جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هر آنچه باید در مورد آیپد پرو M2 بدانید؛ نسل جدید آیپدهای 2022

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
هر آنچه باید در مورد آیپد پرو M2 بدانید؛ نسل جدید آیپدهای 2022

طیف جدید آیپد پرو M2 می تواند از شارژ بی سیم و طراحی تازه ای برخوردار باشد که در چند ماه آینده عرضه شود. طیف آیپد پرو در سال گذشته تغییرات قابل‌توجهی را در آیپد پریمیوم ها ایجاد کرد.  اپل علاوه بر نمایشگر Mini-LED ارتقا یافته در مدل 12.9 اینچی، چیپست دسکتاپ خود یعنی Apple M1را در این محدوده معرفی کرد که به تبلت‌ها اجازه می داد تا از قدرت پردازش چشمگیر و باتری با قتدرت کارایی بهتری که معمولاً منحصر به رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها بودند، استفاده کنند.

در حالی که این عملکردها تاکنون بسیار چشمگیر به نظر می رسند، با این حال اپل، پشت درهای بسته، سخت در حال کار بر روی آیپد پرو بعدی است. ما هر آنچه در مورد طیف آیپد پرو (2022) می‌دانیم، در اینجا جمع‌آوری کرده و آخرین شایعات مربوط به تاریخ عرضه و حتی انتظاراتی که از تبلت‌های آینده را دارید برای شما توضیح خواهیم داد.

آیپد پرو M2 چه زمانی عرضه می شود؟

روند و تاریخ عرضه ی آیپد پرو M2 احتمالا با تغییراتی همراه خواهد بود. با توجه به اینکه آیپد پرو (2021) چیزی حدود یک سال پیش عرضه شده، انتظار می رود اپل به زودی نسخه جدید خود را منتشر کند.
تاریخ های عرضه آیپدهای پیشین:

- تاریخ عرضه iPad Pro (2018): نوامبر 2018

- تاریخ عرضه iPad Pro (2020): مارس 2020

- تاریخ عرضه iPad Pro (2021): می 2021

همانطور که مشاهده می کنید، آیپد نیز مانند اپل واچ یا آیفون در چند سال گذشته یک برنامه مبهم برای عرضه در نیمه اول سال دارد. البته، به نظر می رسد که این روند در سال 2022 با تغییراتی حاصل شود، چرا که iPad Pro M2 تنها نقطه ی قوت اپل در ماه های آینده خواهد بود.

طراحی و ویژگی های احتمالی آیپد پرو M2

آیپد پرو M2، احتمالا 14.1 اینچی خواهد بود. در حالی که برخی از افراد، ایده یک آیپد بزرگ‌تر از غول 12.9 اینچی را مسخره می کردند شایعاتی مطرح شده که نشان می دهد آیپد پرو 2022 با نمایشگر 14.1 اینچی عرضه خواهد شد. راس یانگ  یکی از تحلیلگران صفحه نمایش در DSCC اخیراً ادعا کرده که اپل در حال کار بر روی یک آیپد پرو 14.1 اینچی با نمایشگر مینی LED و فناوری فوق العاده روان 120 هرتزی ProMotion است. یانگ در مورد افشای اطلاعات مربوط به صفحه نمایش، سابقه بسیار خوبی دارد و آیفون‌ها و آی‌پدهای پرچمدار قبلی اپل را ماه‌ها قبل از عرضه افشا کرد، بنابراین ممکن است حقیقتی پشت این شایعات وجود داشته باشد:

چندی پیش تأیید شد که iPad Pro 14.1 اینچی با منابع مالی ما در حال به روزرسانی است و از فناوری های MiniLED و ProMotion بهره خواهد برد. اطمینای از تاریخ عرضه ی آن ندارم، اما اوایل سال 2023 احتمال عرضه ی این آیپد وجود دارد.

جالب توجه است که یانگ اشاره می کند که مدل 14.1 اینچی در سال 2023 عرضه می شود، درحالی شایعات فعلی با رد صحبت های یانگ، تاریخ احتمالی آیپد جدید را  سپتامبر یا اکتبر 2022 اعلام نموده است. یانگ تنها افشاگری نیست که معتقد است اپل در حال کار بر روی یک آیپد پرو بزرگ است. Majin Bu یکی از افشاگران توییتر، نیز جزئیاتی را منتشر کرده است که نشان می دهد آیپد جدید اپل با چیپست Apple M2 در کنار 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 16 گیگابایت رم در حال طراحی است، اگرچه فعلا این افشاگری را نمی توان قابل اعتماد دانست.

هر آنچه باید در مورد آیپد پرو M2 بدانید؛ نسل جدید آیپدهای 2022

آیپد پرو M2 از فناوری MiniLED  در نمایشگرهای خود بهره می برد

در کنار تمامی مدل های آیپد پرو، آیپد پرو M2 نیز از فناوری MiniLED   بهره خواهد برد. همانطور که در آیپد پرو 12.9 ایچنی سال گذشته مشاهده کردیم، فناوری نمایشگر ارتقا یافته، نسبت به صفحه نمایش LCD استاندارد یک گام رو به جلو به حساب آمد.استفاده از این فناوری، این اجازه را به آیپد ها داد تا نمایشگرها کنترل بیشتری بر روی کنتراست با رنگ های واقع گرایانه ی مشکی - جوهری داشته باشد، سپس رنگ های پر تلاطم تولید کند، و به طور چشمگیری روشن به نظر برسد.

در آیپد پرو M2 ، قاب آلومینیومی جای خود را به قاب شیشه ای می دهد

اگرچه امکان دارد فرم کلی آیپد پرو M2 تغییری نداشته باشد، اما در مدل‌های جدید آیپد پرو، قاب آلومینیومی که اکنون مورد  استفاده قرار می گیرد قرار است جای خود را به قاب پشتی شیشه‌ای اسپرت دهد. به گفته بلومبرگ ، دلیل تغییر قاب آلومینیومی به شیشه ای، فعال کردن شارژ بی‌سیم در محدوده آی‌پد است. اتفاقی که قرار است برای اولین بار رخ دهد.

در همین گزارش، بلومبرگ همچنین در نظر دارد که قاب پشت شیشه‌ای برای اولین بار امکان شارژ معکوس بی‌سیم را نیز فراهم خواهد کرد. این قابلیت، این امکان را را برای کاربران فراهم می کن که آیفون یا ایرپادهای مجهز به Qi خود را با قرار دادن آنها در پشت تبلت شارژ کنند.

رابط هوشمند جدید آیپد پرو M2 

منابع مالی اپل در آگوست 2022 گزارش داد که که طیف جدید iPad Pro به خصوص آیپد پرو M2 می تواند یک اتصال هوشمند ارتقا یافته دریافت کند. کانکتور 3 پین فعلی در iPad Pro برای اتصال لوازم جانبی مانند Magic Keyboard  استفاده می‌شود، اما گزارش Macotakara نشان می‌دهد که مدل جدید از یک رابط 4 پین ارتقا یافته در لبه‌های جانبی بالا و پایین استفاده خواهد کرد. این گزارش در ادامه نشان می‌دهد که کانکتورهای جدید می‌توانند مانند کانکتورهای هوشمند موجود، در تامین انرژی دستگاه‌های جانبی هم کمک کنند.

هر آنچه باید در مورد آیپد پرو M2 بدانید؛ نسل جدید آیپدهای 2022

بیشتر بخوانید: شیائومی احتمالا به‌زودی از چهار تبلت جدید تحت سری پد 6 رونمایی می‌کند

طراحی های جدید آیپد پرو M2 در بخش دوربین

طبق افشاهای صورت گرفته در توییتر، آیپد پرو M2  دارای یک ماژول دوربین افقی و همچنین یک لوگوی افقی اپل می باشد که نهایتاً با جهت‌گیری «پیش‌فرض» تبلت‌های پرو، بتوانید آن ها را از حالت عمودی به افقی تغییر دهید.

همچنین دوربین زیر نمایشگر و فناوری Face ID احتمالا برای اولین بار در آیپدها با قابلیت های جدیدی ظاهر شوند. راس یانگ تحلیلگر صفحه نمایش، در یکی از قسمت های برنامه ی خود در ژوئیه 2022 ادعا کرد:

ممکن است Face ID زیر نمایشگر بتواند قبل از ورود به آیفون روی آیپدها ظاهر شود. چرا؟ زیرا عمدتاً فناوری های ساده تر در نمایشگرهای بزرگتر که پیکسل کوچکتری دارند معرفی می شوند. همچنین آی‌پدهای کمتری نسبت به آیفون‌ها تولید می‌شوند و به مرور زمان مقیاس‌بندی آن ها آسان‌تر می‌شود.

یانگ در مورد این فناوری نیز مطمئن است و مدعی شده که اپل که می‌تواند در اوایل سال آینده یک آی‌پد جدید با چنین فناوری هایی را ارائه دهد.

قیمت برد آیپد پرو M2 چقدر خواهد بود؟

به مانند تاریخ انتشار، هیچ حرف مستندی در مورد قیمت احتمالی آیپد پرو M2  زده نشده است. لذا ما با توجه به قیمت آیپدهای گذشته یک تخمین را به شما ارائه می دهیم:

- آیپد پرو 12.9 اینچی (2020): 969 پوند / 999 دلار

- آیپد پرو 12.9 اینچی (2021): 999 پوند / 1099 دلار

اپل از تغییر دادن قیمت آیپد پروهای خود، هیچ هراسی ندارد. مدل آیپد پرو 12.9 اینچی این بار شاهد افزایش 30 پوندی با 100 دلاری نسبت به نسخه ی سال قبل خود می باشد. احتمال می رود علت افزایش، نمایشگر مینی ال ای دی ارتقا یافته باشد. تاکنون جدیدترین خبری که از قیمت تخمینی آیپد پرو 2022 منتشر شده، این است که فروشنده LeaksApplePro با وجود ارتقاءهای احتمالی موجود، معتقد است اپل، مدل 11 اینچی را 799 دلار و مدل 12.9 اینچی با قیمت عالی 1099 دلار عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید