جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کارآمدی شارژ بی سیم در مسافت های طولانی افزایش می یابد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
کارآمدی شارژ بی سیم در مسافت های طولانی افزایش می یابد

محققان فنلاندی دو آنتن حلقه ای شکل ابداع کردند تا با کمک روشی نوین فرایند شارژ بی سیم در مسافت های طولانی تر را کارآمدتر کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، نرخ به کارگیری شارژ بی سیم بسیار اندک است اما اگر بتوان این فناوری را در مسافت‌های طولانی‌تر به کار برد، احتمالاً این روند تغییر کند. درهمین راستا گروهی از محققان دانشگاه «آلتو«(Aalto) در فنلاند یک سیستم جدید ابداع کرده اند که انتقال بی سیم برق در مسافت‌های طولانی‌تر را ممکن می‌کند.

در حال حاضر برای شارژ بی سیم، دستگاه باید روی یک پد یا پایه قرار گیرد که چندان تفاوتی با شارژ با سیم ندارد. هدف نهایی شارژ بی سیم آن است که کاربر دیگر نگران شارژ دستگاهش نباشد و وقتی به خانه می‌رسد نیازی نیست دستگاه خود را به پریز متصل کند تا به اینترنت دسترسی یابد زیرا وای فای بدون اتصال این امکان را فراهم می‌کند.

مشکل آنجاست که کارآمدی شارژ بی سیم با افزایش مسافت بین ارسال و دریافت کننده، کمتر می‌شود و تابش الکتریسیته بین سیم پیچ‌های ارسال و دریافت کننده در فرایند انتقال اختلال ایجاد می‌کنند.

محققان دانشگاه آلتو در پژوهش جدید خود یک فرضیه دینامیک جدید از شارژ بی سیم ارائه کرده اند که با کمک آن کارآمدی این فناوری در مسافت‌های طولانی بیشتر می‌شود.

محققان با استفاده از دو آنتن حلقه‌ای شکل با قطر ۷.۲ سانتیمتر این ایده را آزمایش کردند. آنها نخست جریان در آنتن‌ها را دستکاری کردند و توانستند مقاومت تابش در حلقه‌ها را کاهش و کارآمدی را افزایش دهند. آنها حتی حلقه‌ها را در فاصله ۱۸ سانتیمتری قرار دادند و کارآمدی انتقال برق همچنان بیش از ۸۰ درصد ماند.

«نام ها ون» مولف ارشد پژوهش در این باره می‌گوید: ما می‌خواستیم بین انتقال برق و هدر رفت اشعه که همیشه در مسافت‌های طولانی اتفاق می‌افتد توازن برقرار کنیم. آزمایش نشان داد هنگامیکه جریان برق در آنتن‌های حلقه‌ای دارای دامنه‌های مساوی و فازهای مخالف باشند، می‌توان هدر رفت تابش الکتریسته را خنثی کرد و در نتیجه کارآمدی افزایش می‌یابد.

محققان ادعا می‌کنند این روش جدید به آنها کمک می‌کند در فرضیه و همچنین در عمل هرگونه انتقال بی سیم برق را تحلیل کنند و به این ترتیب کارآمدی را ارتقا دهند و به حداکثر برسانند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید