جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چطور یک کمپین پیامکی پربازده طراحی کنیم

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
چطور یک کمپین پیامکی پربازده طراحی کنیم

اگر در دنیای امروز صاحب کسب‌وکارِ کوچک و یا بزرگی هستید، حتماً از گسترش روشهای تبلیغاتی مختلف اطلاع دارید و با واژه‌هایی مانند بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ و... آشنایید و یا حداقل یک‌بار به گوشتان خورده است.

درواقع اینها روش‌های مختلف تبلیغاتی هستند که صاحبان مشاغل باید با توجه به موقعیت شغلی خود، نوع محصول یا خدمات، شرایط اقتصادی و... یکی از آنها را انتخاب کنند. فراگیرترین روشی که شاید زندگی همه ما را تحت تأثیر قرار داده است، استفاده از کمپین‌ های تبلیغاتی است. روشی که باعث شده از صبح با صدای تبلیغات شیر پگاه از خواب بیدار شویم و با صدای تبلیغات بالشت اورئوس هم به خواب برویم. 

یکی از انواع کمپین های تبلیغاتی، راه اندازی یک کمپین پیامکی است، کمپین پیامکی یا بازاریابی پیامکی، به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی، توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کنید. با این مقاله همراه باشید تا ضمن آشنایی با کمپین پیامکی، یاد بگیریم «چطور یک کمپین پیامکی پربازده طراحی کنیم؟».

چطور یک کمپین پیامکی پربازده طراحی کنیم

منظور از کمپین پیامکی چیست؟

به‌طور کلی منظور از کمپین، جمع و گروه است. گروهی که گرد هم می‌آیند تا با استفاده از روش‌های مختلف، یک محصول را به بهترین شکل ممکن به بازار معرفی کنند. روش‌هایی مانند: ارسال ایمیل (ایمیل مارکتینگ)، تماس تلفنی (بازاریابی تلفنی)، نصب تبلیغات محیطی، ارسال پیامک (کمپین پیامکی) و... .

به عبارت دیگر کمپین تبلیغاتی، از چند نوع فعالیت تبلیغاتی مختلف تشکیل شده است که به‌صورت هم‌زمان و یکپارچه، باید پیام تبلیغاتی شما را به مخاطب هدف برسانند. یکی از این فعالیت‌های تبلیغاتی، برگزاری کمپین پیامکی است.

در این روش، شما با خرید یک پنل پیامکی از یک سامانه معتبر و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، سعی در معرفی محصول دارید و باید مخاطب را به خرید از خودتان تشویق کنید. این کار مستلزم به‌کارگیری ترفندهای طراحی کمپین پیامکی است.

ترفندهای تدوین یک کمپین پیامکی موفق

همانطور که می‌دانید، سیستم پیام کوتاه، نسبت به سایر روشهای ارتباطی در دسترس‌تر است، زیرا نیازی به نصب اپلیکیشن خاصی ندارد و ارسال و یا دریافت آن نیز بدون کمک اینترنت امکان‌پذیر است. همین امر باعث شده است تا روزانه صدها پیامک تبلیغاتی به دست ما برسد و خب شاید کمی آزاردهنده باشد. پس قدم اول قبل از یادگیری طراحی کمپین تبلیغاتی این است تا مطمئن شوید، مخاطب، پیام شما را یک پیام مزاحم تلقی نکند، چگونه؟

یک محتوای جذاب برای ارسال آماده کنید

این روزها اکثر افراد به‌دنبال راهی برای ایجاد تغییر و تنوعی در زندگی خود هستند، تغییری که آنها را یک قدم به موفقیت نزدیکتر کند. شما می‌توانید از همین موضوع در جهت معرفی محصولات و یا خدمات خود استفاده کنید. اینکه چطور این کار را انجام دهید به موقعیت و هنر شما برمی‌گردد.

کافیست از یک سامانه پیامکی معتبر مانند ملی پیامک را تهیه کنید و متن مورد نظرتان را با لحنی دوستانه و صمیمی ارسال کنید. بهتر است قبل از ارسال با توجه به حوزه فعالیت‌تان، مخاطبان را بر اساس سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و... دسته‌بندی کنید تا ارسال هدفمندتری داشته باشید.

مخاطب خود را بشناسید

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، بهتر است قبل از تدوین یک برنامه تبلیغاتی، مخاطب خود را دسته‌بندی کنید و بر اساس آن، یک محتوای مخاطب پسند طراحی کنید. برای مثال اگر شما در حوزه لوازم آرایشی-بهداشتی کار می‌کنید، متنی که برای آقایان تنظیم می‌شود با متن خانم‌ها متفاوت باشد.
پس پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مخاطب و نیاز او را بشناسید و سپس اقدام نمائید. در غیر این صورت نباید انتظار بازخورد بالای از کمپین پیامکی خود داشته باشید. کافیست خودتان را جای مخاطبی بگذارید و فرض کنید اگر محتوای پیام ربطی به شما نداشته باشد، چه می‌کنید!؟ بنابراین شناخت مخاطب؛ یک اصل مهم در برگزرای کمپین پیامکی موفق است.

خود را متفاوت از دیگران جلوه دهید

شما باید بتوانید طی یک برنامه تبلیغاتی، محصولات و یا خدمات‌تان را منحصر‌به‌فرد جلوه دهید، آنگاه انتظار بازدهی بالا در جهت جذب مشتری از طریق کمپین تبلیغاتی پیامک هم معقول خواهد بود. شک نکنید که مخاطب شما باهوش است، متوجه این تمایز خواهد شد و احساس ارزشمند بودن میکند. پس تمام تلاشش را می‌کند از فرصتی که در اختیارش گذاشته شده است به بهترین نحو استفاده کند.

مخاطبان جدید و قدیمی را از هم جدا کنید

وقتی کسی از شما خرید کرد، مشتری شما محسوب می‌شود و انتظار دارد در خریدهای بعدی امتیاز ویژه‌ای از جانب شما دریافت کند، اما کسی که تابه‌حال تجربه خرید از شما را نداشته است و هنوز از بابت کیفیت ارائه خدمات و محصولات شما مطمئن نیست، چطور انتظار خرید از او دارید؟ آن هم با ارسال یک پیامک تبلیغاتی! بهتر است برای مخاطبان قدیمی، پیامی با مضمون "تخفیف 40% برای خرید تا سقف 300 هزارتومان" و... بفرستید و برای گروه جدید، پیامی با مضمون "تخفیف ویژه برای خرید اولیها!"

تنها به ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی اکتفا نکنید

بعد از خرید پنل اس ام اس از سامانه ملی پیامک و ارسال پیام برای مخاطبان، باید بررسی کنید که این کار شما تا چه حد بازخورد مثبت داشته است! درواقع شما باید معیارهای متعددی را با هم بررسی و مقایسه کنید. شاید بر اساس نتایج به‌دست آمده مجبور باشید خود را تغییر دهید یا حتی محتوای جذاب‌تری برای پیام تبلیغاتی در نظر بگیرید. این مورد را حتماً جدی بگیرید، در غیر این‌صورت، تنها وقت و هزینه خود را تلف کرده‌اید.

چطور یک کمپین پیامکی پربازده طراحی کنیم

از اهمیت زمانبندی در اجرای کمپین پیامکی غافل نشوید

این مورد نه‌تنها برای اجرای کمپین تبلیغات پیامکی مهم است؛ بلکه برای اجرای تمام کمپین‌ های بازاریابی نیز ضروری است و شما باید بهترین زمان را انتخاب کنید. برای مثال اگر صبح‌ها ساعت 4-5 صبح پیامک ارسال کنید، قطعاً با بازخورد خوبی روبه‌رو نخواهید شد. برعکس اگر روزهای تعطیل این کار را انجام دهید که اوقات فراغت بیشتر است، قطعاً موفق‌تر خواهید شد.

با سامانه ملی پیامک، بدون دردسر کمپین پیامکی برگزار کنید!

همه آنچه در این مقاله گفته شد، برای شروع یک کمپین تبلیغاتی پیامک ضروری است، اما نکته مهم دیگری هم وجود دارد و آن اینکه شما نیز از جانب خدمات، محصولات و تیم پشتیبانی خود مطمئن باشید. فرض کنید به‌محض اجرای کمپین، با استقبال سیل عظیمی از مخاطبان روبه‌رو شوید! آیا از بابت پاسخگویی سریع نیروهای پشتیبان مطمئن هستید؟ آیا تمهیدات لازم را برای مراجعه حضوری در نظر گرفته‌اید؟ و...

اگر جانب خودتان مطمئن هستید، کافی است به آدرس melipayamak.com سر بزنید و بعد از مشاور تلفنی رایگان با متخصصان سامانه ملی پیامک به شماره 02163404، برای خرید پنل پیامکی اقدام کنید. این سامانه یک ابزار قدرتمند است و به شما کمک می‌کند تا مشتری‌های زیادی جذب کنید، آنها را حفظ کنید، یک رابطه پایدار بسازید و خدمات بهتری ارائه دهید. ملی پیامک بر این باور است که  وقت آن رسیده تا نگاهی بزرگ‌تر به پیام کوتاه داشته باشیم.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید