جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چین ادعای رئیس ناسا درباره تصاحب ماه را رد کرد: به دنبال همکاری با کشورها هستیم

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
چین ادعای رئیس ناسا درباره تصاحب ماه را رد کرد: به دنبال همکاری با کشورها هستیم

چین در واکنش به اظهارات رئیس ناسا مبنی بر این که پکن می‌خواهد ماه را تصاحب کند، این ادعا را رد کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت این کشور همواره خواستار همکاری و ساخت جامعه‌ای از کشورها در فضای ماورای جو زمین بوده است.

به گزارش رویترز، «ژائو لیجان»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره سخنان رئیس ناسا گفت: «این اولین باری نیست که رئیس سازمان هوانوردی و فضای ایالات متحده حقایق را نادیده گرفته و غیرمسئولانه درباره چین حرف زده است. طرف آمریکایی همیشه به دنبال لکه‌دار کردن فعالیت‌های عادی و معقولانه چین در فضای ماورای جو بوده و چین به شدت با این اظهارات غیرمسئولانه مخالفت می‌کند.»

 چین ادعای رئیس ناسا درباره تصاحب ماه را رد کرد: به دنبال همکاری با کشورها هستیم

بیشتر بخوانید: فعالیت‌های خورشیدی شدید می‌تواند ماهواره‌های فضایی را از مدار خود خارج کند

چین آینده مشترکی را برای بشریت می‌خواهد

ژائو لیجان گفت آن‌ها همیشه به دنبال ساخت یک آینده مشترک برای بشریت در فضای ماورای جو بوده‌اند و مخالف مسلح کردن و رقابت‌های نظامی در فضا هستند. چین اخیرا توجه بسیار بیشتری به فعالیت‌های فضایی داشته و برنامه‌های بزرگی را برای ورود به ماه در سر می‌پروراند. این کشور می‌خواهد با همکاری روسیه در قمر زمین پایگاه بسازد و احتمالا برای استخراج منابع با طرف‌های غربی رقابت کند.

این کشور اولین بار در سال 2013 با یک ماموریت بدون سرنشین روی ماه فرود آمد. پکن حالا برنامه مدونی را برای ادامه فعالیت‌های فضایی خود در نظر گرفته و به نظر می‌رسد که آمریکا از این بابت نگران است. «بیل نلسون»، رئیس سازمان فضایی این کشور چند روز پیش در اظهارات در این باره گفته بود که باید از بابت برنامه چین برای فرود در ماه نگران باشیم. او مدعی بود که چین می‌خواهد کنترل قمر زمین را در دست بگیرد و بقیه کشورها را از آن‌جا بیرون کند.

رئیس ناسا در سخنان خود اظهار داشت که برنامه فضایی چین یک برنامه نظامی است و پکن ایده‌ها و فناوری‌های خود را از بقیه دزدیده است. ناسا قصد دارد از طریق برنامه آرتمیس دوباره به ماه برگردد و در آن‌جا حضور فعال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید