جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هوش مصنوعی متا فرمول‌های جدیدی برای تولید بتن کم کربن ارائه می‌کند

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
هوش مصنوعی متا فرمول‌های جدیدی برای تولید بتن کم کربن ارائه می‌کند

امروزه بتن مسبب 8 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان است و متا (فیسبوک سابق) می‌خواهد میزان انتشار دی‌اکسید کربن توسط آن را کاهش دهد. در همین راستا هوش مصنوعی این کمپانی می‌تواند فرمول‌های جدید برای بتن ارائه کند که تا 40 درصد کربن دی‌اکسید کمتری منتشر می‌کنند. اینکار برای مقابله با تغییرات اقلیمی اهمیت بالایی دارد.

متا برای اطمینان از نحوه کارکرد، آزمایش‌هایی را در یک دیتاسنتر به نام «DeKalb» انجام داده است. متا دریافت که برخی از فرمول‌های ارائه شده توسط این الگوریتم به اندازه کافی قوی و کارآمد هستند و می‌توانند انتشار دی‌اکسید کربن را تا 40 درصد کاهش می‌دهند.

مشکلات تولید بتن کم کربن با هوش مصنوعی متا

به نظر چنین رویکردی جالب می‌آید، اما این الگوریتم مشکلات مخصوص به خودش را دارد. سال‌ها طول می‌کشد تا فرمول‌های جدید تولید روانه بازار شوند و به صورت عمومی مورد استفاده قرار بگیرند. از سوی دیگر، مخلوط‌های حاصل از این مواد نیز باید به صورت عملی در آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند تا از نظر استحکام و دوام سنجیده شوند.

 هوش مصنوعی متا فرمول‌های جدیدی برای تولید بتن کم کربن ارائه می‌کند

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری سامسونگ در استارتاپ متاروسی DoubleMe

بتن کم کربن

«آمروتا سودالکار»، مدیر برنامه پایداری مرکز داده متا گفته: «مخلوط‌های بتن کم کربن، یک تا چهار هفته پس از استفاده استحکام و مقاومت قابل توجهی داشتند. اگر بتوانیم این بتن‌ها را به صورتی تولید کنیم که از نظر قیمت مقرون به صرفه باشند، منطقی است که جایگزین بتن معمولی شوند و افراد ساخت‌وسازهایی مطابق با اصول کاهش انتشار دی‌اکسید کربن انجام دهند.»

گرمایش زمین یکی از بزرگترین مشکلات بشر است که فجایع بسیاری را با خود به همراه دارد؛ از افزایش سیل، طوفان، آتش‌سوزی، ذوب شدن یخ‌های قطبی گرفته تا از بین رفتن گونه‌های جانوری متعدد.

سودالکار در پایان گفت: «الزامات متا در مورد استحکام به همان اندازه استانداردهای صنعت سختگیرانه است، حتی کمی بیشتر. بنابراین در مورد استحکام ساختمان نیز مطمئن هستیم که به نتایج خوبی می‌رسیم. با این‌حال، تلاش می‌کنیم تا فرمول‌ها را به مرور بهبود دهیم تا در زمان پخت اولیه به باکیفیت‌ترین بتن کم کربن دست ‌یابیم.»

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید