جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه در اوج تورم از بازار فارکس کسب درآمد کنیم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 1
چگونه در اوج تورم از بازار فارکس کسب درآمد کنیم؟

در این مقاله قصد داریم روش کسب درآمد از بازار فارکس در اوج تورم ایران را به شما آموزش دهیم. بازار فارکس (Forex) که برگرفته از عبارت Foreign Exchange Market است، بازاری غیرمتمرکز است که در آن، ارزهای خارجی مثل دلار و یورو به صورت جفتی در برابر یکدیگر معامله می‌شوند. برای مثال جفت ارز یورو به دلار که با نماد EUR/USD نمایش داده می شود، ارزش یک یورو را به واحد دلار نشان می دهد. با خرید این جفت ارز شما یورو را خریده و در عوض دلار را به فروش می رسانید. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه کسب درآمد از این بازار ارزهای خارجی را برای شما توضیح دهیم.

رابطه کسب درآمد از بازار فارکس و تورم در ایران چیست؟

بازار فارکس، محلی برای خرید و فروش جفت ارزها است. در این بازار دوطرفه، قابلیت کسب سود در زمان افزایش و کاهش قیمت ها وجود دارد. اگر با بازار بورس ایران آشنایی داشته باشید، می دانید که در این بازار فقط با خرید سهام و افزایش قیمت آن می توانید سود کنید ولی اگر قیمت ها کاهش پیدا کنند یا در اصطلاح بازار نزولی شود، شما نمی توانید سهمی را بخرید و فرصت معامله کردن برای رسیدن به سود را از دست می دهید.

از طرف دیگر، دوطرفه بودن بازار فارکس به شما این قابلیت را می دهد تا علاوه بر فرصت خرید در زمان افزایش قیمت ها، بتوانید با معامله فروش در زمان کاهش قیمت ها هم سود به دست بیاورید.

کسب سود در فارکس، دلاری است. بنابراین شما می توانید با درآمدی که از این راه به دست می آورید با تورم موجود در ایران مقابله کنید. همان طور که می دانید با بالا رفتن ارزش دلار در ایران، قدرت خرید و ارزش سرمایه ریالی کاهش می یابد اما سرمایه گذاری در بازار فارکس، راهی است که نه تنها می توان به وسیله آن با تورم مقابله کرد بلکه به کسب ثروت هم پرداخت. 

چطور می توان سرمایه گذاری در فارکس را یاد گرفت؟

برای سرمایه گذاری در فارکس باید دانش پیشبینی قیمت جفت ارزها را به دست بیاورید. دانش این حوزه به چند دسته تقسیم بندی می شود:

- تحلیل تکنیکال

- تحلیل فاندامنتال یا بنیادی

- مدیریت سرمایه

- مدیریت ریسک

- روان شناسی

اغلب افراد گمان می کنند که تنها با تحلیل تکنیکال و یادگیری چند ابزار ساده می توانند معاملات موفقی در فارکس داشته باشند اما واقعیت خلاف این است. در واقع یادگیری پنج مورد بالا و استفاده از همه آنها در کنار یکدیگر است که به کسب ثروت در فارکس منجر می شود. یادگیری این موارد به شما کمک می‌کند تا ابتدای روند افزایشی قیمت (که محل مناسبی برای انجام معامله خرید است) یا کاهشی (که محل مناسبی برای معامله فروش است) را به آسانی تشخیص دهید. برای یادگیری این دانش می‌توانید از آموزش رایگان فارکس استفاده کنید. برای این کار می توانید با مراجعه به سایت آموزش بورس به آدرس www.amoozesh-boors.com از مجموعه مطالب و دوره های متنوعی که این سایت برای یادگیری معامله کردن در بازار جفت ارزهای خارجی در اختیار شما قرار می دهد، استفاده کنید.

آیا در بازار فارکس فقط می توان جفت ارزها را خرید و فروش کرد؟

در بازار فارکس می توانید، علاوه بر خرید و فروش جفت ارزها، در سهام کشورهای آمریکایی و اروپایی، طلای جهانی، نفت، شاخص ها و حتی ارزهای دیجیتال هم سرمایه گذاری کنید. برای آگاهی از نحوه دقیق انجام معاملات در بازار فارکس می توانید از اطلاعات موجود در وبسایت آموزش بورس که لینک آن را در پاراگراف قبلی آورده ایم، استفاده کنید.

نحوه کسب درآمد دلاری مستمر از بازار فارکس چگونه است؟

همان طور که قبلا هم گفتیم، سودِ حاصل از بازار فارکس به دلار است. برای این که بتوانید این درآمد دلاری را به صورت مستمر داشته و به ثروت برسید باید یک استراتژی جامع داشته باشید. استراتژی جامع فارکس مثل نقشه رسیدن به گنج است. اگر این نقشه را در اختیار داشته باشید، می توانید به راحتی مسیر موفقیت را طی کنید.

استراتژی CTS (Comprehensive Trading Strategy)، استراتژی جامع معاملاتی در فارکس است که طی سالها تست شده و سوددهی آن در عمل به اثبات رسیده است. این استراتژی جامع در ابتدا با استفاده از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال جهت صعودی یا نزولی بودن بازار را نشان می دهد. از آنجایی که قیمت ها در یک خط راست حرکت نمی کنند و در طول زمان بالا و پایین می شوند، تشخیص درست جهت اصلی بازار برای بسیاری از افراد دشوار است و همین عدم تشخیص درست جهت بازار، منجر به ضرردهی افراد می شود.

در گام بعدی، این استراتژی محل هایی که جهت بازار در آنجا از نزولی به صعودی یا برعکس تغییر می کند را به شما نشان می دهد. این محل ها، بهترین نقطه برای ورود به معامله هستند. اما این استراتژی، به همین مورد بسنده نمی کند و با اندازه گیری انرژی بازار، این محل های چرخش را ارزیابی می کند تا اطمینان بیشتری برای ورود به معامله ایجاد شود. در گام های بعدی، تکنیک های بسیار مهم مدیریت سرمایه و ریسک به همراه روان شناسی در نظر گرفته می شوند، تا معامله گر بتواند یک معامله موفق در فارکس انجام دهد. اطلاعات بیشتر در این مورد را می توانید از طریق سایت آموزش بورس دنبال کنید. در نهایت باید بگوییم اگر یک استراتژی جامع و سودده داشته باشید، می توانید همواره از این بازار سود بگیرید.

آیا امکان ضرر کردن در بازار فارکس وجود دارد؟

ضرر بخش جدایی ناپذیر در همه سرمایه گذاری ها و بازارهای مالی است اما تکنیک های مدیریت ریسک در بازار فارکس، باعث می شوند تا در صورت انجام معاملات اشتباه، تنها یک درصد از سرمایه خود را از دست بدهید.

در معامله کردن، مفاهیمی مثل حد سود و حد ضرر وجود دارند. حد سود، جایی است که باید بعد از رسیدن به سود از معامله خارج شده و حد ضرر محلی است که در صورت حرکت بازار در خلاف جهت معامله شما، باید از معامله خارج شوید. استراتژی CST به شما کمک می کند تا به شکل اصولی، مقدار دقیق حد سود و حد ضرر را مشخص کنید. با استفاده از این استراتژی می توانید در معاملات سود کنید و اگر در مواردی معامله اشتباه انجام دهید، حد ضرر به داد شما می رسد تا با کمترین ضرر ممکن که در حد یک درصد از کل سرمایه تان است از معامله خارج شده تا بتوانید در معاملات بعدی آن را جبران کنید.

در این مقاله سعی داشتیم تا نحوه رسیدن به سود در بازار فارکس را به شما نشان دهیم. اگر معامله کردن در این بازار را به شکل اصولی یاد بگیرید، می توانید با درآمد دلاری آن به راحتی با تورم رو به رشد در ایران مقابله کنید. در این حالت دیگر نگران افزایش قیمت دلار نخواهید بود، چون درآمد شما دلاری است.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید