جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هوش مصنوعی جدید محققان زمان ایست قلبی را در بیماران پیش‌بینی می‌کند

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
هوش مصنوعی جدید محققان زمان ایست قلبی را در بیماران پیش‌بینی می‌کند

آریتمی مهلک قلب یکی از مرگبارترین بیماری‌های دنیاست اما نمی‌توان به‌راحتی آن را پیش‌بینی و به همین واسطه از بروزش جلوگیری کرد. حالا یک سیستم هوش مصنوعی به گونه‌ای با تصاویر خام بیماران قلبی و اطلاعات زمینه‌ای آن‌ها آموزش داده شده که می‌تواند زمان ایست قلبی را پیش‌بینی کند.

محققان دانشگاه جانز هاپکینز نتایج دستاوردهای خود را در مقاله‌ای در نشریه Nature Cardiovascular منتشر کرده‌اند. این هوش مصنوعی در حال حاضر قادر است خیلی بهتر از پزشکان الگوهایی را از تصاویر MRI تشخیص دهد که شناسایی آن‌ها با چشم معمولی تقریبا ناممکن به نظر می‌رسد.

پژوهشگران در این سیستم از تصاویر قلبی با کنتراست بالا استفاده می‌کنند که می‌تواند جزئیات بیشتری را به کامپیوتر نشان دهد. محققان در این روش شکل توزیع زخم‌های قلبی را از صدها بیمار بیمارستان جانز هاپکینز گردآوری کردند و از این طریق توانستند اطلاعات مهمی درباره الگوی زخم‌ها ایجاد کنند.

 هوش مصنوعی جدید محققان زمان ایست قلبی را در بیماران پیش‌بینی می‌کند

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی به جراحی قلب کمک می کند

هوش مصنوعی شانس زنده ماندن بیماران را تخمین می‌زند

«دن پوپسکو» از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «این زخم‌ها می‌توانند به شیوه‌های مختلفی توزیع شده باشند و شانس زنده ماندن بیمار را به ما نشان دهند.» او باور دارد که اطلاعاتی در این تصاویر مخفی است و باید شناسایی شود. صحت عملکرد این الگوریتم در 60 مرکز بهداشت در آمریکا تایید شده است.

«ناتالیا ترایانووا»، استاد مهندسی زیست‌پزشکی و داروسازی دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید: «مرگ قلبی ناگهانی در اثر آریتمی حدود 20 درصد از آمار کل مرگ و میرهای جهانی را تشکیل می‌دهد و اطلاعات کمی درباره علت این مشکل یا چگونگی تشخیص افراد در معرض خطر وجود دارد.»

ترایانووا ادامه داد: «بیمارانی هستند که در معرض ریسک پایین مرگ قلبی ناگهانی قرار دارند ولی الکتروشوک دریافت می‌کنند، در حالی که ممکن است نیازی به آن نداشته باشند. [همچنین] بیماران در معرض خطری وجود دارند که درمان مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند و ممکن است دچار مرگ زودهنگام شوند. کاری که الگوریتم ما انجام می‌دهد این است که تشخیص دهد چه کسی در معرض مرگ قلبی قرار دارد و این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد. با این کار پزشکان می‌توانند تصمیم بگیرند که دقیقا باید چه کاری انجام دهند.»

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید