از هر شستشوی فرش دستبافت باید چه زمانی بگذرد؟

طبق تجربیات قالیشویی کرج یکی از عوامل مهم در حفظ یک فرش، تمیز کردن و شستشوی به موقع آن فرش است. چون کثیفی و آلودگی به مرور به الیاف فرش صدمه وارد کرده و جلوه و زیبایی آن را هم کم می کند. در کنار این مسائل، انتقال آلودگی و بیماری به پوست بدن افرادی که در تماس مستقیم با فرش قرار می گیرند هم وجود دارد.

تعداد شستشوی فرش در سال بستگی به میزان رفت و آمد و تعداد نفراتی است که بر روی فرش در حال قدم زدن هستند.

خدماتی که در قالیشویی کرج صورت می گیرد

اگر خانواده پرجمعیتی دارید، زیاد به سفر می روید، زیاد مهمانی می گیرید، کودک خردسال در خانه دارید و در نتیجه انواع لکه آشامیدنی و خوردنی بر روی فرش شما برجای می ماند، باید فاصله بین شستشوی فرش خود را کمتر کنید و زود به زود فرش را بشویید.

اما اگر شما جز این دسته ها نیستید و در عوض به طور مداوم روی فرش را جاروبرقی می کشید و به نوعی مواظبت خوبی از آن دارید، و به خوبی هم لکه گیری می کنید، احتیاج به شستشوی زیاد نیست.
قالیشویی کرج، با دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته می تواند شستشوی فرش و قالی شما را به راحتی انجام دهد و گردوخاک و انواع لکه و آلودگی های مختلف را از آنها بزداید.

مبل شویی کرج البته یکی دیگر از خدمات قالیشویی کرج، می باشد. به این ترتیب دیگر لازم نیست از کثیف شدن انواع مبل های خود ناراحت و عصبانی شوید. مبل شویی کرج، به شما در این زمینه هم کمک خواهد کرد.

چه نکاتی باید در حین شستشوی فرش دستبافت مورد توجه قرار بگیرند؟

فرش دستی شما در هر اندازه و ابعادی که باشد، باید شستشوی آن با دقت انجام شود. گردوخاک زیاد می تواند پنبه و پشم به کار رفته در فرش را نابود کند و ظاهر فرش هم رنگ کدری به خود بگیرد.
برای شستشوی فرش دستبافت باید در اولین قدم شوینده مناسبی در نظر بگیرید. البته قبل از انتخاب شوینده، باید میزان ثبات رنگ فرش خود را بفهمید.

به این منظور قبل از شستشوی کامل، باید شما گوشه کوچکی از فرش را با شوینده و محلول مدنظرتان امتحان کنید. بعد از 24 ساعت اگر تغییر رنگ و محو شدن رنگ را در آن قسمت ندیدید، می توانید از محلول استفاده کنید.

برای شستشو از آب سرد استفاده کنید و برسی با نرمی و بلندی کامل انتخاب نمایید. جهت شستشوی خود را هم در جهت خواب فرش در نظر بگیرید.

اگر فرش شما ابریشمی است، اصلا نباید برس استفاده کنید چون به الیاف آن آسیب می زند.

فرش را برای خشک کردن در معرض مستقیم هوا قرار دهید و یا از باد پنکه کمک بگیرید. البته باید آبکشی و خروج آب از فرش به طور کامل صورت بگیرد در غیر اینصورت فرش ممکن است کپک بزند. و بوی بدی به خود بگیرد. فرش بهتر است در سراشیبی قرار داده شود تا آب اضافه آن خارج شود.

خدماتی که در قالیشویی کرج صورت می گیرد

بهترین راه برای شستن فرش های دستبافت، کمک گرفتن از قالیشویی هاست. در این مراکز، مانند قالیشویی کرج؛ بهترین شوینده ها متناسب با نوع الیاف شما در نظر گرفته می شود، همچنین مرحله شستشو و آبگیری توسط دستگاه های مجهز مانند دستگاه شلاق زن و خشک کن های مخصوص این نوع قالی ها انجام می شود.

البته بهترین نوع شستشو، از نوع دستی است که ملایمت بیشتری در آن وجود دارد.

بهتر است در نگهداری فرش دستبافت خود بیشترین دقت را داشته باشید تا مدام مجبور به شستشو نشوید. به هر حال شستن زیاد هم آسیب رسان خواهد بود. جاروکشیدن مداوم برای زدودن گردوخاک، جابه‌جا کردن و یا به عبارتی سروته کردن قالی هر چند ماه در میان، لکه گیری فوری و ...از موارد نگهداری همه فرش ها هستند.

اگر به دنبال قالیشویی کرج هستید، حتما توجه داشته  باشید که عضو اتحادیه قالیشویی کرج هم باشند. قالیشویی مرکزی کرج، با آدرس https://markazikaraj.com با بهترین و بیشترین خدمات آماده پاسخگویی در این زمینه به شما عزیزان می باشد.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید