جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چرا لپ تاپ های اپل جذاب هستند؟

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
چرا لپ تاپ های اپل جذاب هستند؟

آیا تا به حال شده از خودتان بپرسید که چرا لپ تاپ ها و محصولات اپل تا این حد طرفدار دارند؟ اصلا دلیل جذابیت آن ها چیست؟ آیا به نظر شما کیفیت و ظاهر لپ تاپ ها، گران قیمت بودن آن ها را توجیه می کند؟ در این مقاله در ابتدا می خواهیم باهم دلیل شهرت لپ تاپ های اپل را بخوانیم و سپس با محصولات اپل که شامل لپ تاپ ها و آیفن ها و دیگر محصولات آن آشنا شویم. در انتها هم به این سوال می پردازیم که اصلا صرف هزینه های گزاف برای خرید لپ تاپ این برند یک عمل عاقلانه است؟

چرا لپ تاپ های اپل جذاب هستند؟

دلایل جذابیت برند اپل به خصوص لپ تاپ های آن

شاید با استیو جابز آشنایی داشته باشید. او موسس کمپانی اپل است. البته خودش و شریکش یعنی استیو وازانیاک اقدام به ساخت اپل کردند. اما آیا به نظر شما خودشان فکر می کردند که زمانی شرکتشان لقب برترین کمپانی جهان را بگیرد؟ برای جواب این سوال کمی بهتر است با شخصیت استیو جایز آشنا شویم. او فردی  به شدت کمال طلب بود. اطرافیان جابز می گفتند که او بد اخلاق ولی البته با وجدان بود. برطبق نظرسنجی ای استیو جایز حتی از رئیس جمهورهای آمریکا نیز محبوبیت بیشتری در زمان زنده بودنش داشت. بر طبق این تعاریف شخصیتی کاملا مشخص است که او بهترین محصولات را برای شرکتش فراهم کند.

اما دلیل موفقیت جهانی لپ تاپ های اپل فقط شخصیت جابزبود؟ خب قطعا خیر. احتمالا بدانید که هیچ کدام از محصولات اپل نتوانستند به اندازه ی موبایل های اپل که به ایفن شهرت دارند محبوبیت کسب کنند. اما در سال های اخیر لپ تاپ های اپل به همان اندازه ی آیفن ها توانسته اند شهرت یابند.  به گفته ی بسیاری از خریداران و تحلیل گران محصولات این برند با بهترین کار خود در اولین رونمایی، توانست محبوبیت به دست آورد.

دلیل بعدی محبوبیت اپل ضمانت های نرم افزاری و سخت افزاری ای است که این این کمپانی برای لپ تاپ ها و دیگر محصولات خود به مشتریانش می دهد. در واقع مشتری ها با خرید لپ تاپ اپل خیالشان راحت است که حتی اگر خراب هم به دستشان برسد بلافاصله این شرکت برای آن جایگزینی فراهم می کند. البته این جایگزینی فوری متاسفانه در کشور ما به دلیل مشکل انتقالات و همچنین تحریم ها معمولا رخ نمی دهد.

دلیل بعدی جذابیت اپل تبلیغات به روش خاص است. این شرکت برای برای موفقیت خود از انواع تکنیک های اقتصادی و حتی روانشناسی استفاده کرده است.  با اینکه تمامی تبلیغات های این شرکت موفق نبوده است اما به دلیل ماهرانه عمل کردن اکثریت آن ها اپل توانست به شدت بدرخشد. همه می دانیم که قطعا نمی شود گفت اپل بهترین تبلیغات را برای محصولاتش و به خصوص لپ تاپ هایش داشته است اما می توان گفت که اولین شرکتی بوده است که بهترین تبلیغات را برای خود در آن زمان ارائه داده بود.

 دلیل بعدی موفقیت اپل متمایز کردن محصولات خود از سایر کالاهای مشابه از برندهای مختلف است. هر ساله همه ی ما شاهد این هستیم که اپل محصولات جدیدی وارد بازار می کند که اصلا شباهتی به سایر برند ها ندارند چراکه آن ها شیک بودن خاصی در ظاهرشان نهفته است. برای مثال به همین لپ تاپ های اپل دقت کنید سیمایی کاملا متفاوت نسبت به رقبا از خود دارند. ظاهر لپ تاپ ها و محصولات اپل به شکلی است که گویا ظاهر آن  از فرسخ ها دورتر هم خودنمایی می کند.

آشنایی با لپ تاپ ها و موبایل های اپل

در این قسمت می خواهیم شما را با انواع لپ تاپ ها و آیفن اپل آشنا کنیم .در ابتدا با لپ تاپ مک بویر ۱۳ اینچی 2020 اپل آشنا می شویم. این لپ تاپ وزنی بالغ بر ۲ کیلوگرم  و صفحه ای برابر با   ۱۳.۳ اینچ دارد‌. از نظر حافظه ای لپ تاپ می تواند تا ۵۱۲ گیگابایت را در خود ذخیره کند و رم ۸ گیگابایتی نیز همراه لپ تاپ است. بیش از ۸۰ درصد افرادی که این لپ تاپ را خریداری کردند با توجه به قیمتش از کیفیت آن راضی بودند‌.

دومین لپ تاپ که توانسته محبوب عمل کند لپ تاپ مک پرو 16 اینچی ۲۰۱۹ اپل است. این مدل لپ تاپ با اینکه قدیمی تر از نوع قبلی است ولی به دلیل کیفیت و خدمات بهترش ( مثل اینچ بیشتر)هنوز هم با قیمت بالاتری به فروش می رسد. شایعه ای در بین برخی از خریداران اپل می چرخد این است که وقتی محصولی از این شرکت می آید شرکت کیفیت محصول قبلی خود را کم می کند.  البته هنوز کسی نتوانسته به صحت این موضوع  پی ببرد. اما اگر این شایعه قطعی بود نباید لپ تاپ ۲۰۱۹ از نوع 220 خود ارزان تر می بود. (گفته می شود که شایعه فقط برای آیفن ها که موبایل های اپل هستند صدق می کند.)

لپ تاپ بعدی که به دو مدل قبلی هم شباهت دارد لپ تاپ مک بویر  ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ اپل می باشد. وزن این لپ تاپ کمتر از ۱.۵ کیلوگرم و در حدود ۱.۲۹ است. پس یکی از دلایل جذابیت لپ تاپ وزن کم آن است. از نظر حافظه ای این لپ تاپ دارای۲۵۶ گیگابایت حافظه اصلی و ۸  گیگابایت رم همراه است. این لپ تاپ صفحه ای معادل ۱۳.۳ اینچ برای مخاطب خود فراهم می کند.  به طور کلی می شود گفت که این لپ تاپ با مدل اولی که معرفی کردیم بسیار شباهت دارد ولی این مدل کم وزن تر و از درون با کیفیت تر از قبلی می باشد.

لپ تاپ بعدی که خیلی تعریفی می باشد لپ تاپ مک بویر ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ ۱۶ گیابایتی است. این لپ تاپ هم مانند مدل قبلی وزنی در حدود ۱.۲۹ کیلو گرم دارد. از نظر حافظه ای این دستگاه یک ترابایتی حافظه ی اصلی و ۱۶ گیگا بایت حافظه به شکل رم دارد. پس این لپ تاپ از نوع لپ تاپ های با گنجایش بالا است. بیش از هفتاد درصد افرادی این لپ تاپ را خریداری کرده اند از آن رضایت کلی داشتند.

به غیر از لپ تاپ هایی که در فوق معرفی کردیم بازهم لپ تاپ جذاب وجود دارد اما واقعیت این است که با توجه به قیمت دلار قیمت هایی بیشتر از لپ تاپ های فوق اصلا خریدشان برای یک فرد ایرانی به صرفه نیست مگر اینکه آن فرد ساکنِ ایران هزاران دلار پول داشته باشد و بخواهد بخشی از آن را صرف خریدار لپ تاپ کند. بنابراین ما آن هایی که برای خرید در ایران بهتر بود را برایتان در فوق جمع آوری کردیم.

به سراغ آیفن های اپل می رویم. واقعیت این است که آیفن ها مثل لپ تاپ ها نیستند و تقریبا همگی آن ها از محبوبیت ویژه ی ای نسبت به سال ورود خود برخوردارند. بنابراین  با اولین آیفن که در سال ۲۰۰۷ به عرصه ی جهانی آمد آشنا می شویم. این موبایل جذاب که با قیمت  ۳۹۹ دلار وارد بازار شد توانست یک جهش عظیم در دنیای تکنولوژی ورق بزند. این اولین آیفن با قرار داد دو سال پشتیبانی وارد دنیا آن زمان شد.

سال بعد آیفن جدیدی با همان قابلیت دو سال پشتیبانی، ولی با قیمت تقریبا نصف به بازار جهانی وارد شد. اپل این بار محصول خود را با رنگ سفید نمایان کرد. این رنگ جذاب در بین موبایل های کدر آن زمان توانست عین ماه در شب عمل کند و مخاطبان خود را مبهوت خود کند. به موبایلی که در سال 2008 وارد جهان شد آیفن 3g می گفتند.

موبایل اپل بعدی در سال 2009 ساخته شد. این موبایل هم مانند نوع قبلی 199 دلار قیمت و دو سال هم گارانتی برای ضانت کالا داشت. حرکت جدیدی که این کمپانی در آن سال دست به آن زد معرفی یک سری s از موبایل ها بود. هم اکنون نیز بعد از طی سال ها ورودِ موبایل های اپل به عرصه جهانی، این روند یک ورژن s برای آن وجود دارد.

موبایل اپل بعدی در سال 2010 آمد. این مدل ها مانند دو مدل قبلی 199 دلار قیمت و دو سال پشتیبانی داشت. سال 2010 با وجود این موبایل، یک ارتقا بی نظیر برای اپل بود. چراکه دوربین هایی در این سری در آن تعبیه شده بود که کیفیت عکس گرفتن آن ها به حدی بود که اصلا قابل مقایسه با رقبای خود در آن زمان نبود. به این موبایل های اپل آیفن 4 می گفتند. هم اکنون نیز تعداد زیادی از افراد به دلیل کیفیت بالای دوربین، این موبایل از آن خریداری می کنند. (البته ناگفته نماند که در همین سال با وجود این جهش ولی یک رسوایی هم برای کمپانی اپل رخ داد.)

سال بعد یعنی 2011 از یک موبایل اپل دیگر رونمایی شد. در این سال برای ورژن s  یک s siriهم آمد که البته بعد ها این نسخه نتوانست ادامه دار شود. محدوده ی سیری یک تکنولوژی بود که به حالت های سمعی و بصری انسان ها شباهت داشت. این فناوری بعدها در بستر یکی از انشعابات گوگل دوباره وارد دنیای تکنولوژی شد. (به این موبایل آیفن 4s می گفتند.)

سال 2012 از یک آیفن به نام آیفن ۵ رونمایی شد و در سال بعد یعنی 2013 دو مدل دیگری از سری ۵ بنام آیفن 5s و آیفن 5c وارد بازار جهانی شد. آیفن نوع 5c با وجود رنگ های متنوع، تفاوتی خاص در برندهای اپل ایجاد کرد. در واقع این آیفن یک موبایل اپل با کالکشن رنگ های جذاب بود. همه ی این موبایل های سری ۵ با قیمتی بالغ بر ۱۹۹ دلار در آن سال به فروش رسیدند. اما سال 2014 قیمت های جدیدی به روی کار آمد.

در سال ۲۰۱۴ آیفن هایی با قیمت هایی بالغ بر ۶۴۹ دلار و ۷۴۹ دلار رونمایی شد. چون این قیمت ها اساسی نسبت به قبل تغییر یافته بودند پیشرفت اپل در آن سال را نیز اساسی خواندند. به آیفن های وارد شده در سال 2014 آیفن 6 و آیفن 6 پلاس می گفتند. نوع s آیفن های سری 6 در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. این  آیفن ها به رنگ های جذاب زرد و طلایی طراحی شده بودند.

آیفن هایی که در ابتدای سال 2016 وارد جامعه ی جهانی شدند بازهم با همان قیمت ۳۹۹دلار قیمت خورند. اما انتهای سال 2016 مانند ابتدایی نبود و آیفن هایی با قیمت 679 دلار و ۷۶۹ دلار به بازار جهانی آمدند. سال بعد آیفن ۸ و ۸ پلاس به روی کار آمدند. امتیاز این آیفن های سال 2017 قابلیت شارژ به صورت بی سیم بود که این موبایل ها از آن بهره بودند.

از سال 2017 به بعد آیفن های مدل بالا با قیمت جهشی سال به سال وارد بازار شدند. جدیدترین نسخه ی آیفن ها هم در همین امسال به جهان عرضه شد. شاید آن ها را دیده باشید. اما به نظر شما آیفن های بعدی به شکلی خواهند بود؟ و چه امتیازاتی دارند؟ نظر شما در باره ی تبلت های اپل که به آن ها آی پد می گویند چیست؟ آیا به نظر شما با صرف هزینه ی بالا  به صرفه است محصولات اپل را خریداری کنیم؟

چرا لپ تاپ های اپل جذاب هستند؟

آیا با وجود پول کافی به صرفه است که لپ تاپ های اپل خریداری کنیم؟

لپ تاپ ها و گوشی های اپل از جذابیت خاصی برخوردارند. اما به طور قطع این برند در همه ی موارد فوق العاده نیست چراکه همان طور که خودتان هم متوجه شده اید خیلی از برند های دیگر مثل سامسونگ از بعضی از لحاظ ها توانسته اند از اپل جلو بزنند.  حالا این سلیقه ی شماست که تعیین می کند که آیا برند اپل و به خصوص لپ تاپ های آن، صرفه ی اختصادی دارد؟ نظر شما در این باره چیست؟ آیا اگر پول کافی برای خرید لپ تاپ  در دست داشته باشید آن را صرف خرید لپ تاپ اپل می کنید و یا آن را با لپ تاپ برند دیگر و در عوض ذخیره ی پول بیشتر برای خودتان معاوضه می کنید؟

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید