جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چین اوایل تابستان سه فضانورد به ایستگاه فضایی تیانگونگ می‌فرستد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
چین اوایل تابستان سه فضانورد به ایستگاه فضایی تیانگونگ می‌فرستد

آخرین خدمه فضایی چین پس از ماموریت شش ماهه خود چند روز پیش به زمین بازگشتند و حالا یکی از مقامات این کشور اعلام کرده در ماه ژوئن سه فضانورد چینی دیگر به جدیدترین ایستگاه فضایی آن‌ها ارسال خواهند شد.

«هائو چون» مدیر دفتر مهندسی «برنامه فضایی شنژو» در یک کنفرانس خبری توضیح می‌دهد، خدمه جدید که با کپسول فضایی Shenzhou 14 به فضا خواهند رفت، شش ماه را در ایستگاه فضایی تیانگونگ (Tiangong) خواهند بود تا دو ماژول را به آن اضافه کنند.

 چین اوایل تابستان سه فضانورد به ایستگاه فضایی تیانگونگ می‌فرستد

حضور شش فضانورد چینی در ایستگاه فضایی

او در ادامه توضیح می‌دهد هنگامی که به پایان ماموریت خدمه Shenzhou 14 نزدیک می‌شود، چین سه فضانورد دیگر را (برای ماموریت بعدی‌اش) به مدت شش ماه با موشک Shenzhou 15 به فضا پرتاب می‌کند. او همچنین توضیح داد که احتمالا دو خدمه به مدت سه تا پنج روز با یکدیگر به صورت همزمان در فضا باشند و این اولین باری است که ایستگاه فضایی چین از شش سرنشین میزبانی می‌کند.

به گفته هائو، چین در دو ماموریت آینده خود، ماژول Wentian را در ماه جولای و ماژول دیگری با نام Mengtian را در ماه اکتبر راه‌اندازی خواهد کرد.

اولین فضانوردان برنامه فضایی جاه‌طلبانه چین در سال 2003 به مدار زمین فرستاده شدند و همچنین تاکنون موفق شده‌اند ربات‌های مریخ نورد خود را روی ماه و مریخ فرود بیاورند. ماژول اصلی تیانگونگ یا «قصر آسمانی» (Heavenly Palace) در آوریل سال 2021 راه‌اندازی شده است و مقامات اعلام کرده‌اند در سال جاری نیز برنامه‌هایی برای تکمیل آن انجام می‌شود.

 چین اوایل تابستان سه فضانورد به ایستگاه فضایی تیانگونگ می‌فرستد

بیشتر بخوانید: ماموریت غیرممکن: تلاش برای گرفتن راکت فضایی در هوا با هلیکوپتر

فضانورد چینی

خدمه Shenzhou 13 (ماموریت قبلی) شنبه گذشته در بیابان گبی واقع در شمال مغولستان فرود آمدند. در طول این ماموریت، «وانگ یاپینگ» به اولین زن فضانورد چینی تبدیل شد که راه‌پیمایی فضایی انجام می‌دهد.

چین در طول سال‌های گذشته، فعالیت‌های موفقی در صنعت فضا داشته و پس از روسیه و ایالات متحده، به سومین کشوری تبدیل شده است که فضانوردان را بدون وابستگی به دیگر کشورها به فضا پرتاب می‌کند. همچنین تیانگونگ سومین ایستگاه فضایی آن‌ها می‌شود و ایستگاه‌های قبلی در سال‌های 2011 و 2016 به فضا پرتاب شده بودند. با این حال، آن‌ها به دلایل امنیتی و نگرانی‌های آمریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی دسترسی ندارند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید