جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پیشینه اینستاگرام

author منتشر کننده
نظرات (4) 12 0
پیشینه اینستاگرام

نخستین نسخه اینستاگرام در سال ۲۰۱۰  ارائه شد. این برنامه ابتدا برای سیستم عامل آی او اس منتشر شد و پس از دو سال برای اندروید بارگذاری شد. چندماه بعد نسخه‌­ی اینستاگرام برای ویندوز با محدودیت­‌های بیشتر منتشر شد. پس از همه‌­گیر شدن برنامه اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ این برنامه توسط فیس بوک خریداری شد. کوین سیستروم یکی از بنیان­گذاران اصلی شرکت اینستاگرام است. در این برنامه سه بروزرسانی اصلی انجام شد یکی از این بروزرسانی­‌ها اضافه کردن قابلیت استوری برای اینستاگرام است. از تغییرات دیگر این اپلیکیشن کاهش اندازه نسخه اندروید برای نصب این برنامه است.

اینستاگرام

ورود اینستاگرام به جهان با چه تاثیراتی همراه بود؟

اینستاگرام نسل بعدی فیس بوک را تشکیل داد. این اپلیکیشن بدلیل  استفاده بدون فیلترشکن از آن و شرایط آسان­تری که داشت براحتی روی گوشی قابل نصب بود و این یکی از دلایل استفاده فراوان از آن شد. استفاده از فضای مجازی با فیس بوک شکل گرفت و با اینستاگرام تکمیل شد. این اپلیکیشن امروزه بعنوان پرطرفدار ترین اپلیکیشن قابل استفاده است. با استفاده از اینستاگرام دریچه‌­ای به روی افرادی باز شد که تا قبل از این به شهرت نرسیده بودند. این وادی باعث شد تا افرادی که هیچ استعداد خاصی در زمینه هیچ شغلی نداشتند تنها با تظاهر و خودنمایی شروع به جمع کردن فالوور کنند و از این طریق درآمد زایی کردند.

اینستاگرام بجای فیس بوک

با وجود اینکه افراط در فضای مجازی از فیس بوک آغاز شد، اما اینستاگرام به این فضا بیش از پیش دامن زد. دقیقا از زمان فیس بوک بود که افراد به ناحق و با ضدارزش‌­ها تعداد فالوورهایشان را بالا بردند و از این طریق مشهور شدند. شهرتی که کاملا نابجا و ضد ارزش بود. اما فیس بوک که در ابتدا تنها روی کامپیوتر و لپ­تاپ قابل نصب بود، عرصه را بر افراد زیادی تنگ می­‌کرد. حتی اگر امروزه اینستاگرام تنها بر روی لپ­تاپ قابل اجرا باشد از تعداد زیادی از استفاده کنندگان آن کم می­‌شود. محدودیت باعث شده بود تا فیس بوک کمتر از اینستاگرام مشتری داشته باشد.

اینستاگرام علت ضعف درسی

وقتی ضد ارزش‌­ها جایشان را با ارزش‌­ها جابجا کنند، اتفاقات ناگواری در جامعه می­‌افتد. اتفاق بد زمانی می­‌افتد که از یک سیستم خاص بصورت افراطی استفاده­‌های نابجا بکنیم. از زمانی که کلاس‌­های جبرانی و فوق­العاده در مدرسه در فضای مجازی تشکیل شد، از وقتی­ که اطلاعات درسی و کلاسی از طریق انواع پیام­رسان‌­های اینترنتی انتشار یافت، نباید از دانش‌­آموز توقع داشت تا استفاده­‌ی مفید از فضای مجازی ببرد. فضای مجازی در اینجا صرفا به معنای اینستاگرام و تلگرام نیست بلکه بازی­‌های مختلف نیز، فضای مجازی تلقی می‌­گردد. پس ضعف دانش‌­آموز در درس از فضای مسمومی که امروزه تشکیل شده است، ناشی می­‌شود که این ضعف باید ریشه‌­ای بررسی شود.

چرا اینستاگرام باید وجود داشته باشد؟

از بدی­‌های فضای مجازی و اینستاگرام که بگذریم باید در نظر داشته باشیم که با وجود اینستاگرام، تبلیغات براحتی امکان­پذیر شد و افرادی که هنر خاصی داشتند بالاخره به جایی که حقشان بود رسیدند. اینستاگرام قلب مد شد و افراد از پیروی از این سیستم گاها به نقاط خوبی رسیدند. در این فضا، افراد توانستند تا با هنرمندان مورد علاقه­‌شان بیشتر نزدیک شوند و رابطه­‌ای که شاید سال‌ها از راه مجله و روزنامه با سلبریتی مورد علاقه‌­شان برقرار کرده بودند نزدیک تر شد و تابوی بزرگ­نمایی بیش از حد برخی از خواننده­‌ها و بازیگران شکسته شد.

با اینستاگرام ثروتمند شوید

در این میان افرادی بودند که قبل از معروف شدن اینستاگرام عملا هیچ کاره به حساب می‌آمدند، زیرا بغیر از ظاهر جذابشان هیچ چیز برای ارائه نداشتند اما اینستاگرام به آن‌ها این اجازه را داد که خیلی آسان مشهور شوند، مدل شوند، خواننده شوند و برندینگ راه بیندازند. افراد مشهور در اینستاگرام بابت هر تبلیغی که در صفحه‌­شان انجام می‌­دهند مبالغ هنگفتی می­‌گیرند و از این طریق ثروتمند می‌­شوند. منظورمان با استثناهایی که به حق با جایگاهی رسیدند نیست، بلکه افرادی مد نظرمان است که بغیر از ظاهرشان هیچ چیزی برای ارائه ندارند.

افت جایگاه های انسانی با اینستاگرام

در یکی از تحقیقاتی که در بریتانیا انجام شد نتیجه گیری کردند که اینستاگرام بعنوان بزرگ­ترین عامل منفی در جوانان محسوب می­‌شود. از دیگر تاثیراتی که اینستاگرام در زندگی اجتماعی مردم گذاشته است، تصور منفی­ای است که زنان از بدن و ظاهر خودشان دارند. این برنامه به یک شوآف تبدیل شده است که افراد ظاهر غیرواقعی شان را در آن به نمایش می­‌گذارند، زنان زیادی از پیروان این برنامه هستند که با تماشای مدل‌­های تقلبی و شاهزادگان غیرواقعی تصور بدی از خودشان دارند. در آمار بدست آمده، زنان بسیاری پس از اینستاگرام نسبت به ظاهر خودشان بدبین تر شده­‌اند.

سلبریتی ها را در اینستاگرام بشناسید

اینستاگرام حاشیه­‌ساز ترین برنامه در حال حاضر است. در گذشته پخش شدن فیلم‌­ها و عکس‌­های خصوصی بازیگران و افراد معروف به سختی ممکن بود اما امروزه با وجود دم دستی شدن گوشی­‌های همراه و برنامه­‌ای که در گوشی هرکسی قابل نصب است، حاشیه‌­ها به راحتی و بدون منبع موثقی پخش می­‌شود. بسیاری از صفحاتی که داخل اینستاگرام هستند با تبلیغات تقلبی و تیترهای جنجالی غیرواقعی تهدیدی جدی برای افراد معروف شده‌­اند. این برنامه زندگی را سخت و دشوار کرده است و افراد را مجبور می­‌سازد که خود واقعی­شان نباشند.

رویکرد اینستاگرام

اینستاگرام در مقابل تمام عادات بدی که در جوانان ایجاد می­‌کند، می‌­تواند رویکردی تجاری داشته باشد. بسیاری از مشاغلی که تا قبل از این دریچه‌­ای برای معرفی و نمایش نداشتند، از طریق اینستاگرام تبلیغ شدند. اینستاگرام درگاهی ست که با استفاده مفید از آن می‌­توانیم تا چند پله خودمان را به بالا بکشیم. بسیاری از تبلیغات غیر اینترنتی دیگر بازخورد مثبتی ندارند اما تنها یک تبلیغ در یک صفحه پرطرفدار می‌­تواند تمامی این مسائل را جبران کند. از دیگر رویکرد­های اینستاگرام تغذیه کردن جوانانی ست که عشق به شهرت داشتند. این شهرت را که تا قبل از این برنامه با سختی فراوان بدست می­‌آمد، امروزه توسط اینستاگرام براحتی ممکن شد.

جوانان چگونه با اینستاگرام رفتار کنند؟

بهترین رفتار در مقابل برنامه­‌ای به این وسعت، استفاده سالم از آن است. اینستاگرام امروزه عضو مهمی از زندگی ما شده است که بدون وجود آن زندگی به عده­‌ی زیادی فشار وارد می­‌کند. ما با وجود این برنامه عادت کردیم تا زیر ذره­‌بین قرار داشته باشیم، عادت کردیم که همواره از زندگی همه باخبر باشیم و بروز احساسات انسانی‌­مان را توسط اینستاگرام نشان دهیم. این برنامه ما را از عادات انسانی دور کرده است. این روزها عشق، ناراحتی، غصه، دلتنگی، افسردگی و .. با گزینه‌­های محدود اینستاگرام عملی شده است. این برنامه با وجود امکان دوستی آسان با هم‌­نوعان ما را به موجودی تنها تبدیل کرده است.

از اینستاگرام استفاده مفید ببرید

اینستاگرام قابلیت­‌های فراوانی دارد که زندگی ما را می­‌تواند به زندگی شادتری تبدیل کند اما اصرار خود ما برای زندگی غیرواقعی و استفاده افراطی از این برنامه، باعث ضرر رساندن به خودمان شده است. قبل از وجود اینستاگرام و فراگیر شدن این برنامه ما برای انجام بسیاری از کارها مجبور بودیم تا هزینه‌­های بالایی را بپردازیم. یکی از این کارها، آموزش‌­هایی است که امروزه بصورت رایگان در اینستاگرام گذاشته می­‌شود. صفحاتی مربوط به آموزش آشپزی، گل آرایی، خطاطی، موسیقی و .. کمک فراوانی به علاقمندان می‌­کند. از دیگر مزایای این برنامه معرفی مکان­‌هایی ست که ما با توجه به شرایط‌مان به آن‌ها نیاز داریم. صفحاتی که به معرفی رستوران، آرایشگاه، فروشگاه و ... می­پردازند در بهینه‌­سازی زمان ما کمک فراوانی کرده اند.

اینستاگرام دریچه ی ورود به دنیای غیرواقعی

یکی از اموری که اینستاگرام در آن موفق شده است، تبدیل زندگی ما به شویی غیرواقعی است. در این برنامه انسان­‌ها عجیب تلاش می­‌کنند تا خود واقعی­شان نباشند و علایقشان را به چیزهایی بروز می‌­دهند که در حقیقت هیچ علاقه­ای بهش ندارند. اینستاگرام مارا به آدم‌­های با نقاب تبدیل کرده است که حتی در مقابل ضدارزش‌­هایمان لبخندی تصنعی بزنیم و مجبور باشیم تا خودمان را علاقمند نشان دهیم. اینستاگرام افراد را به کسانی تبدیل کرده است که براحتی از پشت صفحات مجازی­شان به یکدیگر فحاشی کنند و بدون رعایت ادب نظرشان را به یکدیگر تحمیل کنند.

اینستاگرام یا زندگی؟

اگر وجود و نبود اینستاگرام خلل جدی در زندگی­تان ایجاد می‌­کند باید فکری به حال خودتان بکنید. بغیر از افرادی که از طریق اینستاگرام درآمدزایی می­‌کنند، این برنامه نباید جز لاینفک زندگی شما باشد. بلکه مثل بسیاری از ابزارهای سرگرم کننده این برنامه باید وسیله‌­ای باشد که شما را سرگرم کند نه اینکه شما را برده و اسیر خودش کند. پس بهتر است با استفاده‌­ی بهینه و محدود از این برنامه به زندگی حقیقی­تان برگردید و بصورت ابزاری و نه زندگی بخش به این اپلیکیشن نگاه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (4)

  1. خیلی روان و قشنک بود اصلا خسته کننده نبود ، خسته نباشی

  1. چقدر قشنگ و روان نوشته شده بود ؛ خسته نباشید

  1. اینستاگرام شده جای سلیبریتی ها که همینطوری فالوور جذب کنن بعد یه تبلیغ بذارن کلی پول در بیارن ما هیچ ما نگاه

  1. مطلب بسیار جالبی است و بسیار روان نوشته شده است و به علاوه کاربرد کلمات کلیدی اصلی و مرتبط در عنوان اصلی، زیر عنوان ها و متن به خوبی رعایت شده است.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید