جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ورق میکا: کاربرد و انواع آن

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
ورق میکا: کاربرد و انواع آن

خصوصیات طبیعی ماده‌ی معدنی میکا باعث می‌شود که برای تولید ورق های ایده آل (ورق میکا) مناسب باشد. ماده‌ی معدنی میکا دارای اتم های شش ضلعی در طرح هایی مانند ورق است. ورق میکا بسیار متنوع است، چه سفت و سخت و چه انعطاف پذیر در طیف گسترده ای از صنایع از آن استفاده می کنند.

از ورق میکا به عنوان یک ماده تقویت کننده و عایق استفاده می‌کنند، مقاومت و دوام شیمیایی از خواص برتر این ماده است. این ورق در ضخامت 0.10 میلی متر تا 50 میلی متر سفت و سخت بوده و در مقابل در ضخامت 0.10 تا 2 میلی متر قابل انعطاف می‌باشد که این ویژگی آن را برای بسیاری از برنامه های مختلف و متنوع بسیار سازگار می‌کند.

ورق های میکا - تطبیق پذیری در طراحی

ورق های میکا نازک و سبک، موادی مقاوم در برابر دما هستند که این مقاومت حرارتی بالا به همراه استحکام و ماندگاری، آن را محصولی ایده آل کرده است. همچنین نازک بودن آن امکان انتقال سریع گرما و همچنین خنک کردن عناصر گرمایشی را فراهم می‌آورد.

میکا هدایت حرارتی کم و خواص مکانیکی خوبی دارد. این خواص در استفاده از حفاظ سیم پیچ ها کنترل گرمایش بسیار حیاتی است. ورق میکا همچنین دارای خواص دی الکتریک عالی و مقاومت در برابر آتش است و نیز میزان دود آلایندگی کمی دارد.

ورق های میکای سفت و سخت در انواع مختلفی از اشکال و طرح ها بریده و برش داده می‌شوند.

ورق میکا چیست

برش و ساخت میکا اشکال

ورق میکای سفت و سخت را در ابتدا خرد کرده و سپس آن را به اشکال بسیار متنوع با تولید مبتنی بر الگو ها و قالب های مختلف می‌سازند.

میکا با خواص فنی پیشرفته از جمله مقاومت حرارتی و مقاومت الکتریکی ابزار پیشرفته در صنایع مختلف محسوب می‌شود. شکل این ورق های ماشینکاری شده میتواند شامل فلنج ها و دیسک ها باشد.

کاربرد ورق های سخت میکا

از این ورق ها برای ساخت کوره استفاده می‌شود زیرا در برابر درجه حرارت بالا مقاوم هستند و عایق لازم را برای کف کوره و دیگر مناطق مشابه را فراهم می‌کنند.

از آنجا که مقاومت گرمایی باید همگام با نحوه عملکرد کارخانه ها باشد،عایق کاری مؤثر اهمیت می‌یابد. این امر موجب حفظ ایمنی افراد و سازگاری فرایند های محیط کار می‌شود.

ورق میکا با تضمین امنیت و ایمنی در هر دمایی در محیط کار و محافظت افراد در برابر سوختگی در ریخته گری ها بسیار کاربردی است.

برای کوره های القایی، میکا ساخت و ساز مقاومی را فراهم می‌کند و ترکیب خواص عایق الکتریکی با مقاومت حرارتی و مقاومت مکانیکی اهمیت بسزایی به آن می‌بخشد. برای پردازش کوره های قوس در دماهای بسیار بالا، ورق میکای سخت یک عایق خارجی مؤثر است.

همچنین این ورق به طور گسترده ای در لوازم خانگی و سایر محصولات مورد نیاز عنصر گرمایش برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، همانند بخاری، توستر و سشوار.

ورق میکا چیست

ورق های میکا انعطاف پذیر

بسته به کاربرد آن، ورق میکای انعطاف پذیر می‌تواند به عنوان روکش یا یک عایق فویل (برای سیم پیچ یا بسته بندی) عمل کند.

عناصر گرمایش در اجاق های مایکروویو، از میکا های انعطاف پذیر استفاده می‌کنند همانند موتورهای میکرو الکترونیکی.

از ورق های میکای ضخیم تر و نیمه انعطاف پذیر در عایق کاری حرارتی و ولتاژ با کارایی بالا استفاده می‌شود مانند صنایع خودروسازی و هوافضا - به عنوان مثال در لنت های عایق برای اتومبیل.

ورق میکا چیست

ورق میکا و الکترونیک

میکا ورق قابل انعطاف را در بسیاری از قطعات الکتریکی و سایر لوازم الکترونیکی پیدا خواهید کرد، ورق های میکا با کیفیت بالا به عنوان دی الکتریک در خازن ها استفاده می‌شوند.

این ورق می‌تواند تا درجه حرارت 900 درجه سانتی گراد را تحمل کند، به همین دلیل برای تهیه سازه به عنوان سیم گرمایش الکتریکی ایده آل است.

از کجا ورق میکا میتوان تهیه کرد؟

در ایران شرکت های زیادی اقدام به فروش این ورق ها می‌کنند که یکی از معتبرترین آن ها، شرکت نسوز گستران فیدار می‌باشد که در سال 1383 و تحت شماره 219382 در اداره ثبت شرکت های تهران ثبت گردیده است. برای خرید ورق میکا یا گرفتن مشاوره می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه فرمائید.

این نوشتار ترجمه ای است از این مقاله :
Mica Sheets and Their Uses

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید