جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

سایت های اینترنتی از چند عامل تشکیل می شوند که سه عامل اصلی جزو ملزومات بوده و بدون هر یک از این ها امکان راه اندازی سایت وجود نداشته و یا اینکار به درستی انجام نمی شود. دامنه، هاست و محتوا جزو موارد اساسی وبسایت ها هستند. دامنه به عنوان آدرس سایت، هاست به عنوان فضای سایت و محتوا نیز مجموعه اطلاعاتی که در هاست بارگذاری می شوند تا در معرض دید بازدیدکنندگان سایت قرار بگیرد. در اینجا تصمیم داریم شما را با هاست که یکی از ارکان اصلی راه اندازی سایت است آشنا کنیم.

هاست چیست

شبکه جهانی اینترنت متشکل از مجموعه دستگاه هایی است که به واسطه IP به این سیستم متصل می شوند. بخش قابل توجهی از این دستگاه ها بصورت استفاده کننده بوده و بخش کوچکی نیز به عنوان خدمات دهنده هستند. در بخش خدمات دهنده یک سری دستگاه ها وجود دارند که به آنها سرور گفته می شود و وظیفه میزبانی و نگهداری اطلاعات را بر عهده دارند. حال مجموعه هایی تحت عنوان شرکت های هاستینگ اقدام به آماده سازی این سرورها کرده و فضای مشخصی را به مشتریان خود عرضه می کنند. صاحبان سایتها نیز با اتصال این فضا به آدرس سایت می توانند سایت شان را مدیریت کنند.

انواع مختلف هاست

هاست برای سایت ها غالبا به دو نوع هاست لینوکس و هاست ویندوز ارائه می شود. هاست لینوکس به دلیل سادگی و وجود امکانات بیشتر از محبوبیت بالاتری برخوردار است. همچنین هزینه راه اندازی و مدیریت سایت در بستر لینوکس معمولا کمتر از ویندوز است.

اشخاصی که قصد دارند به ساده ترین شکل ممکن صاحب وبسایت شوند راه اندازی سایت با وردپرس بهترین راهکار ممکن است که بر روی هاست لینوکس پیاده می شود. امکانات بسیار زیادی نیز وجود دارد که می توان به کمک آنها سایت ایده آل و مدنظرمان را بسازیم. اما در سیستم هاست ویندوز کار پیچیده تر است و افراد مبتدی کار بسیار سختی را در پیش دارند.

موارد قابل توجه در هنگام خرید هاست

موارد بسیاری وجود دارند که در زیر به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

- میزان فضا و ترافیک هاست که باید پاسخگوی میزان حجم اطلاعات سایت ما باشد.

- میزان منابع سخت افزاری که می بایست متناسب با میزان مصرف سایت ما باشد.

- نوع هاست و مشخصات نرم افزاری آن که می بایست با نیاز ما هماهنگ باشد.

- نوع وب سرور و وب سرویس های مورد استفاده برای تعیین سطح کیفی

- میزان پایداری تضمینی هاست

- سطح امنیتی هاست و سرویس های مورد ارائه

- اعتبار شرکت هاستینگ و میزان محبوبیت آن در بین کاربران

بهترین کار این است که در ابتدا مشخص کنیم که می خواهیم از چه سایت سازی استفاده کنیم. برای افراد تازه کار، وردپرس بهترین انتخاب است. با انتخاب سایت ساز، تکلیف مشخص می شود و ما قادر خواهیم بود هاست مدنظرمان را بر اساس نیاز تهیه نماییم. برای وردپرس، هاست لینوکس بهترین انتخاب است و ما باید به دنبال این سرویس باشیم. حال با در نظر گرفتن میزان فضا، میزان بازدید و شرایط سایت می توانیم اقدام به سفارش و خرید هاست مناسب برای سایت نماییم.

هاست لینوکس

معرفی بهترین شرکت ارائه دهنده هاست لینوکس

شرکت های متعددی در ایران فعالیت دارند اما با توجه به حساسیت بالای این حوزه و تخصصی بودن آن تنها تعداد انگشت شماری از آنها قابل اعتماد هستند و صلاحیت لازم را برای میزبانی سایت های مهم ما دارند. بر همین اساس اکیدا توصیه می کنیم سرویس های خود را از شرکت های خوشنام و برتر تهیه نمایید. شرکت میزبان فا جزو 5 شرکت برتر و محبوب هاستینگ کشور بوده و شما می توانید با خیالی آسوده از خدمات این شرکت خوشنام و قدرتمند بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید هاست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید هاست و دامنه مطمئن از میزبان فا

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید