جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نیویورک محتوای اعتیادآور برای کودکان را ممنوع کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
نیویورک محتوای اعتیادآور برای کودکان را ممنوع کرد

قانونگذاران ایالت نیویورک لایحه ای را تصویب کردند که به والدین اجازه می دهد دسترسی فرزندانشان به پست های شبکه اجتماعی که با الگوریتم های خاص پیشنهاد شده اند را مسدود کنند.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از آسوشیتدپرس، هدف این قانون حفاظت از محدود کردن محتواهایی اعتیاد آور برای کودکان در فید (feed) حساب های کاربری آنان است.

پیش بینی می شود «کتی هوچول» فرماندار ایالت نیویورک این قانون را امضا کند. این اقدام در بحبوحه افزایش نگرانی ها درباره استفاده از شبکه های اجتماعی میان کودکان و تلاش برای قانونمند کردن پلتفرم ها به طرق مختلف در سطوح ایالتی و فدرال در آمریکا انجام می شود.

لایحه مذکور در عمل اجازه نمی دهد پلتفرم ها پست های پیشنهادی را که براساس متن قانون اعتیادآور هستند را به کاربران زیر ۱۸ سال نشان دهد. در عوض کودکان فقط پست های مربوط به حساب های کاربری که فالو می کنند را مشاهده خواهند کرد. با این وجود اگر طبق این قانون فرد زیر سن قانونی رضایت تایید شده والدین را در اختیار داشته باشد، می تواند پست های پیشنهادشده در پلتفرم ها را مشاهده کند.

همچنین قانون مذکور به پلتفرم ها اجازه نمی دهد بدون رضایت والدین بین نیمه شب تا ۶ صبح، نوتیفیکیشن درباره پست های پیشنهادی به افراد زیر سن قانونی ارسال کنند.

علاوه بر آن وظیفه مشخص کردن سن کاربر و مکانیسم تعیین رضایت والدین نیز برعهده دادستان کل ایالت نیویورک خواهد بود. لایحه مذکور ۱۸۰ روز پس از تعیین شدن چهارچوب های گفته اجرا خواهد شد.

در این میان دیگر ایالت های آمریکا نیز اقداماتی برای قانونمندسازی استفاده از شبکه های اجتماعی توسط کودکان ایجاد کرده اند که نتایج مختلفی دربر داشته است.

ایالت یوتا در اوایل سال جاری میلادی محدودیت های وضع شده برای کاربران جوان در شبکه های اجتماعی را تغییر داد. در آرکانزاس یک قاضی فدرال سیاستی را تعیین کرد که طبق آن افراد زیر سن قانونی برای ساخت حساب کاربری در شبکه های اجتماعی به رضایت والدین نیاز داشتند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید