جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مداربسته چیست؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مداربسته چیست؟

ظهور فناوری های نوین در عصر حاضر یکی از بزرگ ترین رویدادهای قرن اخیر است که در همه ابعاد زندگی انسان ریشه دوانده است و امروزه بخش بزرگی از زندگی ما تحت تاثیر این تکنولوژی های پیشرفته قرار دارد. هوش مصنوعی یکی از این ابداعات تازه بشر است که در همه زمینه ها توسعه پیدا کرده است و شاهد مزیت های این فناوری در حوزه های مختلف هستیم.

مساله امنیت هوشمند هم یکی از این نمونه های حضور مثبت هوش مصنوعی می باشد که موجب ارتقاء فناوری ها و امکانات دوربین های امنیتی شده است. دوربین های مداربسته حتی تا چند سال قبل، گزینه ای پر هزینه بودند که تنها در مکان های خاصی مورد استفاده قرار می گرفتند؛ اما با گذشت زمان و تولید دوربین های با کیفیت تر، با امکانات بیشتر و با قیمت های مناسب تر، سیستم های امنیتی به بخش جدایی ناپذیر فضاهای مختلف تبدیل شده اند.

اگر شما هم درباره فناوری هوش مصنوعی در دوربین مداربسته کنجکاو هستید، آشنایی با کاربرد و مزیت های هوش مصنوعی در دوربین های مداربسته را در ادامه این مطلب دنبال کنید. هم چنین مدل های متفاوتی از این دوربین ها را می توانید در سایت دوربین مارکت مشاهده کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.

تعریف هوش مصنوعی یا AI

هوش مصنوعی (AI) یا Artificial Intelligence یک فناوری نوین کامپیوتری است که با استفاده از شبیه سازی هوش انسان، برخی از عملکردها را با سرعت و دقت بالاتر به انجام می رساند. در واقع هوش مصنوعی توانایی ماشین برای انجام عملکردهای شناختی است که به ذهن انسان مرتبط می باشد. امکانات این فناوری تا حدی در زندگی انسان پیشرفت کرده است که امروزه از ساده ترین تجهیزات مانند جاروبرقی تا پیشرفته ترین زمینه ها مانند سیری، الکسا و مدل هایی چون ChatGPT، حضور هوش مصنوعی در همه جنبه های زندگی انسان احساس می شود.

دوربین های مداربسته امنیتی هم بخشی از زندگی روزمره ما هستند که تحت تاثیر فناوری هوش مصنوعی توسعه یافته اند و قابلیت های زیادی را به دنیای امنیت افزوده اند. در ادامه برخی از مزیت های این فناوری جذاب در دوربین های مداربسته را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مداربسته چیست؟

مزیت های هوش مصنوعی در تجهیزات امنیتی

هوش مصنوعی همان طور که زندگی را در همه جنبه ها به سهولت بالاتری رسانده است، در زمینه امنیت هم حضور جذابی دارد و در بسیاری از تجهیزات امنیتی و به ویژه در دوربین های مداربسته برای ارتقاء قابلیت های شناسایی و تصویربرداری به کار می رود. تشخیص حرکت، تشخیص چهره، ردیابی سوژه، زنگ هشدار هوشمند، تجزیه و تحلیل تصاویر و تمایز انسان از اشیاء و وسایل نقلیه، تنها بخشی از قدرتی است که هوش مصنوعی به دوربین های امنیتی بخشیده است.

کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

همان طور که اشاره کردیم، هوش مصنوعی از هوش کامپیوتری شبیه سازی شده استفاده می کند. در زمینه نظارت و امنیت این فناوری با شناسایی انسان، وسیله نقلیه، اشیاء و صدا، تجزیه و تحلیل تصاویر را انجام می دهد. دوربین های امنیتی هوشمند، قابلیت های بی شماری به کاربران خود ارائه می دهند و این عملکرد را از طریق فناوری های چون یادگیری ماشین و یادگیری عمیق ارائه می کنند.

هوش بالای این دوربین ها این امکان را فراهم می کند تا سوژه را شناسایی کرده و با ردیابی هدف به پیگیری مجرمان و یا متخلفین کمک کنند. هم چنین این دوربین ها مجهیز به زنگ هشدارهای هوشمند هستند که باعث می شود با تشخیص حرکت و چهره، در هنگام بروز رفتار مشکوک، به افراد برای اقدامات بعدی اطلاع بدهند. این قابلیت های جذاب باعث شد تا این دوربین ها به سرعت در میان مردم به محبوبیت برسند و تبدیل به یکی از پرفروش ترین انواع دوربین های امنیتی در سراسر جهان شوند.

کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مداربسته چیست؟

دوربین شیائومی؛ برند هوشمند امنیتی

برند شیائومی، برند چینی تولید لوازم الکترونیکی است که پیشگام ارائه فناوری های هوشمند در محصولات خود می باشد. این برند جذاب که با تولید گوشی های هوشمند توانمند و با قیمت های مقرون به صرفه شناخته می شود، در زمینه امنیت هم بسیار موفق عمل کرده است و دوربین های مداربسته برند شیائومی که با جذابیت و هوشمندی در جهان شهرت دارند، علاوه بر کیفیت بالا، قیمت های مناسبی دارند. همین موضوع سبب محبوبیت این برند و مدل های جذاب آن مانند بیبی کم شیائومی در جهان شده است.

انتخاب بهترین دوربین مداربسته شیائومی از دوربین مارکت

مجموعه دوربین مارکت، یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش تجهیزات امنیتی به ویژه دوربین های مداربسته برندهای بزرگ جهان می باشد که این محصولات با کیفیت را با قیمت های بسیار مناسب ارائه می کند. شما می توانید بهترین دوربین مداربسته شیائومی را با مناسب ترین قیمت از دوربین مارکت انتخاب کنید. برای این منظور می توانید به سایت دوربین مارکت به آدرس www.Doorbinmarket.com مراجعه کرده و سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و یا با تماس با کارشناسان این مجموعه، با دریافت راهنمایی و مشاوره، خرید خود را انجام دهید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید