جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چرا خرید سرور اختصاصی لینوکس در اغلب مواقع بهترین گزینه برای میزبانی است؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
چرا خرید سرور اختصاصی لینوکس در اغلب مواقع بهترین گزینه برای میزبانی است؟

خرید سرور اختصاصی لینوکس چرا برای یک کسب و کار مفید است؟ آیا با مزیت‌های سرور اختصاصی Linux آشنایی دارید؟ چرا باید آن را برای تجارت خود خریداری کنیم؟ اگر به دنبال پاسخ این سؤالات هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به خواندن این مطلب ادامه دهید.

معرفی لینوکس و سرور لینوکسی

لینوکس زیرمجموعه از سیستم‌عامل‌های متن باز و رایگان است که بر اساس هسته لینوکس ساخته شده است. لینوکس در ابتدا برای رایانه‌های شخصی با ساختار Intel x86 ارائه شد، اما با گذشت زمان پلتفرم‌های بیشتری از آن استفاده کردند. با روی کار آمدن سیستم‌عامل اندروید مبتنی بر هسته لینوکس بر روی گوشی‌های هوشمند، سیستم عامل لینوکس به یکی از بزرگ‌ترین پایگاه نصب داده‌ها در بین سیستم‌عامل‌های دیگر تبدیل شد.

Linux همچنین به‌عنوان سیستم‌عامل پیشرو در سرورها و رایانه‌های بزرگ نیز شناخته می‌شود و تنها سیستم‌عامل مورداستفاده در ابررایانه‌های TOP500 است. در حقیقت سرور لینوکس یک نوع کارآمد و قدرتمند از کامپیوتر با سیستم‌عامل متن باز لینوکس به شمار می‌آید. این سرور برای پاسخ به نیازهای روزافزون برنامه‌های کاربردی مانند مدیریت پایگاه‌داده‌ها، خدمات وب و مدیریت سیستم و شبکه ارائه شد.

سرورهای اختصاصی لینوکس به دلیل قابلیت‌هایی مانند امنیت، سازگاری و انعطاف‌پذیری بالا بسیار محبوب هستند و بیشتر کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند از این سرور استفاده کنند. در ادامه این مقاله شما را بیشتر با اهمیت خرید سرور اختصاصی لینوکس برای یک کسب و کار و مزایای آشنا خواهیم ساخت.

اهمیت خرید سرور اختصاصی لینوکس

سرورهای اختصاصی به وب‌سایت‌ها در پیاده‌سازی و استفاده از منابع در زیرساخت‌های ابری اجازه می‌دهد. اگرچه استفاده از سرورهای اختصاصی هزینه بالایی دارد، اما سرور اختصاصی Linux، سازمان‌ها یا کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا هزینه‌ها را به حداقل برسانند و عملکرد بالایی را داشته باشند.

در حقیقت سرور اختصاصی لینوکس این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران با استفاده از منابع سخت‌افزاری اختصاصی برای برنامه‌های مبتنی بر ابر خود، عملکرد ثابتی داشته باشند. چیزی که صاحبان سایت و توسعه دهندگان را به سمت سرور لینوکس جذب می‌کند، اکوسیستم قوی آن از پلتفرم‌های توسعه، برنامه‌ها و اجزای سرور است.

در حال حاضر سرور اختصاصی لینوکس یکی از بهترین و پر کاربردی‌ترین سرورهای اختصاصی در جهان به شمار می‌آید که قابلیت‌ها مختلفی را به کاربران ارائه می‌دهد.

قیمت سرور اختصاصی لینوکس

مزایا خرید سرور اختصاصی لینوکس

همان‌طور که اشاره شد، سرور اختصاصی لینوکس از محبوب‌ترین و بهترین سرورهای اختصاصی در جهان است و دارای مزیت‌های مختلفی است. در ادامه شما را با برخی از قابلیت‌ها و مزیت‌های این سرور آشنا خواهیم ساخت.

افزایش امنیت و ثبات بالا

سرورهای اختصاصی لینوکس یک پلتفرم قوی برای امنیت و ثبات داده‌ها فراهم می‌کنند و با گذشت زمان کند نمی‌شوند. از آنجایی که پلتفرم سرور اختصاصی لینوکس، منبع باز است، از خطر احتمالی ویروس تا حد زیادی امن است. زیرا افراد شبکه می‌توانند به کد منبع، دسترسی داشته باشند و قسمت‌های آسیب‌پذیر، اشکالات و باگ‌ها را بررسی و حذف نمایند.

سرور اختصاصی لینوکس بر مبنای UNIX طراحی شده است به این معنا که محیط پایدار و قوی را ارائه می‌دهد. بر خلاف سرور اختصاصی ویندوز که برای پیکربندی سیستم یک برنامه، نیاز به راه‌اندازی مجدد دارد، در لینوکس نیازی به این کار نیست و شما می‌توانید پیکربندی سیستم خود را به‌راحتی تغییر دهید.

مقرون به صرفه بودن

از مهم‌ترین مزایای خرید سرور اختصاصی لینوکس می‌توان به قیمت پایین آن اشاره کرد. در حقیقت سرورهای اختصاصی لینوکس به دلیل منبع‌باز بودن، به هزینه‌های راه‌اندازی محدودی نیاز دارند. پلتفرم‌هایی مانند وردپرس، PHP و Zen Cart  با سرورهای لینوکس سازگار و به‌راحتی با آنها ترکیب می شوند و هزینه‌های یک کسب و کار کاهش می‌دهند.

در حال حاضر وب‌سایت‌های مختلفی در حوزه فروش سرورهای اختصاصی فعالیت دارند، به همین دلیل نمی‌توان قیمت سرور اختصاصی لینوکس را به‌صورت دقیق و کامل مشخص کرد. برای قیمت و خرید این سرور بهتر است از طریق وب‌سایت‌های معتبر اقدام نمایید.

بک‌آپ گیری آسان از سرور لینوکس

از دیگر قابلیت‌های سرور اختصاصی لینوکس، می‌توان به قابلیت بک‌آپ‌گیری آسان اشاره کرد. برای صاحبان کسب و کار وجود نسخه پشتیبان از وب‌سایت امری بسیار ضروری است، به‌خصوص برای زمانی که بدون نیاز به نصب هیچ افزونه خارجی این کار را انجام دهند. خوشبختانه لینوکس دارای چندین ابزار داخلی برای بک‌آپ‌گیری ایمن است که به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

عملکرد چندگانه

از دیگر ویژگی‌هایی که خرید سرور اختصاصی لینوکس نسبت به دیگر سرورها برجسته‌تر می‌کند، می‌توان به عملکرد چندگانه آن اشاره کرد. این سرور شامل عملکردهایی مانند دسترسی FTP، خدمات MySQL، اسکریپت‌نویسی CGI و دسترسی به ایمیل است.

همچنین سرور اختصاصی لینوکس این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که چندین برنامه را به‌صورت هم‌زمان اجرا کنند. به این صورت که وقتی شما بر روی یک برنامه کار می‌کنید، برنامه دیگر می‌تواند در پس‌زمینه اجرا شود و کار کند. این قابلیت باعث رشد و پیشرفت سریع کارها می‌شود.

سرور اختصاصی لینوکس؛ یک سرور قابل‌اعتماد برای سایت‌هایی که در بستر php توسعه‌یافته‌اند، می باشد. با خرید سرور اختصاصی لینوکس می‌توانید از یک سرور لینوکسی با توزیع‌های: Ubuntu، CentOS و Debian در کشور آلمان یا ایران، به همراه: سخت‌افزار قدرتمند و بروز، پشتیبانی حرفه‌ای و قیمت اقتصادی استفاده کنید.

انعطاف‌پذیری سرور اختصاصی لینوکس

لینوکس به‌راحتی با دیگر پلتفرم قابل تنظیم و سازگار است. همان‌طور که می‌دانید بیشتر وب‌سایت‌ها به زبان‌های برنامه‌نویسی PHP، Perl و یا MySQL نیاز دارند، به همین دلیل شما باید سرور اختصاصی لینوکس را انتخاب کنید، زیرا این سرور امکان استفاده از برنامه‌های دسکتاپ و دیگر برنامه‌های کاربردی تعبیه شده را می‌دهد.

بدون نیاز به مجوز

همان‌طور که اشاره شد لینوکس یک سیستم‌عامل متن باز است. همین امر باعث می‌شود خرید سرور اختصاصی لینوکس یک گزینه مناسب برای کسب و کارهای کوچک و سازمان‌هایی باشد که نیاز به هزینه کمی برای خرید سرورهای اختصاصی دارند. همچنین برای خرید این سرور شما به هیچ‌گونه مجوزی نیاز ندارید به همین دلیل یک گزینه مناسب برای میزبانی به شمار می‌آید.

سرور اختصاصی لینوکس

حفظ حریم خصوصی

از دیگر ویژگی‌های سرور اختصاصی لینوکس، حفظ حریم خصوصی است. سرور اختصاصی ویندوز اطلاعات زیادی را از کاربران در پروفایل جمع می‌کند، در نتیجه امکان به خطر افتادن حریم خصوصی بسیار زیاد است. درحالی‌که سرور اختصاصی لینوکس اطلاعات کمی را از کاربران جمع و ذخیره می‌کنند. همچنین شما می‌توانید این سرور را به صورتی تنظیم کنید که برنامه‌هایی غیر قابل‌اعتماد را حذف نمایید.

جمع‌بندی

سرور اختصاصی لینوکس به دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارند از بهترین سرورهای اختصاصی موجود در جهان به شمار می‌آیند و بسیاری از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند از این سرور برای وب‌سایت تجاری خود استفاده کنند. در این مقاله شما را با اهمیت و مزایا خرید سرور اختصاصی لینوکس آشنا ساختیم و با بررسی این مزیت‌ها به پاسخ این سؤال رسیدیم که چرا خرید این سرور اختصاصی بهترین گزینه برای میزبانی لینوکس است. امیدواریم که خواندن این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت سرور اختصاصی لینوکس به سایت‌های معتبر مراجعه نمایید و تجربه خرید خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید