جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هوش مصنوعی مایکروسافت کابوس حریم خصوصی شد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
هوش مصنوعی مایکروسافت کابوس حریم خصوصی شد

جدیدترین ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت به رایانه فرد یک حافظه عکاسی اضافه می کند، اما کارشناسان بیم آن دارند که قابلیت جدید حریم خصوصی فرد را به خطر بیندازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، این ابزار Recall نام دارد و به طور خودکار هر چند ثانیه یکبار اسکرین شاتی از لپ تاپ فرد ثبت می کند که کاربر بعدا می تواند بین آنها جستجو کند.

مایکروسافت مدعی است این اسکرین شات ها فقط در رایانه فرد ذخیره می شوند و کارمندان شرکت یا هر هکری از راه دور نمی تواند به آنها دسترسی یابد. با این وجود کارشناسان نگران هستند که اگر دستگاه کاربر در اختیار هکرها قرار گیرد، آنها راحت تر بتوانند از اطلاعات وی سواستفاده کنند.

به گفته کریس شریشاک یکی از مشاوران حوزه هوش مصنوعی و حریم خصوصی این ویژگی را یک کابوس حریم خصوصی نامیده است. او در این باره می گوید: همین واقعیت که اسکرین شات ها هنگام استفاده کاربر از دستگاه ثبت می شوند، تاثیر بدی بر کاربران دارد.

جیمز بور یکی از کارشناسان فناوری نیز معتقد است ابزار ثبت عکس مذکور می تواند اطلاعاتی مانند پسوردها، جزییات کارت هات های اعتباری یا اطلاعات ورود به حساب های کاربری را ذخیره کند.

اگر لپ تاپ در اختیار هکرها قرار گیرد، آنها به راحتی می توانند اطلاعات کاربر را به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید